max - zbrush uyumluluğu

max - zbrush uyumluluğu

exclusive

Arkadaşlar bu zbrush denen aletin tanıtım filmini izledim (http://pixologic.com/zbrush/media_links/movies.html) ve dehşete düştüm bir modelleme bu kadar pratik ve gerçekçi olabilir...

Bunu kullanan var mı aranızda? Max ile uyumluluğu nasıl?

2005-08-02 18:26:29

Cvp:max - zbrush uyumluluğu

Obiwan Kenobi

kullanıyorum. modelleme konusu benide ilk görüşte koparmıştı aslında ama hemen aldanmamak lazım. Açıklıyayım:
çok yüksek poligon sayısında(smooth) evet inanılmaz sonuçlar alıyorsun fekat animasyon yapımı için maxe aldığında dosyayı en basit olarak morphla yüz animasyonunu yapabilmen için zbrushtan düşük poligon atıp maxte mesh smoothla sonuca gitmen gerekiyor ya o zaman o verdiğin güzelim detaylar kayboluyor. Ayrıca maxle xyz düzlemi tam ters olduğu için flip edip texture öyle export ediyor maxe ama o zamandan bitmap olarak attığı texture(kaplama)ü photoshop gibi bir editorde detaylandıramıyacak kadar darma dağınık bir şekilde attığı için ordada bişi yapamıyorsun. Tabi bir çözümü var oda verdiğin yani yüze verdiğin detayları displaced map olarak maxe ata bilme özelliği var ama ondada filip milip derken kafan karışıyor.

Max zbrushtan dosyaları obj olarak alıyor ve atıyor.

İyi bir program ama daha gelişecek o zaman süper olacak. Texture boyama özelliğine gelince deep paintin eline su dökemez.

Tabi ben animasyon bazlı yazdım bunları durağan karede süper.

2005-08-02 14:07:19

Cvp:max - zbrush uyumluluğu

Tirido

Aşağıdaki linkte video ders olarak Max´te yapılan basit bir modelin zBrush´a atılması, orda detaylandırılıp tekrar Max´e atılması ve normal map yapımında kullanılması anlatılıyor;

[url]http://www.3d-palace.com/video.php?vid=72[/url]

dxf veya obj olarak dosya transfer edebilirsin, düşük detaylı modellerde dxf kullanabilirsin ama bu iki alternatiften en uygunu obj.

2005-08-02 14:13:21

Cvp:max - zbrush uyumluluğu

exclusive

trial versiyonunu bi kurcalamak lazım sanırım. Yorumlarınız için teşekkürler...

2005-08-02 18:26:29