Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

kurt

Yaptığım bir çok çalışmanın renderinin ardından animasyonu izleyince bazı kaplama ve objelerin titreşimli olduğunu görüyorum. Mesela bir deniz animasyonunda deniz üzerinde giderken (noize phaseleri normal değerde) denizin bazı yerleri titreşim halinde veya bazı fayans, parke döşemeleri animasyon sonrası sanki duvar karıncalanıyormuş gibi titreşim gösteriyor. Hatta dikenli bir çam ağacı etrafında bir gezinti animasyonunda dahi çam ağacının dikenli kısımları titreşim halinde.
Bump kullanmama veya super sample gibi meterial editördeki ayarlarla uğraşmama rağmen sorunu çözemedim.
Bu konuda bilgisi olanların çözüm önerilerini bekliyorum...
Şimdiden teşekkürler.

2005-10-14 03:35:48

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

chrome_nickel

eğer default renderer kullanıyosan antialiasing´in açık olduğundan emin ol ve filtre olarak area kullan ve filter size´ı yükseltmeyi dene. bu bahsettiğin sorun, titreme değil. antialiasing problemi. özel bi renderer kullanıyosan ( v-ray , brazil gibi ) image sampling değerlerini artır.

2005-10-12 08:33:55

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

kurt

Evet default renderer kullanıyorum, lakin bahsettiğiniz önerilerin hepsinide uzun bir zamandır denememe rağmen bu sorunlarla karşılaşıyorum. Genel olarak uğraşım animasyon, film denemeleri olduğundan bayağı kafamı kurcalayan bir sorun bu.
Bahsettiğiniz diğer render seçeneklerinden pek çalışma fırsatım olmadı. Sanırım böyle özel render motorlarına ihtiyacım var.

2005-10-12 09:03:01

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

Obiwan Kenobi

bir iki nedeni olabilir ama birincisi kayıt formatın... eğer avi alıyorsan renderı bazı codecler de o sorun çıkıyor. sequence render dene belki o zaman çıkmaz. sequence alıyor ve hala devam ediyorsa bilmiyorum render to field diyeceğim ama field genellikle bu sorunun çözümüdür yani tvye giden işlerde görüntüde kırıklıklar olmasın diye yapılır. Birde hangi karede yapıyorsa o kirliliği sadece o kareyi single render alıp bir bak tek karede de varsa aynı problem bir şekilde girdiğin parametrelerde bir sorun olduğunu anlarsın. kolay gelsin

2005-10-12 18:44:14

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

cozdas

benim de tahminim aliasing yüzünden oluşan sorunların her karede farklı gerçekleşmesi sonucunda titreme şeklinde algılanıyor olduğu yönünde.

öncelikle bump map miktarlarını abartmadığınıza emin olun. Bu genellikle aşırı bump miktarı yüzünden olur (duvar, deniz vs bunu çağrıştırıyor).

ayrıca chrome_nickel´in dediği gibi renderer ayarlarında Filtering kısmı ilk bakılması gereken yerlerden birisi. Eminim Filter Size´ı yeterince yükseltince sorun en azından azalacaktır. Ancak görüntü de puslanabilir. Area yanında "soften" filitresini de deneyin derim.

Sorunu kaynağında yani texturlarda çözmek belki biraz daha iyi sonuç verebilir: Sorun çıkartan texture´ların (mesela bump mapler) Blur ayarlarına bir el atmayı deneyebilirsiniz. ayarlara gelmeden önce; eğer mümkünse procedural texture yerine bitmap kullanın; bazı procedural texture´ların filitreleri çok iyi değil. Sorun çıkartan texture´ların blur ve blur offset değerlerini arttırmayı deneyin. Blur değeri texture uzaklaştıkça ne hızda puslanacağını belirler. 1´den az değerler aliasing yapar. blur offset ise uzak/yakın tüm textureların ne kadar "ekstra" puslanacağını belirtir. Eğer bitmap kullanıyorsanız bitmap ayarlarının filtering kısmında "summed area" seçeneğini kullanmanızı tavsiye ederim. Bu yöntem biraz daha fazla hafıza kullanır ama unisotropik filitreleme yapabildiği için özellikle deniz yüzeyi veya duvarlar gibi düşük açıyla baktığınız yüzeylerde diğer ekseni çok puslandırmadan sorunlu eksenin aliasing´ini önleyebilir. Sorunu texture üzerinde çözünce geometrik detaylar yok olmayacak ve görüntü de daha az puslu olacaktır.

Sevgiler

2005-10-12 20:42:30

Re:Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

orhan1071

cüneyt kardeş merhaba,, üstad çok açıklayıcı bilgiler vermişsin ,,bunlar hepimiz için çok faydalı olacak,en azından benim için,,sağolasın,teşekkür ediyorum..

2005-10-12 21:29:56

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

Phobos

bu sorun , Scanline Renderer da SuperSampling ile çözülebilir. Renderer dan global olarak aktif hale getirebilirsin (ki bu render süresini uzatacaktır), ya da, sadece sorunlu material için aktif hale getirebilirsin ( bunu da material editör/supersampling rollouttan yapabilirsin).

Benim önerim, sahneyi aynı şekilde Mental Ray ile render etmen. Mitchel-Netravalli filtresin ve 1/16 sampler kullanırsan jilet keskinliğinde ve titremeyen çam ağacı elde edebilirsin[:)]

2005-10-13 12:31:09

Cvp:Animasyonda istenmeyen titreşimler!..

kurt

Açıklamalarıyla katkıda bulunan bütün arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum. Bipmapler konusunda benim de gözlemim yukarıda açıklanan bilgiler doğrultusundaydı. Sanırım kullanacağımız bipmap resmin boyutu, ve sonsuz sayıda döşenebilirliliğe uygun olup olmaması (resmin kesişim yerlerinin birbirine denk olması) gibi faktörler ve üzerine bump olayı bu titreşime yol açıyor olabilir, çünkü bir kiremit kaplaması titreme yaparken, başka bir kiremit kaplaması yapmayabiliyor.

2005-10-14 03:35:48