meshsmooth da pürüzlü yüzeyler - sayfa: 2

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

teknocad

evet maalesef değişen bir şey olmadı yani sadece bilgisayar ağırlaştı o kadar model yine bozuk yav Autocad de bu olaylar ne kadar da rahat verdiğn komutun sonucunu her zaman tahmin edebiliyorsun örneğin bir cismin içinden bir şey çıkardınmı herzaman aynı ve düzgün sonuç veriyor bu max bazen farklı tepkiler veriyor yüzeyler kayıyor pürüzler ortaya çıkıyor anlayamadım bir türlü belkide benim hatam bu yani max´i autocad gibi düşünüyorum max´in mantığı farklı sanırım modeldeki nokta sayısı bile etkiliyor modelleme sürecini neyse biraz daha uğraşırsam çözülür inş. Herkese kolay gelsin

2005-08-04 02:03:20

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

roman

ben bir sey önermek istiyorum ama kesin bir sonuc al?rm?s?n bilmiyorum..... ana parcana önce poly yap ve orda nurbs secenegini
isaratle altarafta de?erini iki yap..sonra boleen yapacg?n parcalar? da
ayn? i?lemi yap bu sekilde iken boleen islemini yap. ben bazen bu sekilde cözüme gidebiliyorum kolay gelsin

2005-08-04 02:32:41

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

Snaap

Yalnız dostum wireframe halinde gördüğüm kadarıyla en sol üstteki yani arıza çıkaran poligonu tam 10 tane vertexten oluşturmuşun. Yani o tuşların köşeleri bölünük değilmi wire deki gibi ? Eğer değilse doğaldır problem çıkarması. Ayrıca o tuşların içindeki problemli gözüken poligonda 5-6 vertexten oluşmuş gibi. Vertex<Cut komutuyla o poligonu yada poligonları kesmen , her bir poligonu en fazla 4 vertexten oluşturman gerekir.

2005-08-04 21:59:17

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

chrome_nickel

her tuş arasına dikine bir bölme at. slice modifier´iyle kolayca yapabilirsin. ve düz yüzey üzerinde kalan gereksiz yere oluşacak bir çok vertex´i birleştir. ardından meshmooth uygula. bu smooth problemi birden fazla poligon´un üst üste binmesinden kaynaklanıyor. slice ile bölüp vertex´leri birleştirdiğinde üst üste binen poligonlar bölünücek ve noktaları birleştirmen sayesinde üst üste binmeyecek. böylece smooth problemi ortadan kalkar. yuvarlak dönüşlü köşelerin bulunduğu yerlerde meshsmooth ve diğer benzer yöntemler program´ın en uygun gördüğü noktadan poligonlara bölerek yapar. bu sırada max´in hesaplayamadığı alanlarda bazen birden fazla poligon üst üste binebiliyor. bunun olmaması için tahmini olarak nesneyi poligonlar üst üste binmeyecek şekilde bölmelere ayırmak gerekir. bunun için slice uyguluyoruz :).. slice yerine polygon cute´da yapabilirsiniz. yada boolean´dan cut´da yapabilirsiniz.. tercih sizin.

2005-08-04 22:19:29

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

subcrocodile

sen sadece viewport iterations ayarını değiştirmişsin.render iterations asıl önemli olan alttaki kutucukları tıkla ve ordan en az 2-3 iterations değeri ver.rendeer values yazan yerin altındaki kutucuklar...

2005-08-05 01:27:13

Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

chrome_nickel

eğer render iterations´ özelliğini aktif yapmazsa zaten viewport iterations değeri render´da geçerli olur.

bu özellik güçsüz bilgisayarlarda vievportta düşük yumuşatma değerinde nesneyi izleyip render sırasında yüksek elde etmek için her defasında bölümleme değerini değiştirmemek içindir. aktif yapmadığınız sürece viewport ayarları render´da geçerli olucaktır. bu türden smooth problemlerini düzeltmenin en iyi yolu aralara bölümler atmak. yoksa birden fazla yüzey üst üste biniyor ve ne yaparsanız yapın bu smooth problemi ortaya çıkıyor.

2005-08-05 22:37:03

Re:Cvp:meshsmooth da pürüzlü yüzeyler

sonsuz

[quote=13156]Aslına bu m.smooth u neredeyse hiç kullanmamak lazım. Edgeleri chamferleyerek manuel olarak yumuşatmak poligon optimizasyonu için en iyisi.[/quote]snap arkadaşımıza katılıyorum. her modelde de meshsmooth kullanmak dez avantajlar oluşturuyor. köşeleri yumusatmak için tek yol meshsmooth modifeyer´i değildir... :P

2005-10-31 12:30:07