aktif çizim düzlemi

aktif çizim düzlemi

orhan1071

arkadaşlar perpektif görüntüsünde aktif çizim düzlemim.xy düzlemiyle sınırlandırılmış durumda..

amacım;perpektif görüntüsündeyken zx,veya zy düzlemlerinde çizim yapabilmek..

bildiklerim;kendime yardımcılardan bir grid çizip, perspektif görünüşte bu yardımcı gridi, mutlak uzayın zx düzlemiyle aynı olacak şekilde rotate ile çevirebilirim..ve artık perspektif görünüşde zx düzleminde çalışabilirim..

[font face=Verdana]sorum;perspektif düzleminde çalışırken kendime yardımcılardan bir grid çizme ihtiyacı hissetmeden bir tuşa basıyım mutlak uzayımın zx düzlemi aktif olsun,

veya bir tuşa basıyım mutlak uzayımın zy düzlemi aktif çalışma düzlemim olsun...
[/font]
diğer birçok 3d programda böyle bir özellik mevcut,acaba max´de de böyle bir özellik varmıdır...


ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

2005-09-30 17:27:29

Cvp:actif çizim düzlemi

POWERD3D

Orhan bey Axis Constraints isimli bar işinizi görebilir. Bu barı aktif etmek için. Customize -> Customize User Interface altında toolbars altında Axis Constraints´i seçerek hide değerini kaldırısanız araç çubuğu görüntülenecektir. Umarım işini görür. Kolay gelsin.

2005-09-28 17:43:31

Cvp:actif çizim düzlemi

mimyg

F5 , F6 , F7 ..... x, y, z
F8..................xy,yz,xz

düzlemleri arasında geçiş yapmana olanak sağlar.

Kolay gelsin

Selamlar.

2005-09-28 18:41:33

Re:Cvp:actif çizim düzlemi

ayfel

[quote=14818]F5 , F6 , F7 ..... x, y, z
F8..................xy,yz,xz

düzlemleri arasında geçiş yapmana olanak sağlar.

Kolay gelsin

Selamlar.[/quote]

arkadaşın dediklerine ben de şunları eklemek istyorum:
aktif inşa düzlemerinde iken elinle serbest olarak yaptığın transform işlemlerinin herangi bir eksene ya da düzleme kısıtlı olarak yapılmasını istiyorsan yapman gereken axis constrain-lerden gerekli olanları aktif etmek.
bu işler için kısa tuşlar, arkadaşların da yukarıda belirttikleri gbi:

[center]X ekseni için: F5
Y ekseni için: F6
Z ekseni için: F7
XY düzlemİ için: F8
YZ düzlem için: F8
ZX düzlemİ için: F8 Yani F8-e her basışında düzlemler arası atlarsın.[/center]

bu kısıtlanmaları aktif etmek için ise: X tuşuna basmalısın,
Kısıtlanmayı kaldırmak için se tekrar: X tuşuna basmalısın.

tabi şunu da unutmamalı ki, transform type-in-leri eksen kısıtlamalarını tanımaz.

eksen kısıtlamaları ancak mous-ile yaptığın çekiştirmeler için geçerlidir:)

customize/show ui/floating toolbar/axs constrain

2005-09-28 21:01:51

Cvp:aktif çizim düzlemi

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9VYH7m0v2.jpg[/img]

arkadaşlar öncelikle önemseyerek verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ediyorum.çok sağolun..elinize emeğinize sağlık.

fakat sorum zannedersem yanlış anlaşıldı...

[font face=Verdana]sorumu şu şekilde kısaltmak istiyorum...

evet Axis Constraints ile zx düzlemini kullanıma açtım ve x´e de bastım artık nesnem mouse ile sürüklerken veya çevirirken veya ölçeklerken sadece zx düzleminde bu transform işlemlerine uğruyor,yani diğer düzlemler filtrelenmiş durumda[/font]

sorumun kısa hali; keşke zx düzleminin bu filtrelenmesi olayı spline ile çizim yaparkende gerçekleşse;yani spline ile perspektif görünüşünde çizim yaparken mouse ile nereye tıklarsam tıklayım.tıkladığım nokta mutlak uzayın xy düzlemi üzerinde değilde zx düzlemi üzerinde olsa..

