Modelleme ( Edge-ring & Edge-loop)

Modelleme ( Edge-ring & Edge-loop)

defiant_crawler

Herkese selam ;
3ds max´ te basit objeler modellemeye başladım. Bundan önce araştırdığım birkaç sitede edge-loop ve edge-ring terimlerini okumuştum. Bunları uygulamaya çalışıyorum ama kesinlikle bütün polygonlarımı 4´lü yapamıyorum. Özellikle modelde ilerlemişsem ve bi yerde Chamfer yapmam gerekiyosa üçgenler oluşuyo.
Engel olmak için yeni vertex ler ekleyip birbirlerine bağlıyorum,
modelin altında yeni edge ler yaratıp çevresinden dolaştırıyorum. Bunları yapmam şart mı? Yanlış yolda mı ilerliyorum?? Yardım ederseniz çok sevinirim. . . İyi Çalışmalar.

2005-09-21 15:30:07

Cvp:Modelleme ( Edge-ring & Edge-loop)

kazmamurat

bence; modellediğin objeye göre 4 gende ısrar edebilirsin veya beşgenlerle de çalışabilirsin. ancak organik bi modelde beşgenler özellikle animasyon konusunda ufak tefek sıkıntılar yaratabilir, bunun harici yanlarında başka beşgenler yoksa fazla problem yaratmazlar. üçgenler subdivision yediğinde kötü görüntülere yol açabilir, ancak zaman zaman da her nasıl oluyorsa istenilen görüntünün elde etmesini sağlayabilmekteler. zorunlu olmadıkça beşgen veya üçgen kullanmamaya dikkat etmek iyi bi alışkanlık, ancak tüm modeli dörtgenlerden oluşturma ısrarı modelin poly sayısının fazlasıyla artmasına da neden olabilmekte. iyi model, en optimize şekilde en detaylı götüntüyü veren modeldir neticede. chamferdan sonra oluşan üçgenleri, noktalardan birini diğerine weld lemek suretiyle beşgen e çevirmen daha iyi olur diye düşünüyorum. edge loop ve edge ring lerini gerçek modelinin hatlarının gidişatına göre (örneğin bi yüz modellerken ağız etrafı, göz etrafı hatların gidişat yönlerinin esas bölümlerini oluşturur) dizmen, ileride modeli pozlara sokarken büyük kolaylık olmasından dolayı ve doğru deformasyonları yakalayabilmenden dolayı önemlidir.

bi kaç modelinin edged face görüntülerini koyabilirsen daha fazla yardımcı olabiliriz.

kolay gelsin.

2005-09-21 15:30:07