max8 yolda - sayfa: 2

Cvp:max8 yolda

Emre Goren

haydaa

2005-08-01 19:37:04

Re:Cvp:max8 yolda

kalimba

[quote=13071]Max 8 e de bi bakalım nurbs canavar gibi olacakmı acaba.[:)][/quote]

En çok merak ettiğim konu açıkçası. O konuyla ilgili bir bilgi göremedim. Eğer açıklamaları bir yer varsa, linkini verirseniz çok iyi olur. Olmasıda gerekiyor. Bu adamların NURBS´ü ikinci plana atmalarındaki sebep, autodesk firmasının diğer ürünlerini korumak istemesi olabilirmi diye uzun yazamandır düşünmekteyim. Dengi programlarda (örnek maya) nurbs bu kadar gelişmişken, versiyon 7 olmasına rağmen hemen hemen 3. versiyonundaki araçları kullanması çok tuhaf.


Kolay gelsin.

2005-08-02 01:01:18

Cvp:max8 yolda

hbc3d

Guncelleme gibi bi sey R8 yine:))

Anlasildigi kadariyla, modelleme konusunda editablepoly haricinde gelisen bir sey yok, hic bahsi edilmemis. Hatta Technical Specifications PDF sinde nurbs diye bi kelime gecmiyor. Kalimba nurbs baska bahara artik sanirim:((

Editablepoly basligi altinda, yeni bridge, slide, pinch ve polygon optimizasyon toollari belirtilmis. Ayrica loop ve ring secim yardimcilari gelistirilmis sanirim. Umarim modo´daki kadar iyidir... Gerci bu umutla hayal kirikligi yasayacagiz galiba yine:))))

Mapping toollari gelistirilmis. Pelt mapping teknigi ile, ozellikle cloth maplemek cidden kolaylasacak gibi. Uv Unwrap daha kontrollu bir hal almis. Belirlediginiz referanslara gore modelimizi flat edebiliyoruz. Max 6 ve 7 de bakamadim henuz ama, yeni bi ozellik gibi bahsediliyor. Unwrap tan direk paint programlari icin referans image alinabiliyor. Screen shot almaya gerek kalmadi:D
Skin icin de iddiali bi aciklama gibi geldi bana; Modelin vertexlerini bone´lara direk iliskilendirerek, enveloplara cok daha az ihtiyac duyacagiz(?). Umarim dogrudur:P
Ayrica standart motion capture dosyalarini Max e import edip, direk rig uzerinde kullanmak mumkun olacakmis.
Yeni XML tabanli dosya sistemi ile animasyonlari kaydetmek, yuklemek, yeniden kullanmak cok kolay olacakmis:D Farkli boyutlatdaki riglere sahip Characterler ustunde de... Ben CAT diyorum...
Mental ray 3.4 ile yeni Maxin render capasitesi guclendirilmis... Valla icimden bi ses yine alternatif render engine´lerine devam dio:))))))))

PDF yi okurken elimden geldigi kadar yazmaya calistim. Eger surc-u lisan ettiysem affolaaa....

2005-08-02 03:26:36

Cvp:max8 yolda

kalimba

Pdf dosyasından bende inceledim. Zaten NURBS ile ilgili bişey göremediğim için bu soruyu sormuştum. Max7,5´te programla ilgili bir yenileme yapılmamıştı zaten. Sadece 3 tane ekleti vardı. Buçuklu versiyonları max´de çok fazla yenilik içermiyor anladığım kadarıyla. Gelecek versiyon içinde çok fazla umutlanmak doğrumudur görünce karar vereceğiz artık. Loop ve ringler ek scriptler ile yeterli gibiydi.

Çeviri açıklayıcı olmuş teşekkür ederiz.

