chrome kaplama yapmayı beceremiyorum

chrome kaplama yapmayı beceremiyorum

Stoix

selam arkadaşlar.. neden bilmiyorum, hdr kullanmadan gerçekci chrome yapamıyorumm... dellenecem... help me..[:)!]

2005-08-16 07:20:40

Cvp:çok komik gelicek ama...

DreamMaker

Komik gibi ama bende aynı sorunu yaşıyorum bu işin püfünü bulamadım.(Gerçi HDR ilede yapamıyorum ama).Bi bilene danışmak lazım.Please help us.[x:H]Yardım yardım yardım

2005-08-15 20:35:17

Cvp:çok komik gelicek ama...

chrome_nickel

bir krom´un krom olabilmesi için etrafında yansıtacağı bişeyler olması gerekir. yeterince doğal bir ortam çizip içine krom koyarsan oldukça hoş çıkar ve hdr kullanmana gerek kalmaz. zaten hdr´nin amacı olmadığı halde yansıtıcak bişey varmış gibi göstermektir. krom material´i yapmak da oldukça kolaydır. :).. mesela brazil renderer kullanıyorsanız zaten halihazırda orjinal bir brazil chrome material var.

diğer renderer´lar için de özel krom türevleri mevcut. default materialler için normal ayna yapıp kırılma değerini artırırsanız iyi bir sonuç elde edersiniz. bir de fresnel uygulayın :).. fresnel birazcık karışık bir konu. umarım sitede bunla ilgili ders vardır.

2005-08-15 20:36:38

Cvp:çok komik gelicek ama...

xLess

hdri nin amacı ortamda birşeyler varmış gibi göstermek değildir:) o amacı basit jpeg resimlerlede giderebilirsiniz. hue değerlerinde ışık bilgisi taşıyarak ortamın ışığğını üretmesi için kaynak görevi görür. skylight için map olarak kullandığınızda hdri nin ışık bilgisini kullanabilirsiniz ancak. hdri tabiki sadece bunun için değil hem ışık yayan hemde yansımada görev alan bir formattır. bu ikilemin birleşmesi ortaya low dynamic range resimlerden daha etkili sonuçlar çıkarır.

2005-08-15 23:53:45

Cvp:çok komik gelicek ama...

DreamMaker

Bu olayı biraz ornekleyerek anlatabilirseniz çok iyi olur.Mesela HDRI daha doğalmı olur yoksa jpg yada başka map olursa farkedermi? Ayrıca HDRI yı yansıma olarak nasıl kullanabiliriz?.
Teşekkürler.

2005-08-16 02:21:34

Cvp:çok komik gelicek ama...

Problem

Tankul arkadaşım ,konu başlığını soru ile ilgili olarak değiştirmeni tavsiye ederim. Sorunun ne olduğunu başlığı referans alarak anlamak zor , Bu seninde daha çok işine yarayacaktır.

2005-08-16 02:39:01

Cvp:çok komik gelicek ama...

chrome_nickel

xLess, haklısın da, sonuçta bunun amacı da sahneye bişey çizmeden sahne varmış etkisi oluşturmak değil mi?... bi oda çizmeden içerideki oluşan ışıma ve yansımaları hdri sayesinde hiç çizmeden varmış gibi göstermek, ve sahneyi etkilemek değil midir?. elbette hdri sayesinde daha etkili sonuçlar alınıyor normal resimlere göre. çünkü normal resimlerin 24 derinliğinde foton denilen ( bakınız dersler->3dsmax->render->global illumination ) ışık zerrelerinin enerjilerini ( yani bir pixel´in hue değeri ) hesaplamaya yetmez. panaromik oluşturulmuş yüksek bit derinliğine sahip resimlerin hue değerleri fotonların etkilerini hesaplamaya yeterlidir. bu da render sonucunda daha hoş etkiler elde etmenizi sağlar... sonuç yine aynı. ışıma etkisi olmadığı halde sahnede bir ışıma varmış etkisi yapmaktır. yansıma etkiside olmadığı halde sahnede yansıma ektisi yapmaktır. süre etkisi de olmadığından dolayı bi çok şeyi render işlemine almadığından daha hızlı olmaktır. ama bunu her çalışmada kullanmak mantıklı değil. özellikle özel bi sahnede hdri yerine gereken herşeyi modellemek ve render süresine katlanmak daha mantıklı bence. en azından olması gereken görsel sonucu alırsın. zaten sahnede bulunan bir nesne veya ışık render sırasında yüksek bit derinliğinde hesaplandığı için sonuç hdri den farksız olucaktır. zaten hdri´de sadece normalden daha fazla renk tonu saklayabilen bir resim formatıdır. uygun bir sahnede panoramik bir render alıp bunu yüksek bit derinliğinde bir tiff dosyası olarak kaydederseniz hdri yerine kullanabilirsiniz.

2005-08-16 07:20:40