ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Z7621m9m5.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0i6xMMuN5.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/I33FgP0dz.jpg[/img]

arkadaşlar şekilde görülen edgenin orta noktasından yakalamak istiyorum ve tamam edge görünürken edgenin orta noktasında yakalayabiliyorum...

fakat edgeye benim için uygun olan bir görüntü yakalayabileceğim bir mesafeye kadar yaklaştığımda edge kayboluyor...

1-)edge neden kayboluyor.

2-)kaybolan edgeyi haliyle snaap yakalamıyor.

3-)neden nesnemden uzaklaştığım zaman edge tekrar görünür oluyor ...

[font face=Verdana][u]asıl sorum;edgenin kaybolması olayını engelleyebilirmiyim..[/u][/font].

edgenin kaybolma problemini nasıl aşabilirim,,

ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

2005-12-04 08:39:03

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

Pulsar

Perspektif ekranına tıkla sonra üst köşedeki perspective yazısına sağ tıkla, viewportclipping e bas, yanda sarı bir çubuk ve iki üçgen belirecek, üçgenlerden biri çizginin tepesinde biri altında, alttaki üçgeni tutup en dibe kadar çek.

2005-09-22 12:57:15

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/y2a6CskiI.jpg[/img]

merhaba pulsar,dediğin gibi viewportclipping açtıkdan sonra çıkan sağ alt köşedeki üçgeni en dibe çekdim, değişen bişey olmadı.fakat...

değişen birşey olmamasına rağmen viewportclipping´in kullanım mantığını öğrendim,,en azından bugünkü bilgi birikimim değişti..

pulsar daha başka nasıl bir çözüm önerebilirsin...cevabın için sağol...

2005-09-22 15:48:23

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

orhan1071

tekrara merhaba pulsar,verdiğin bilgiler ışığında viewportla alaklalı kısımları kurcalamam gerektiği üzerine bir mantık yürüttüm,,
yürtüttüğüm bu mantıksal çıkarsama sonucunda problemime bir çözüm buldum,,her ne kadar bu çözüm mevcut nesnenin görünmeyen kenarlarını görünür kılsada,,artık o edge ne kadar yaklaşırsam yaklaşayım asla kaybolmuyor...

çözüm´ü bu problemle karşılaşabilecek arkadaşlara yardımı olabileceği düşüncesi ile buraya yazıyorum....

soru;bir şekilde ekrana zoom ile yaklaştıkça kaybolan edge veya vertex var ise eğer,uygun mesafede koybolan edgeyi görünür kılmak için...

[font face=Verdana]çözüm;customize>viewportconfiguration>rendering method>lit vireframes´e onay imi koymalı[/font]

2005-09-23 10:47:20

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

Pulsar

Bu arada belki obje ile scale ile oynayarak epeyice bir küçültmek yahut büyütmek de belki işe yarayabilir, şimdi aklıma gelen bir şey.

Bu arada bulduğun çözümü paylaştığın için de teşekkür ederiz.

2005-09-23 10:59:22

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

chrome_nickel

bi de fov aracını perspektifliği derinleştirmek için değil de zayıflatmak için kullandığında, yani perspektif ekranında fov´u seçip fareyi aşağı sürüklediğinde bu sorun çözülür. bu sorun genellikle opengl modlarda, opengl´yi tam desteklemeyen ekran kartlarında çıkar. varsa elindeki kullanma klavuzundan directx 8 ve üstünü tam destekleyip desteklemediğine bak. eğer tam desteklediği bir directx sürümü var ise max´i o modda çalıştır. bu görüntü hatalarının ve bu tür sorunların çalışma ortamında en aza düşmesini sağlar. eğer bunların hiç birini tam desteklemiyorsa ilerde ekran kartını değiştirmeyi düşünürsen ati ekran kartları opengl´yi full destekler. son sürüm sürücüsünü yüklersen varsa da bi eksiği kapatır. ama directx´e o kadar yeterli destek sunmayabiliyor. eğer 120 - 130 doların üzerinde para ödeyebileceksen ati çipli bir ekran kartı bütün sorunlarını çözer. daha az poligonla çalışabilirsin. ama mevcut poligonlarla çalışırken hiç sorun yaşamazsın. bazen nvidia kartları opengl modda çalıştırırken ekran kartının saçmalaması sonucu max hata veriyor ve kapanıyor. ama directx moduna aldığınızda hata ortadan kalkıyor. opengl´mi directx mi derseniz aslında directx, ama ekran kartı tam destekliyorsa opengl. o yüzden önerim ati.

2005-09-23 13:10:47

Cvp:ekrana yaklaştıkça koybolan edge ve vertex´ler

orhan1071

demek bu olayda ekran kartından kaynaklanmakda,,,

çözüm şu diyosun;orhan para biriktirmeye devam...

ilgin ve cevabın için sağol chrome_nickel....

pulsar sanada çok teşekkür ediyorum...sağolasın

2005-09-23 16:32:16

Cvp

candeniz82

arkadaslar orhan arkadasımın yasadıgı sorun benımkıne benzer bi sorun sanırım benım sorunum mimari projeyı auotocatten max´ e atıyorum projede halıyle bir suru cizgi var ve ben duvarları exturud etmek istiyorum fakat plana yaklastıgım zaman plan aynen ekrana geliyor fakat yonelmek istedıgım yere gıdemıyorum max 6 da bu sorun yoktu.yani fareyi ters bi yone surukleyıp gıtmek istedigim yone fareyle ulasıyordum max 7 de bunu yapamıyorum yardımlarınızı dört gözle bekliyorum.

2005-11-14 10:33:55

Cvp

jeffreyy

sorunun sebebi çok basit sol altta fiel-of-view çok küçültmüşsün. sahneye çok yakından bakıyosun görüş alanını genişlet sorun çözülür

2005-12-04 08:39:03