poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

arkadaşlar benim için cevabı gerçekten çok değerli bir sorum var inşallah soruma bir cevap alabilirim..

aşağıdaki şekilde bir editablepoly nesnesinin edge modundayken seçili edgelerine "create shape from selection" uygulanarak oluşturduğum "editablespline" nesnesi görülmekde...

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Y2egM1Ewt.jpg[/img]




şimdi ikinci resimde(2.resim alt tarafda) ben bu editablespline nesnesine extrude uyguluyorum...fakat nesnem anlam veremediğim bir şekilde,eğer şekil için konuşursak z ekseninde extrude ediliyor(zaten bu extrude işlemi şekilde görünmekde)..

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6pmTdvwl5.jpg[/img]


[font face=Verdana]????? editablespline nesnesinin active pivotnu çevirmediğim yön kalmadı, hepsinde editablespline nesnem şekilde ki gibi z ekseni boyunca uzuyor..şekil için konuşursak ben editablespline nesnemin X ekseni boyunca uzamasını istiyorum. ????[/font]


extrude için karşılaştığım bu problemin aynısını,,, editablespline nesnem, loft işlemindede sergiliyor

ilgilenip yardımcı olan arkadşlara şimdiden teşekkürler..

arkadaşlar nerede hata yapıyorum,, veya neyi yanlış biliyorum,,veya neyi bilmiyorum..

2005-10-06 03:22:46

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

kalimba

1- Bu kadar basit bir çizgi için "create shape from selection" kullanmana gerek yok snap´ler ile 3-5 noktayla üzerinden çizebilirsin.

2- Extrude yönünü çevirmek istiyor isen editablespline´da iken spline moduna geç sonra objeni mantıklı bir şekilde çevir. Bunu paparsen "show end result on/off toggle" açık olursa extrude etkisinide göreceksin.

3- Bir çok değiştirici için objelerin normalleri çok önemlidir. Örn. Extrude. Loft bir değiştirici olmamasına rağmen (compound obje) normaller buradada önemlidir.

"create shape from selection" bazı yönlerden saçmalıyor. Şekil doğru ama oluşturduğu noktalarda bi gariplik var gibi geldi bana. Yumuşak yüzeyleride bezier eğrileriyle elde etmemeside (olumsuz) eksi bir özellik [G17]

2005-09-26 18:12:42

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

1-)Snap´ı kullanarak şekildeki editablespline nesnesi üzerinde aynı şeklin yenisini oluşturdum,fakat yine anlam veremediğim bir şekilde,extrude işleminde aynı sorunla karşılaştım.

[font face=Verdana]2-)spline modundayken nesnemi çevirdim ve problemim hallodu[/font]

[font face=Verdana]3-)kalimba sağolasın,teşekkür ettim..[/font]

abi tamam problemim halledildi... genel kültür olsun diye soruyorum.... ?????? normal rotate ile nesneyi çevirmekle,spline düzeyinde nesneyi çevirme arasında nasıl bir fark var,,normal rotate ile çevirdiğimde neden olmamışdı.(fazla ezbere öğrenmek istemediğimden sordum bu soruyu) ?????????

EK:birde üstad forumun bu kısmında bir toolbar sorum var onada bi el atabilirmisin...

2005-09-27 11:24:09

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

kalimba

pivot objenin transform merkezidir (scale,move,rotate).
Objenin pivot´unu çevirmekle, objenin parçalarını çevirmek faklı şeyler.

[quote=14726] EK:birde üstad forumun bu kısmında bir toolbar sorum var onada bi el atabilirmisin...[/quote]
Müsade ederseniz istediklerime cevap vereyim. Ben toolbar kullanmadığımdan size yardımcı olamayacağım.

2005-09-27 11:30:05

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

peki şöyle bir soru daha sorsam,spline üzerindeki line´ların normal´lerini ekranda gösterebilmenin bir yolu varmıdır...

sanırım başıma gelen bu olay spline´ı oluşturan line´ların normalleriyle alakalı bir durum..yani tahmin ediyorum ki.spline´ı oluşturan line´ların normalleri ne yöne bakıyorsa, spline o yöne extrude ediliyor olmalı..

üstad cevabın için teşekkür ettim. sağolasın

2005-09-27 11:59:44

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

kalimba

Ne yazikki, polgonlardaki olay bunda yok. Hangi görünüş pencelesinde çiziyorsan, çizginin normali o görünüş penceresine dik olur. Cismi çevirmen cismin local eksenini değiştirmez. Pespektif penceresindeki çizimler XY düzleminde çizildiğinden top görünüş penceresindeki olay geçerlidir.

