maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

vectorman

max ile 1-2 aydır uğraşıyorum. daha yeniyim. ama modellemede zorluk çekiyorum. yapmak istediğim birkaç şey var ben mi bilmiyorum yoksa maxin eksikliği mi?yardım ederseniz sevinirim

1- polygon modellemede spline çizgisi ile yeni segment eklemek istiyorum. beceremedim. slice ile ekleyince baştan sona ekliyor.

2-spline lar ile 3d bir cismi boelan gibi birleştirme yapılabilir mi?

3- surface modiferi tam olarak nasıl kullanılıyor. line ile bir şekil çizip uyguladığımda iyi kaplama yapamıyorum.karışık şekiller çıkıyor.

2005-09-19 13:21:15

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

orhan1071

resim gönder,,deki şurada şunu yapamıyorum...nasıl yapabilirim..yardım edenlerin sayısı artacakdır,,garanti ediyorum...

eğer resimle anlatmaya çalışırsan problemini,bende yardımcı olmaya çalışacam..neyi yaparken nerede takılıyorsun,,bir resim gönder derim....

1-)bu arada ilk soruna [u]cut [/u]çözüm olabilir...yoksa polygon modeli spline´ın segmentini ekleyerek,,düzenleyemessin


2-)2.sorunu tam olarak anlamadım...


3-)surface modifieri::ve sana bir yardım daha;;;; SURFACE MODİFİERNDEN MANTIKLI GÖRÜNTÜLER ALMAK İSTİYORSAN,, NE YAPARSAN YAP,,SPLİNE´LAR İLE ÖRDÜĞÜN MODELİNDE ASLA 4 VERTEX´DEN FAZLASINA SAHİP KAPALI Bİ ALaNIN OLMASIN...UNUTMA MAX´İMUM 4 VERTEX OLACAK.....

bu kadar bilgi şimdilik yeterli...resim yollarsan daha iyi olur...

2005-09-12 11:08:16

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

polana

Yeni spline eklemek istiyorsan poly modellemede 2 edge arasına edgeleri seçerek connect comutu ile istediğin kadar çizgi ekleyebilirsin .Ayrıca vertex modunda vertexten vertex´e cut komutu kullanarak yeni çizgi ekleyebilirsin.Kolay gelsin.

2005-09-12 13:13:49

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

Snaap

Düzenlediğin bir spline ı poly modeline edge olarak eklemek istiyorsan spline ı , yapıştırmak istediğin poly yüzeyin önüne getir ve Poly cismine Compound Objects kısmından Shape Merge komutunu uygula.

2005-09-12 23:36:39

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

orhan1071

snap kardeş yarım imam dinden ,,yarım doktor candan eder derler ya,,

bak bende max konusunda vatandaşı yanlış bilgilendirdim...

ya vectorman editable poly´e spline edge olarak eklemek istiyorsan Snaap´ın söylediği shapemerge´ü kullanabilirsin...bende denedim gerçekden oluyor.....

vectorman sen yukarıda benim yazdığım ilk cevabı yazmadımı kabul et....çünkü yazdığımın hatalı olduğunu snaap ispatladı...kolay gelsin..

2005-09-13 09:25:02

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

kalimba

1.soru söylediklerinizi içeriyorsa yanlış ifade edilmiş gibi duruyor. Slice ile yapamadım, Spline ile kenar oluşturayım birbirinden uçuk şayler.

1- a) Slice yerine Quickslice kullanabilirsin. Seçtiğin polgonları, düzgün bir şekilde kesebilirsin.
b) Edge´leri seçerek connect uygulayabilirsin.
c) Polgonları "cut" ile bölebilirsin

2-) Editable spline araçları bir çok seçenek sunuyorlar. Boolean, trim komutları işine yarar.

3-) Patch tabanlı bir sistemdir. Çizgilerle ördüğün alanları doldurur. Örülen alanlarda çizgiler noktalarla kesişmelidir. Çoklu çizgileri destekler, noktaların etki alanlarıyla ara yüzeyleri oluşturur. Bunu için editablespline>>surface geçişi şeklindedir. Sözlük bölümünde yeterince açıklama var.

Kolay gelsin.

2005-09-13 10:12:50

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

vectorman

arkadaşlar çok teşekkür ederim. işime yaradı bu bilgiler. orhan1071 önemli değil samimiyetine inanıyorum.

ama şimdi bir sorum daha olucak. resimden modelleme yaparken modelimizin şeffaf olması mümkün mü?yani opacity gibi bir şey var mı? modelim biraz silik görünürken arkadan resmi görmek istiyorum.

2005-09-16 11:14:27

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

vectorman

abi tamam ya. çözdüm. :) bu soruyu yok sayın saydam bi material atayınca oluyo:)

2005-09-16 12:33:54

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

orhan1071

vectorman cevap bumudur..

abi cevap budur.... :) valla bende farklı bir çözüm yazmak üzereydim..

senin çözümüne ek olarak ek olarak dediğinle alakalı olabilecek bir cevap daha var inşallah bu cevap daha önceki yanlış bilgilendirmem gibi olmaz...

ben şöyle bir çözüm öneriyorum....

nesnen seçiliyken ALT+X yaparsan,, seçili nesnen şeffaflaşır...

ALT+X nesneye sağ tıkladığında kayar menüdeki....

preference>Genaral>Display properties[font face=Verdana]>***see - Through***´[/font]un kısa yoludur..

kolay gelsin..

2005-09-16 12:58:43

Cvp:maxde modelleme sorunu (editpoly - spline)

vectorman

abi sağolun ama son bi soru. İyice kafanızı şişirdim.
edgeler arası boş kalıyor. ploygon yüzey atamak istiyorum mümkünmüdür.aşağıda resimde daha iyi belli oluyor.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/oXZz2va6C.jpg[/img]

2005-09-16 16:18:38