şekilde zx düzleminde bir rectangle çizebilmek için çizdiğim yardımcı grid görünmekde,yani o yardımcı gridi çizmeden,direk bi tuşa basıyım,zx düzlemim aktif ******çizim***** düzlemim olsun

2005-09-29 14:22:31

Cvp:aktif çizim düzlemi

chrome_nickel

bu tür sorunlara çok kafa yorma bence. bu türden bir durum olmadan da çizimlerini rahatlıkla yapabilirsin. eğer kullanışlı bişeyse zaten zaman içerisinde öğrenirsin bunu. yoksa kıldan tüyden her özelliği bilmek gerekmez. dünya kadar adam var piyasada sana max´teki her kutunun ve butonun özelliğini bir bir anlatır. ama onları kullanıp iki kutuyu yan yana getirip koyamaz. önemli olan on bin tane yap boz parçasının ne tür özellikleri olduğunu bilmek değildir. önemli olan on tane de bilsen, bildiğin yapboz parçalarıyla bişeyler yapabiliyor olmandır.
çünü zaman içerisinde bütün o yapboz parçaları alışılıp gidiliyor. profesyonel düşünüyorsan ve hayal gücünü satmak istiyorsan bence buna dikkat et. yok ben sadece max operatörü olayım. çiz dendiğinde çizeyim önümdeki projeyi dersen eyvallah. o zaman sorunun cevabı hayır. böyle bir alternatif yok henüz. en azından max 7´ye kadar olmadı. auto grid seçeneklerini kullanarak benzer bir durumu farklı şekilde oluşturabilirsin.

2005-09-30 13:13:57

Cvp:aktif çizim düzlemi

orhan1071

1-)profesyonelce düşünebilmek için,ilk önce amtörce düşünmeyei öğrenmelisin.
Örneğin;bir klima icat edebilmen için ilk önce mevcut klima sistemlerini derin bir tahlilden geçirmelisin..
Örneğin;bir redüktör yapabilmek için,mevcut redüktör sistemlerini derin bir tahlilden geçirmelisin.
Örneğin;bir enjeksiyon kalıbı yababilmek için,mevcut enjoksiyon kalıbı sistemlerini derin bir şekilde incelemelisin
Örneğin;yeni bir genleşme tankı yapabilmek için;mevcut genleşme tanklarını derin bir şekilde incelemelisin

2-)Tarih kıl-tüy denilen problemler yüzünden hüsrana uğramış örneklerle doludur..
Örneğin;titanic için okyanuslar´ın, onu batırması bir kıl tüy´dü(bu kıl tüy ibaresini yazarken,yemin olsun kusacak gibi oluyorum)
Örneğin bir öğrencinin "kıl tüy" bir konu olarak gördüğü bir ders yüzünden 1 sene okulunu uzatması,
Örneğin........

3-)benim kimseye birşey satmak gibi problemim yok,bu işden ekmek yemiyorum,sadece 3 boyut ilgi alanım.

4-)belki hem 3 boyut operatörü olmak istiyorum hemde profesyonelce düşünmek istiyorum..bu beni ilgilendirir..

5-)ben kıldan tüyden herşeyi bilmek istiyorum chrome_nickel;
soruma bu şekilde bir cevap vermek zorunda değildin.

6-)bırakda neyin kıl tüy olduğuna ben karar vereyim

7-)sen polygon modellemeyle uğraşıyorsundur,spline modelleme belkide senin için kıl tüydür,

şöyle düşün; bende spline modelleme ile uğraşıyorum,polygon modelleme benim için "kıl tüydür"...


8-)ayrıca hayal gücüme güvenirim,belki 1,belki 10,belki 15 yıl sonra eğer ölüm sakatlı vb. birşey başıma gelmesse güzel bir iş çıkartacama inanıyorum..acelem yok,dediğim gibi bu işden ekmek yemiyorum,sadece bu işi seviyorum.

