parçalı materyal nasıl atayabilirim???

parçalı materyal nasıl atayabilirim???

caylak

arkadaşlar ben modellere mesela bir ağaca gövdesinden dallarına doğru kaplama aticam fakat kaplamanın gövdede haliyle sert ve koyu bi görüntüsü olmasını ve dallara gidildikçe renginin ve görünümünün yumuşamasını istiyorum.
sizce en iyi şekilde nasıl yapılır bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

şimdiden hepinize teşekkürler.

2005-09-17 12:22:58

Cvp:parçalı materyal nasıl atayabilirim???

kalimba

prosedürel kaplamalardan gradient, uğraşırım diyorsan multi/Sub-Object önerilebiliriz. unwrap UVW ile açıp kaplama yaparsan da olabilir.

2005-09-16 20:53:09

Cvp:parçalı materyal nasıl atayabilirim???

chrome_nickel

renk tonlarını photoshop´ta boya. corel painter´de boya. iyi boyadığım başka program var diyosan onda boya. bi yerde istediğin görüntüyü oluşturan renk geçişlerini ve tonlarını texture olarak hazırlamalısın.
bi tane composite map yap. en alttaki kanala dalların görüntüsünü oluşturan yumuşak ve güçsüz görünen materiali ata. üstteki bi composite kanalına aşağıdaki material´i ata.

iyi bir etki için malzemenin diffuse kanalını fallof yap. fallof´un iki kanalına da aynı texture´u ata. derinde kalan fallof kanalındaki resmin output ayarlarından rgb levelini %20 gibi artır. dallarda geçişin oluşmasını istediğin yerlerinde bu malzemenin opacity kanalına bir gradient ayarla.
bu ayarları bi denersen daha iyi bir kaplamayı nasıl oluşturacağın hakkında bir fikir edinirsin. ancak sadece bu ayarlar yetersiz kalıcaktır.

2005-09-17 01:16:45

Cvp:parçalı materyal nasıl atayabilirim???

caylak

SÖYLEDİKLERİNİZİ DENİCEM.AYRICA CEVAPLARINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜRLER.

2005-09-17 12:22:58