İleri Seviye Max Mevzuları...

İleri Seviye Max Mevzuları...

exclusive

Arkadaşlar bu başlığı daha ileri seviye bazı konular hakkında sizin fikirlerinizi almak için açtım..

Öncelikle benim merak ettiğim mevzu kompozitleme olayına giriyormusunuz? ve bunun için ne kullanıyorsunuz?

HairFX kullananlar bilir büyük bir sahnede benim yaptığım gibi çimen oluşturmak için bunu kullandıysanız gölgeler ciddi bir problem haline dönüşebiliyor ve 2gb ramli bir sistemde bile ışık kaynağınız için "insufficient memory for shadow buffers" hatasıyla karşılaşabiliyorsunuz... Bende bu sorunu gölgeleri ayrı bir render ile ekleyerek çözebileceğimi düşünüyorum ve bunun için Combustion kullanmak niyetindeyim. Bana bu konuda biraz yol gösterebilirseniz sevinirim.

2005-07-31 19:38:13

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

chrome_nickel

gölge için alternatif yöntemler kullanabilirsin. mesela nesnelerin properties özelliklerinden sahne aydınlatmasında kullandığın ışığın o nesne için gölge düşürmesini kapatıp pc için daha az işlemci ve ram yoran shadow map tipi ve benzeri basit gölgelendirme metotlarıyla sadece o nesnenin include yapıldığı bir ışık yapıp o ışığın nesne üzerinde aydınlatma etkisini kapatıp sadece gölge düşürmesini sağlayabilirsin. bu da render işleminin o nesne üzerinde daha basit olmasını sağlar. :). eminim kompozitten daha pratik olucaktır. çünkü kompozit için ayrı render, kompozite hazırlık için ayrı render... o kadar ekstra uğraş. bence yukardaki benzeri hilelerde biraz render süresinden tasarruf edip daha fazla render beklemek daha hızlı ve daha güzel bir sonuç...

2005-07-28 06:54:42

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

Obiwan Kenobi

ben çimli yüzeyleri matte paintingle hallediyorum baş edemiyorum maxle mutlaka sorun oluyor veya uzuyor render süreleri ayrıca zaten büyük ölçekli çalıştınmı zaten max çöküyor . Veya 2d çizimlerlele kompozitte hallediyorum after effectste.

dylan cole un web sitesinde showreelini indirmenizi tavsiye ediyorum. Ufku genişletiyor ayrıca çok pratik çözümleri göre biliyorsunuz profesyonel işlerde. www.dylancolestudio.com bilmiyenlere dylan cole lord of the ringsin matte painting artisti...

2005-07-28 07:23:48

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

exclusive

Öneriler için teşekkür ederim.

Chrome senin anlattığın yöntemleri zaten denedim ama asıl sorunum hairfx ile oluşturduğum çimenlerin üzerine ağaç gölgesi düşürememek.. Milyonlarca çimen için gölge hesaplatmam imkansız, çimenleri mecburen gölgesiz bırakıcam ona razıyım da ağaçların gölgesi çimenlerin altındaki yere düşüyor bende o gölgeleri çimenlerin üstüne taşımaya çalışıyorum...

2005-07-28 22:09:43

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

stealth_

matte/shadowla cimenleri kapatıp altındaki semini göstemeye calıstınmı!?

2005-07-30 08:46:59

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

chrome_nickel

exclusive....

üzerine gölge düşsün dediğinde iş karışıyor.. :(
aslında yöntem geliştirmek için alternatif çok. boydan boya plane´ler at. bi sürü poligon´u olan.ve bunları noise gibi bi modifier´le düs olmayacak şekilde deforme et. üzerine 2d editörde hazırlanmış alfa kanallı bi map atayabilirsin. alfa kanal direkt poligonlar üzerine shadow map olarak düşücek ve hesap için binlerce ücgen ve binlerce gölge hesabı gerekmeyecek.

2005-07-30 13:56:03

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

exclusive

Sağolun ben bunları bi deniyim bakalım olacak mı?

Ya dağ yaptık, çimen yaptık, ağaç yaptık dere yaptık hatta şelale bilem yaptık bi kıytırık gölgeyi yapamadık yaa olacak iş değil vallaaa

2005-07-31 19:36:26

Cvp:İleri Seviye Max Mevzuları...

Emre Goren

mental ray de render ediyorsun tahmin ediyorum..jullandığın ışık ya da ışıkların gölge seçeneklerinde hair olması lazım..ayrıca mental ray light shadersa ihtiyacına göre shader atarsan render daha hızlı olur..hair fx kullanmadım o yüzden tahmini söylüyorum bunları..Ornatrix te bu şekilde yapınca problem olmaz..

2005-07-31 19:38:13