Bekliyoruz:)

2005-08-02 04:32:26

Cvp:max8 yolda

hbc3d

Max7 sp1 ve 7,5 update´i kurdum ve sorun yasiyorum. Kaldirdim yeniden kurdum yine ayni. Irili ufakli sorunlar duyuyorum cevremden de. Burada da bazi arkadaslar dile getirdi zaman zaman. Bence en iyi versiyon 2,5´du. Ya da bana oyle geliyor. Sonraki hic bir surum tam icime sinmedi. O zamandan bu zamana MAx gelisti kabul ediyorum ama, piyasaya cikan 6 surumdeki yeniliklerin hepsini butun olarak dusundugumde, su an 4 veya 5. surumun piyasada olmasi gerektigini dusunuyorum. Anlayamadigim bi pazar stratejileri mi vardir bilmiyorum:) Ancak MAX, kalesi durumundaki firmalari kaybediyor, fakat hala bu sektorde ciddi bi paya sahip. Bunu da butun esksiklerini yamayan, deliklerini tikayan partnerlerinin yazdigi plug-inlerin zenginligine bagliyabiliyorum...
Nubs konusunda da ciddi bi alt yapi sorunu mu var acaba max de. Yani soyle mi diolar: "arkadaslar nurbs diosaniz alin nurbs; ama budur yani, baska bi sey beklemeyin:)". Ya da programlama grubunun liderlerinden birkacinin cocuklugunda basindan nurbsla ilgili kotu bi seyler mi gecmistir:))) Siz ne dusunuyorsunuz?

2005-08-02 05:05:24

Cvp:max8 yolda

kalimba

Daha öncedende belirttiğim gibi diğer programlarıyla çakışmaması için böyle bir yol izliyor olabilir. Nurbs ile uğraşmadan spline´nı geliştiriyorum da diyor olabilir. Benim uyduruk diye nitelendirdiğim surface´i gibi mesela. Tamam güzel bir şeyle ne yüzeylere müdahele edebiliyorsun ne bişey. O zamanda patch´e çevir öyle çalış diyeceklerdir :) Yada başka başka bişeyler.

Bence 3. versiyonda genel olarak bir atlama yapılmıştı. Benim hız ve kullanım olarak en başarılı buldupum versiyon 5. versiyonudur. p3 750 kullanıyorum kilitlenme veya yavaşlama olmuyor. Ne yapıyorsunki diyede bir soru olabilir. Max 7 kullanırken programı kullanırken dahi yavaşlıyor bundan anlıyorum.

2005-08-02 05:37:22

Cvp:max8 yolda

micron

allaa allaaa deli olacam max lafı duyunca bi hal alıyo beni 8-9 gel abi gel zaten hayatta tek zevkim

2005-08-02 13:59:26

Cvp:max8 yolda

Pulsar

Nurms çıktıktan sonra nurbs zaten biraa popülarite yitimine uğramıştı bildiğim kadarıyla, yani nurmsle her şeyi yapabiliyorken niye nurbs???

2005-08-02 14:44:19

Cvp:max8 yolda

kalimba

Nurbs araçlarıyla kontrollü bir şekilde bir çok yüzeyi oluşturabiliyorsun. Kendine has araçları var. Maya ile ilgili ders cd´lerine bakmıştım. Orda hayran kalmıştım. Maxdede bu araçların olduğunu gördüm ancak mayaya göre çok yetersizler.

NURMS meshsmooth´un değişik bir alt kategorisi (5. versiyonda eklenmişti sanıyorum). Sonuçta polgon araçlarıyla çalışıyor.

NURBS gibi kendine has özellikleri olan, diğerlerinde farlı olarak çalışan bir modelleme sistemini geliştirmeleri fena olmazdı diye düşünüyorum.

2005-08-02 15:46:06

Cvp:max8 yolda

huzeyfecoskun

ne bu mega smooth,ne biliyim turbo smooth .....

yakında Turbo Diesel Smooth da çıkar...

Allah Max kullananların yardımcısı olsun

iyi çalışmlara

2005-08-02 15:56:21