Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

Muzun

arkadaşlar. ben bu kaplamalardaki kırışıklıkları nasıl yaptıklarını merak ediyorum. photoshop ile çok zahmetli veya bir yöntemi var ama ben bilmiyorum. zbrush isminde bir programın yaptıklarını gördüm ama programı bulamadım.

bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim...

saygılar...

2005-08-11 10:23:28

Cvp:Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

drekon

surattaki kırışıklıklardan mı bahsediyorsun. çoğu bump diye biliyorum ama mümkün olduğunca modelleme ile yapmak en iyisi.

senin modelleri zBrush programına aktarıp orada ince ayrıntı verebilirsin. daha sonra aynı modele oradan alacağın bir kaplamayı displacement oalrak atayıp birşeyler yapılıyor ama zBrush ile ilgili fazla bilgim yok. biraz araştırmak lazım [G11]

2005-08-10 22:12:17

Cvp:Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

orthanc

drekona kat1l1yorum ama ben genelde bump kullan1yorum ayarlar1n1 fractal yaparsan daa ii olur bence...

2005-08-11 04:10:33

Cvp:Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

drekon

şu linke bir bak

http://209.132.69.82/picasso/tutorial.htm

2005-08-11 07:43:49

Cvp:Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

3d-anim

yuzdeki kırışıklıkları modelleme ile yapmaya kalkacaksan kaplama da detay sadece deri gözenekleri ve deri lekeleri ile sınırlı kalacaktır.Mesela fotoğraflar toplayıp bunlardan istediğin kırışıklıkları kendi kaplamana koyabilirsin.Zbrus programı bu iş için iyi iş çıkaracağına eminim ama soyle bir sorun var zbrush ta:Modelin poligon sayısı çok yuksek..Yani sıradan makinalar ile sadece 3 boyutlu resim hazırlamaktan oto bir işe yaramaz.Ama kaplamayı zbrusta yapabilirsin ben nasıl kullanılıyor bilmiyorum ama internetten takıldığım kadarıyla (zbrus formu) cok iyi kaplamalar var.Abi hayran kalırsın...

Displacemap konusu bence makinan çok iyi ise düşün derim...

2005-08-11 09:14:56

Cvp:Kaplamalar daki kırışıklılar nasıl yapılıyor...

Seke

Sırf bump için zbrushla uğraşmak bence biraz zor.Displacement veya bump yeterli diye düşünüyorum.Birde model üzerindeki ayrıntılar ile uğraştıktan sonra zaten zbrush ile harcadığın zamana denk geliyor.

2005-08-11 10:23:28