edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

orhan1071

arkadaşlar biraz uzun bir soru olacak ama,eğer okuyup yardımcı olursanız çok sevinecem gerçekden...

şekilde görülen editablepoly nesne düzeyindeki modelimin üzerinde fazlalık olduğuna inandığım vertexler ve edgeler mevcut.

1-)bu edgeleri kalvyedeki dell tuşu ile sildiğimde, o edgeyle ilişkili polygonlar silinmekde,ve fakat aynı edgeyi editablepoly>remove ile sildiğimde aditable nesnemdeki polygon görüntülerinde neden
herhangi bir hasar oluşmamakda...

2-)yukarıda edgeleri sildiğimde herhangi bir hasar oluşmamakda demişdim, tam olarak öyle değil...

2-a) ilk olarak edgeyi remove ile sildiğim halde edgemi tanımlayan vertexler silinmemekde neden ?????

2-b) ikinci olarak edgeleri siliyorum,,örneğin şekilde görülen soru işaretli vertexlerin aşağısındaki iki edge,,,bu iki edgeyi remove ile siliyorum...polygon görüntüsünde herhangi bir sorun olmuyor...fakat olması gerekmezmi..yani o iki edgeyi silince,,,, 8 vertex ile tanımlamış düzgün bir polygon görüntüsü elde ediyorum..bu nasıl oluyor..

2-c) üçüncü olarak editable poly nesnemdeki silmiş olduğum "edgelerin artıkları" olarak tanımladığım bu vertexleri silince,,,,, editable polynesnem darma duman olmakda buna bir anlam veremiyorum......

3_çözüme ulaşamayınca optimize komutunu uygulayım dedim nesneme..... nesnemi gereksiz edgelerden kurtulabilmek için...

benim edgeleri silerek ulaşabilmek istediğim edgelerin silinmiş haline otamatik bir şekilde ulaşdım,,ve fakat optimize komtundan sonra nesnemi editablepoly çevirdim....ve elimde polygon görüntüsü darma duman olmuş bir model...neden optimizede düzgün görünüyorda editable poly´e çevirince darmaduman oluyor.....

arkadaşlar affınıza sığınarak uzunca bir soru sordum...kızan veya kızabilecek arkadaşlardan sorunun uzunluğundan dolayı özür diliyorum.

.ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum....

2005-09-06 14:01:35

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

chrome_nickel

bildiğin gibi bir kapalı poligon demek üç veya Daha Fazla vertex´in cevrelediği edge´ler demektir. yani tek bir poligon illa dört değil 100 vertex bağlantısıyla da oluşabilir. sen edge´i seçip remove dediğinde o edge´in ayırdığı iki poligon birleşip tek poligon´a dönüşüyor. yani editable poly´deki remove edge´i silmez. edge´in ayırdığı poligonları birleştirir. ama del tuşu ile silersen o edge´i paylaşan ücgenler de silinir

2005-09-05 18:42:20

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

orhan1071

chromnikel merhaba.. öncelikle cevabın için teşekkür ediyorum..

spline modelleme ile polygon modellemeyi birbirine karıştırmışışım anlaşılan..haklısın basit bir box´da denedim 7,8 vertex´e sahip polygonlar´da düzgün bir görüntü mevcut....tamam anladım polygon 4´olcak diye birşey yok...fakat spline modellemede 4 max´imum sınır...

fakat birde aşağıdaki resim hakkında bir yorum getirsen nedeni ne olabilir diye....

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1A2qTT9SE.jpg[/img]


???????? resimde edgelerini remove ile sildiğim kısım,,,vede onun özdeşi olan fakat edgelerini remove ile silmediğim kısım var...dikkat edilirse,edgelerin remove ile silindiği kısımda görüntüde bir bozulma,gölgelenme bali bir deformasyon var bunun nedeni ne olabilir...????????????

yukarıda remove ile sildiğim demişim,, birleştirdiğim polygonlar diyecekken,dil alışkanlığı işte üstad,, idare et :)

abi ilgin ve cevabın için çok teşekkür ediyorum..sağolasın.....

2005-09-06 10:37:19

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

Asp!r!N

Belki edgeleri silip vertexleri silmediginden kaynaklanabilir

2005-09-06 13:11:04

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

orhan1071

merhaba spy2000,söylediklerini hemen deniyorum,aslında denemişdim ama birdaha denicem,ilgin ve cevabın için gerçekten teşekkür ediyorum.

spy2000 dediğini denedim olmuyor,,hatta vertex´leri silince görüntü daha da bozuluyor,fakat cevabın için teşekkür ediyorum.....

ya arkadaşlar bir anlam veremiyorum gerçekten,chromnikel´in dediğini denedim.. polygon 5,6,7 100 vertex´den oluşabilir..ve görüntü normaldir...ben o edgeleri silince neden görüntü bozulmakda....

eğer dersenizki; vertex sayısı artmakda,

ben de derim ki ;vertex sayısı artabilir bunun polygon görüntüsünde bir hasar oluşturmaması gerekli değilmi...

eğer edgeleri sildikten sonra kalan vertex´leride sil derseniz,,bende derim ki evet sildim fakat görüntü dahada bozuldu,,,,,

cevap illa ki sorumun çözümüne yönelik olmak zorunda değil,,,mesela şöyle bir cevap olabilir..bak arkadaşım şu şu sebeplerden dolayı sen bu işi başaramıyorsın,,ve o sebepleride yokedemeyeceğinden dolayı bu işi edgeleri silerek başaramassın.....

arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum.....

2005-09-06 13:15:04

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

kalimba

Bi duvar için bu kadar kasmaya gerek yok. Dışına bi dörtgen. İçine camların boşlukları. Editspline ile birleştireceksin. Sonra extrude. Hem temiz, hem düzeltilmesi kolay, hem daha az polygon, hem eğimli yüzeylerde başarılı vb. vb.. Bu işleri yapan arkadaşlar nasıl yapıyorlar bilemiyorum. Maxdeki çizgilere hakim olmak ve extrude yapmak bütün olayı çözebilir.

Ordaki yüzeyler senin orjinal objendeki smooth özelliğinden kaynalanıyor. Vertexler aynı hizada değil veya polgon diziliminde bozukluk varsa olur böyle vakalar. Bütün yüzeyleri seçip, smooting groups´tan clear all dersen oralar düzelir. tabi vertex´ler aynı hızadaysa.

2005-09-06 13:45:53

Cvp:edi..poly düzeyinde edge, vertex silinmesi ve polygon hasarı

orhan1071

üstaaaad teşekkürler,,abi müthişsin valla, çok teşekkür ediyorum, çok sağol,,valla gıpta ediyorum sana,,, inşallah birgün senin kadar bilgili olabilirim....abi sevincimden yerlere yatasım geliyo valla,ortam müsait değil,evde olsam yapardım herhalde,,,,


SMOOTHİNG GROUPS VE CLEAR,,,abi bir haftadır kafayı kıracakdım valla, denemediğim yöntem,gitmediğim doktor,kullanmadığım ilaç kalmadı :)

tekrar teşekkür ediyorum,sağolasın....

2005-09-06 14:01:35