Çizgilerin oluşturulurken hangi yöne doğru oluşturulduğu ve kapatıldığı önemlidir ancak bunun normalle ilgisi yoktur. Zaten sıralamayı da değiştirmek mümkündür.

Aslında bunun ismine ben normal diyorum. Ancak normalin tarifine bu durum uyar.

2005-09-27 16:50:55

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

üstad tamam anladım.spline modelimi hangi düzlemde çizdiysem,çizilen spline´ın normali bir nevi o düzlemin normali ile aynı oluyor.ve spline modelimin normalini görebilme imkanım yok.

abi sağolasın gerçekten çok teşekkür ediyorum.eksiklerim birbir kapanıyor.

üstad inşallah birgün senin kadar bilgili olabilirim.

2005-09-27 17:05:10

Re:Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

[quote=14748]Ne yazikki, polgonlardaki olay bunda yok.

[u]Hangi görünüş pencelesinde çiziyorsan, çizginin normali o görünüş penceresine dik olur.[/u]

[/quote]

kalimba merhaba abi söylediklerini yeni deneme imkanım oldu...üstad gerçekten de çok bilgilisin,


aynen dediğin gibi spline´ı hangi görüş penceresinde çiziyorsam,çizdiğim görüş penceresindeki düzlemin diki ile o görüş penceresinde çizdiğim spline´ın normali aynı yönde oluyor.

perpektif görüntüde create shape from ile oluşturduğum spline üzerinden snap ile tekrar çizim yaptığımda,spline modelimin extrude´dunda problem yaşamışdım,

fakat doğru görüş penceresinde snap kullanarak create shape from ile oluşturduğum,spline modelin extrude´unda problem yaşamadım..yani gerçektende senin dediğin gibi..



peki üstad yukarıdaki resimdeki spline modelimin neden x değilde z yönünde extrude uğradığını anladım..çünkü ben perspektif görüntüsündeyim.ve perspektif görüntüsünde aktif düzlem xy,,haliyle burada snap´ı kullanarak bir çizim yapmış olsam dahi xy düzleminde çizim yapmış kabul ediyor program.ve spline modelim xy´nin diki olan z´de extrude ediliyor.


sorum şu;

üstad xy düzleminde çizdiğim ve haliyle normali z olan yani extrude edildiğinde z düzleminde uzucak olan bir spline modelimin (göremediğim) normalinin doğrultusunu değiştirebilmenin bir yöntemi varmıdır.

yoksa hangi düzlemde çizdiysem o düzlemin dikiyle aynı doğrultudadır.sonradan değiştirilemez bir durum mu söz konusu...

üstad kusura bakma seni yoruyorum [:F][G18],sadece değiştirilebiliyorsa bunu öğrenmek isterim,yok değiştirilemiyorsa boş yere deneme yanılmalarla değiştirmeyi bulmak için zaman kaybetmiyim....

2005-10-04 13:01:47

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

chrome_nickel

belki o deneme yanılmalar sırasında başka bişeyler keşfedersin!?... max gibi programları birine sorarak %20sini öğrenirsin.

%60´ını da keşfederek öğrenirsin. geri kalan %20´yi hiç bi zaman öğrenemezsin. onlara sıra gelmeden max´ten kaldırılır[:)!]

2005-10-04 16:50:52

Cvp:poly nesnesinden oluşturulmuş spline extrude´unda problem.

orhan1071

merhaba kadir..

fakat nedense benim üzerinde yoğunlaştığım herşeyin max´den kaldırılacağını idda ediyorsun...

öncelikle bunu ispatlamalısın..

senin tabirinle benim üzerinde yoğunlaştığım şeylerin gıldıgıcık şeyler olması sence ne olabilir. beni bu konu da aydınlatabilirmisin..

eğer şöyle bir cevap verirsen;;"basit insanlar basit şeylerle uğraşır ve asla büyük işler başaramaz..ve sende basit bir insan olduğundan gıldırgıcık şeylerle uğraşıyorsun,"

bende derimki;"evet ben basit bir insanım ve basit şeylerle uğraşmayı seviyorum,nerede basit bir iş varsa ben hemen ona atılırım,şu halde sen kendi büyük işlerinle uğraşmaya devam et;ve artık beni gelecekde max´den kaldırılacağını [u]idda[/u] ettiğin basit problemlerimle başbaşa bırak"

kadir´in yazdıklarından sonra "özelden basit sorumu yanıtlayan kalimba´yada teşekkürü bir borç bildim."

birdahada basit problemlerle uğraştığımı idda eden herhangi birisinin sorularımın çözümüne yönelik omayan cevaplar vermesini istemiyorum.

vesselam.

2005-10-04 17:17:28