2005-09-30 13:56:21

Cvp:aktif çizim düzlemi

chrome_nickel

yardımcı olmaya çalıştığım için özür dilerim. bi daha böyle bir halt yeyip de bildiğimi sandığım saçmalıkları paylaşmam sizle. evet mesajına bu şekilde cevap vermek zorunda değildim. neden cevap veriyorum ki. bi milyon tane soruna birkaç arkadaşla yanıt bulduk burda. bırakalım da kimse yanıtlamasın soruları.

evet kıl tüy. ben kusacak gibi olmuyorum. o örneklerin mesleki eğitime dayalı işler için geçerli... sonuçta neyi nasıl yaptığın değil sonuca ulaşıp ulaşmadığının önemli olduğu bir sektörde bütün yolları bilmek imkansız. her konuyu öğrenmekle geçirdiğiniz zamanı deneyim edinmekle geçirseydiniz elinizdeki basit araçlarla neler yapabileceğinize şaşırırdınız diye düşünüyorum.

evet eyvallah. hobidir. öğren et. ama herşeyi öğrenene kadar senin o öğrendiklerinin yarısı kalkıcak 3dsmax´ten.. sende bi sonraki sürümde ki yeniliklere alışmaya çalışacaksın. ama bi bi çok şeyi zaman içinde deneyimlerin sırasında öğrenirsen ve geliştirmeye çalışırsan daha sağlıklı olucak. mantığını ve sebebini öğreniceksin. nerelerde kullanman gerektiğine dair fikir ediniceksin.

neyse.. daha bişey yazmanın bir anlamı yok. belli ki insanlar bizim buraya girip "biz çok bilmişiz, soru sorun, egolarımızı tatmin edin" dediğimizi sanıyorlar.

sevgili orhan1071, rahatsızlık verdiğim için çok özür dilerim. terbiyesizliğimi affedersin umarım.

2005-09-30 14:45:21

Re:Cvp:aktif çizim düzlemi

orhan1071

[quote=14897]. [u]bi milyon tane soruna birkaç arkadaşla yanıt bulduk burda. bırakalım da kimse yanıtlamasın soruları.[/u]
[/quote]

üstad kusura bakma terbiyesizlik yaptım.üstad sadece bu kıl yüy lafı sinirlerimi bozuyo.

abi hakkınızı ödiyemem.sorularıma bundan sonra cevap vermicek dahi olsan,hakkını helal et,çok emeğin geçti,senden birçok faydalı bilgi öğrendim.

gençliğime ver üstad.

yukarıda altı çizili kısmı okuduğumda bir an için kendimi dünyanın en aşağılık insanı hissettim.Aklıma şu ayet geldi bir anda,gözlerim ıslandı inan olsun. Allah cc.la kuranı kerimde gerçekten de ne güzel demiş..

"Gerçekten insan pek zalimdir pek nankördür."

bu ayetin yeryüzünde üzerimde vuku bulmasından dolayı derin bir üzüntünün içerisine sürüklendim.yani nasıl olduda benim üzerimde emeği geçmiş birisine böyle bir karşılık verdim.

üstelik ben daha düne kadar bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum diyen birisi diye geçinirdim..üstad kusura bakma,affetmek büyük bir erdemdir.

ben erdemli bir şekilde hareket edemedim.o büyük yük artık senin omuzlarında... bağışladım de üstad,özür diliyorum.

abi cevabını bekliyorum..

inan bu tavrım bana bundan sonra sitedeki hiç kimse bana bilgi vermez diye bir felsefe üzerine kurulu değil...max veya maya önemli değil,

haksızsam haksızımdır,vicdanım haksız olduğumu bütün gücüyle haykırmakda.bağışla üstad.

2005-09-30 15:41:22

Cvp:aktif çizim düzlemi

chrome_nickel

evet. kıl - tüy kelimesi sinirlerini bozmuş olabilir.

ama ifade açısından herkes başka bi şehirde, herkes başka bir kültürde yaşıyor. herkesin benzer temalarda kelimeler kullanmasını bekleyemeyiz. benim bu konudaki takıntım istanbulda doğup büyüyen bazı arkadaşlar herkesin istanbul kültürüne göre davranmasını bekliyor. ben denizliliyim. kültürüm de bu. bana bu yüzden takıyorsanız özel mesaj var. ordan bütün öfkenizi haykırın. ama burdan genelden yazıp rencide etmeniz doğru bişey değil diye düşünüyorum. belki de doğrudur. benim kültürümde yanlış.

burda iki harf cevap yazmaya vaktini ayıran herkesin hakkı var sende doğrudur. ama bunu ne özürle, ne teşekkürle ödeyebilirsin. bunu ödemenin tek yolu galeriye bir iki güzel çalışma göndermek.
benim bi cevabım yok. tatlıya bağlandığını varsayıyorum bu konunun. [G5]

2005-09-30 16:33:57