surface´in son safhasında material atamak..

surface´in son safhasında material atamak..

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RM5NX0dDE.jpg[/img]


arkadaşlar surface modelleme ile bir nesne yaptım artık bu nesneme kaplama atamak istiyorum......

nesnemi editable mesh ve ya editablepolygon v.b çevirmeden
veya editmesh modifieri v.b uygulamadan... surface düzeyinde nasıl kaplayabilirim...

kaplanmış hali 2. resimdeki haline benziyecek, yani modelin üst yüzünde bir "Y" harfi olacak.....
ne yapmalıyım.....
veya bu işin sistemi nedir.?ne yapılması gerekir.
yani bu safhaya geldikmi surface modellemede,, şöyle bir yol izlenmesi gerekir o modeli kaplamak için diyin yeter....
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/uZynIo7i2.jpg[/img]

2005-08-01 01:46:45

Cvp:surface´in son safhasında material atamak..

Snaap

Poly e çevirsen işin çok daha rahat olur. Neden çevirmiyorsun onu anlamadım. Bi problem çıkıyorsa söyle bakalım çaresi varmı yokmu. He illa ki böyle yapacam diyorsan cisme bi uvw map at. Box olarak ayarla. Material editorden herhangi boş bir slota top bottom malzeme at. Top malzemesine yazıyı bottom a da muhtemelen beyaz malzemeyi at. Top bottom position u 80 ile 95 arası birşeyler yap.

2005-07-27 15:57:39

Cvp:surface´in son safhasında material atamak..

orhan1071

snaap teşekkür ediyorum..fakat aradığım cevap tam olarak bu değil..........


neden poly´e çevirmiyorsun diyorsun.......nedeni yok....eğer çevirmem gerekliyse çevirecem.......

yani bu programda uzmanlaşmış birisi spline modelleme ile bitirdiği modelin kaplama safhasına geldimi.......bunu poly´e çevirmesi mi doğrudur,yoksa poly´e çevirmemesimi.......

evet veya hayır diyin yeter.....

evet çevirmesi lazım derseniz...bende poly´e çevirecem...
yok hayır spline modellemeyle yapmış,,,poly´e çevirmeden kaplama ataması gerekir derseniz....bende o zaman poly´e çevirmeden yukarıda söylediğin sistemle kaplama atamaya çalışırım...

abi sağol,teşekkür ettim...

2005-07-29 01:03:22

Cvp:surface´in son safhasında material atamak..

Snaap

Yani bir cisme birden fazla material atmak için polygon lara ID vermen gerekir. Bu da poly ile olur. ID kaplamadaki en önemli hususlardandır.

2005-07-29 12:19:25

Cvp:surface´in son safhasında material atamak..

mokambo

tutankamn19
istedigin boyle bir sey ise,
acele surface ile modelledim (model kotu oldu ama) sonra,
editable mesh e cevirdim.
objeye bir malzeme atadım.(yan tarafları için)
sonra,
ust yuzeyi poligon olarak secip malzeme resmi olarak (hazırladıgım jpeg resmi) y harfi atadım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4O4uH848x.jpg[/img]

2005-07-30 09:37:16

Cvp:surface´in son safhasında material atamak..

orhan1071

tamam arkadaşlar sağolun.......

yani surface modellemenin sonu,material atama noktasına gelindiğinde,,,, editablepoly veya mesh´e çevirmek....


çok teşekkür ediyorum...çok sağolun..

2005-08-01 01:46:45