Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

Azalin

Karaktere photoshopta kaplama yapmak istedim.Unwrap te boy olarak mesh görüntüsünü aldım ama çok karışık gözüküyor.Meshler biribirine girmiş gibi neyin nerde olduğunu tam seçemiyorum.Ve sadece önden görüntü var bunun başka yolu varmı?

2005-08-05 14:05:31

Cvp:Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

kedma

öncelikle şunu belirtim bu sitede bişeyler yazmaya çekiniyorum çünkü ordan burdan çekip çekiştirip polemik çıkaran garip tipler var. şimdi bir iki şey söylesem "sen biliyonda mı söylüyon mu" yada " "git öğren gel" diyen tipler çıkacak diye korkuyom[:D]korku filimi gibi beklenmedik yerden çıkıyorlar. umarım bu sefer görmezler[x:)].

neyse konuya gelecek olursak. unwrap editörünün asıl amacı da zatenbu; karışık uv noktalarını düzenlemek. aslında otomotik seçenekler var ama onlar sana yardımcı olur eğer modelin karmaşıksa mutlaka manüel olarak düzenlemen gerekeçek. bunun için önce modele uygun şekillerde modelin polygonalrını farklı idelerle guruplamalısın ve unlara uvmapler atmalısın. kural seçili bir poly grubunu "poly select" modifieriyle seçip ona uygun(planer box yada silindir) bir "uw map" modifieri ile tanımlayacaksın bütün poligonlar ve guruplamalar bitikten sonra en tepesine bir unwrap atacaksın o zaten tüm uw mapleri sana gösterecek sonrada onları unwrap mapin editöründe manüel olarak düzenleyeceksin. bu iş max de böle. uamrım anlamışındır anlamamışsan sana bir link vereyim orda iyice incele yada piyasadaki max 6kitabı var onu al. neyse bir dene olmasa sanalinkleri vereyim. şu an kafenin kapanmasına 10 daka var[:D]

2005-08-03 15:49:15

Cvp:Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

kazmamurat

benim tavsiyem karakterin vücuduna önce bi planar mapping vemen, ön ve arka görüntüleri ayrı ayrı çıkınca da vücudun yanlarını -el yordamıyla birazcık- diğer yüzeylerle uygun pixel düşecek şekilde genişletmendir. bu noktada iki parçayı birbirine de bağlama şansın var. bacak-bel boyunca bağlayabilir, kollarıysa biraz daha yukarıya bakan bi poza alıp onunda ön ve arkasını birbirine bağlayabilirsin. bu sayede az miktarda ek yerine sahip olabilirsin modelinde. kafa içinse tipik silindirik açılım uygun, fakat özellikle kulaklar, burun delikleri ve burun yanlarını relax le ve yine el yordamıyla mantıklı bi şekle getirmen, alın bölgesini ve kafanın üst ve arka bölümünü de ayarlaman gerekecektir diye düşünüyorum.

kolay gelsin.

2005-08-04 02:19:20

Cvp:Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

Azalin

Saolun arkadaslar

Meshsmoth vermeden yapmam daha mı uygun olur dersiniz.Kapamayı verince meshsmooth yapsam olur heralde?

2005-08-04 19:47:15

Cvp:Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

kedma

tabiki uvmaping işlemini low poly aşamasında gerçekleştirmen gerek aksi durumda 2, 3 katı noktacıkla uğraşmak zor iş.

2005-08-04 21:57:49

Cvp:Unwrap de çok karışık görüntü oluşuyor.!!

kazmamurat

evet, aynen öyle. meshsmooth atamadan yapmalısın, ancak zaman zaman meshsmooth atadıktan sonra, texture da bi kaç ufak alanda isted,ğin görüntüden uzaklaşmalar olabiliyor, buna da dikkat etmen gerekebilir.

2005-08-05 10:15:13