Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

Aliriza

internette orneklere, tutoriallara bakiyorum hala hangisinin daha iyi oldugunu anlayamadim. Beni ilgilendiren sorun hangisinin ortaya daha guzel bir render cikardigi degil, hangisinin daha gercekci (Fizik kurallarina uygun) render ortaya cikardigi. Bir mekan yaptigimda bu mekanin hangi isikla gercek hayatta nasil gorunecegini bilmek istedigimde hangisi ile render almaliyim ve ayarlari nasil olmali?

2005-08-14 14:37:44

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

PikseLFx

Aliriza linkteki dökümanı iyice okumanı tavsiye ederim. Eminim okuduktan sonra ikisi arasındaki ayırımı daha iyi yapcaksın. Kolay Gelsin...

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax%3E%3Eayrinti%3E%3Elight[/url]

2005-08-11 18:19:45

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

dracul

tabiki mental ray daha üstün.max in default renderinde bir çok eksik mevcut.

2005-08-13 07:32:42

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

felidae

karışacak veya kıyaslanacak iki şey değil.zira radiosity öncesinde plug. idi, eklendi-doğru hatırlıyorsam-.ve sizin objenin ortamda olduğu izlenimini vermek için kullanılıyor,objeye ait ışık yayma özelliğini ortama simule ediyor.mental rey ise bir renderer ve malzeme özellikleri(ışık yayma,geçirme,yansıma ,doku),ışık ve gölge ayarlarını hazırlamanıza yardımcı oluyor...

kolay gele...

2005-08-13 10:56:47

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

Snaap

Radiosity ve Mental Rey. İkiside aynı ortamda ve aynı simulasyon için kullanılabilirse(-ki kullanılabilir ) kıyaslanabilirde. Sonuçta Mental Rey de Radiosity de Local Illumination ve Global Illumination u simule edebilir.

2005-08-13 14:17:48

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

dracul

3ds default renderer (radiosity diye bahsettigimiz) render motorunda ışıgın dagılımı ve emilimi mevcut fakat Caustics gibi ışıgın bir yerde toplanması hesabı yok.yani cam bir küreden geçerken ışık odak noktasında toplanır fakat bunu radiosity yapamıyor.Radiosity nin mental rayden daha basit kullanıldıgıda bi gercek.Dogru ışıklar kullanmazsanız mental rayde berbat sonuclar almak olası.

2005-08-13 18:35:27

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

POWERD3D

Aslında ileri düzeyde kullanıldığı zaman Radiosity de çok güzel sonuçlar verebiliyor. Mesela ligthscape gibi bir kaplama sistemi var max içerisinde bu sadece radiosity ile kullanılıyor. Sonuçta bu sistemide kullanan ve çok mükemmel işler çıkartan arkadaşlar var. Ama mental ray da ise durumlar farklı bir kere mray shaderler ile destekleniyor. Bunun yanında programlamaya açık yani son kullanıcıya hitap etmiyor. Vraydan bile daha geniş bir yapısı var. Buda bir gerçek. Fazla uzatmak istemiyorum. Diilimin döndüğü kadar anlatmaya çalıştım yanlışım varsa kusura bakmayın. Kolay gelsin.

2005-08-14 13:43:49

Cvp:Mental Ray mi daha iyi radiosity mi?

chrome_nickel

radiosity düşük seviyeli bir global ışıma taklitçisidir. gölge oluşturmaz. ışık oluşturmaz. sadece ışığın enerjisi denilen konuyu taklit eder. bu gerçekçilik için çok önemli bir etkidir. ancak kaplamalar ve gölgelemede bir etkisi olmaz. dolayısıyla sadece ışık enerjisi hesaplamaya yönelik bir özelliktir. bu tür işlemler max´in default renderer´ine kalır. onunda bir noktadan sonra yetersiz olduğu doğru. ancak şu var ki yetersiz olsa bile işi bilen adam için radiosity ve default render çok iyi malzemeler. kaliteli renderer´lar sadece bir çok işlem için kısayol sunmaktalar. eğer o kısayolların uzun yollarını öğrenirseniz ancak tam anlamıyla kullanabilirsiniz. mental ray ile radiosity aynı işi yapmaz. ama mental ray içinde radiosity´nin işini yapan sistemler mevcut. bu hemen hemen her renderer´da mevcut olan bişey. sadece max default renderer´da yok. onu da ayrıca radiosity ekleyip çözdüler.

2005-08-14 14:37:44