Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

mutlu

Merhaba, ben 3ds max i yeni öğreniyorken ilginç birşey denedim merakta kaldım ve sormak istedim bir bilene. Ben içi boş bir küp yaptım ve içine de elastikiyeti biraz artırılmış bir top yerleştirdim. Animasyonda top tavandan yere düşüyor ve yavaşça hızlanarak duvarlara çarpıyor hızlanıyor hızlanıyor ve top çıldırıp kutudan dışarı fırlıyor....
benim açıklık getiremediğim şey; top neden kutudan çıkıyor? bunun fiziksel bir açıklaması var mı?

2005-09-21 01:24:31

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

scandal

yaptıgın animasyonda duzenleme hatası olabilirmi ?

2005-09-08 09:51:11

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

XxNEOxX

Anlattigina göre top her duvara degisinde hizlaniyorsa en sonunda isik hizina cikiyor olabilir, ve isik hizinda maddeler enerjiye dönüsüp duvarlarin icinden gecebilir diye birseyler okumustum, senin sordugun fiziksel aciklama bu olabilir :)))))

Max aciklamasi ise, topun duvarlara her degisinde hizinin azalmasini saglamalisin.

2005-09-08 10:25:33

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

mutlu

Ne gibi bir düzenleme hatası olabilir bilemiyorum. Ama 3ds max i çok iyi biliyorum diyorsanız ki öyledir, siz de deneyin derim.

2005-09-08 10:19:44

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

mutlu

Evet, benim düşündüğüm de bu. Ben de daha önce böyle birşey okumuştum. Bu deneme ise görsel kanıtı.

2005-09-08 10:35:08

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

scandal

mutlu reactor´den bahsetmiyoruz değilmi..

2005-09-08 10:49:20

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

mutlu

evet reactor de ve normal autokey de denedim aynı şey oluyor...[G9]

2005-09-08 10:53:37

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

XxNEOxX

Reactor´den bahsediyor olmamiz lazim, yani ben öyle anladim. Autokey´de böyle birsey olmamasi lazim.

2005-09-08 11:37:46

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

c.t.g.

Ben denedim gayet normal çalıştı. soft body ile stiffness değerini biraz arttırdım cisim esnek oldu. İçi boş bir küp çizip boolean ile içinden daha küçüğünü çıkardım, odanın bir kalınlığı oldu. property editorden de odayı concave yaptım. Küreye aynı yerden 500 mass (kütle) verdim. Top zıp zıp zıpladı durdu. Ancak max fizik kurallarını taklit etmede bence de hala yetersizdi. Bazen reactor çok saçma hareketler yapıyor.

2005-09-21 01:06:55

Cvp:Kapalı kutudaki toplar nereye gidiyor?

chrome_nickel

bunun olmasının sebebi oldukça kolay bir açıklamadan geçiyor. bazen aşırı sürat kazanan nesnelerle oynadığınız oyunlarda, mesela need for speed underground, bu tür bir hatayı görebilirsiniz. reactor´un topun duvara çarpınca zıpladığını hesaplayabilmesi için, o sırada sizin animasyon için ayarladığınız fps´de yada daha yüksek fps´de topun bir düzlemle, bir poligon´la kesişip kesişmediğini kontrol etmesi gerekir. mesela saniyede bir saniyede 1000 fps´de hesapladığını varsayalım.

1000 fps demek saniyeyi 1000 parçaya ayırıp her zaman atlamasında aynı konuyu tekrar işlemek demektir.

reactor bu durumda collission dedection´u yani top´un bir başka düzlemle yada nesneyle kesişip kesişmediğini hesaplamak için bir mili saniyelik adımlarda topu takip etmesi gerekir. diyelimki top duvara çok yaklaştı 1 milimetre var. ama topun hızı saniyede 75 milimetre. bir mili saniye geçti. o milisaniye adımında reactor sahneyi hesapladı. baktı ki top hiç bi düzlemle kesişmiyor, sonraki adıma geçip topun açısı ivmesi ve hızı gibi etkiler doğrultusunda topu bir mili saniye sonra olması gereken yere getirdi.yani 75 milimetre taşıdı. eğer top 75 milimetreden daha kısaysa mesela 34 milimetreyse, kutunun dışında bir konuma geldi. ve bu adımda da reactor sahneyi hesaplar. bakarki top o sırada hiç bir düzlemle kesişmiyor. o halde çarpışma yok. top aynı yönde ve ivmede devam kararı alıp bir sonraki fps adımına geçer...

eğer anlaşılmayan bir yer varsa daha açabilirim.

2005-09-21 01:24:31