spline modelleme yüzey sorunu

spline modelleme yüzey sorunu

mig

arkadaşlar line ile modelleyeceğimiz bir nesnenin ana hatlarını çizdikten sonra detaylar için gereken iç segment çizgilerini dış hat line çizgisine bağlı olarak nasıl çizeriz? yardım ederseniz sevinirim.

2005-07-20 18:52:52

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

spline a cevirdikten sonra wertex tıkla ve kenarlara wertex ekle.
unutma 3 veya 4 koseli vertekler olmak zorunda.
devamında bunun (3 ve 4 ) ne oldugunu anlarsın.

2005-07-20 14:32:26

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

sekli cizdikten sonra editablespline cevir,
sonra 3d snap sag tıkla/wertex ve endpoint işaterle ve 3d snap´i tıkla acılsın.
sonra cizimini sec ve sagda wertex sec. creatline tıkla ve 3dsnap acıkken wertex uzerine tıkla.sonra diger vertex e tıkla.
birinci wertex için sol tık ikinci vertex için sol tık wertexi bitirmek için sag tıkla.net sorunu oldu. sekli arkadan yollayacam.

2005-07-20 14:50:04

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/HikUItmdV.jpg[/img]



sekildeki gibi edge ler 3 gen yada 4 gen olmalı bunf-dan sonra modify uygulaması olarak surfaca yap. gerekirse flip normals
yap yada nesnene 2d li map kapla.metarial editorde 2d kısmı var (2-sided)

2005-07-20 14:53:56

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

3d snap (mıknatıs sekli) wertexlerin tam ust uste gelmesini saglar.

zaten sekle surface uyguladıgında sadece 3 ve 4 kenarlı olanlara yüzey örülür. göreceksin.once basit bir sekilde alıstırma yap.
karmasık sekiillerde biraz zorlanma bastan.mantıgını kavrarsan gerisi kolay. ama sabır lazım bi suru cizgi.. kolay gelsin.

2005-07-20 14:57:32

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/bFY9ZO892.jpg[/img]

2005-07-20 14:59:21

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

dik cizgiler içinde iç kısma koydugun cizgilere de wertex ekle ve gene 3-4 kuralına gore creatline ile 3d snap acıkken yukardan asagı yada asadan yukarı yada bir kısmını neresi lazımsa cizgilerini ekle.
2-5 veya daha fazla edge lki kısımlar surfaca uygulayınca yuzey orulmez .
en onemli olan bu.
unutmadan wertexleri sag klik ile köşelimi (corner) yoksa bezier yay seklinde ( tahtaravalli gibi) yada beziercorner ikisi birden gibi.ayrı ayrı bezier kollarıyla (sag sol kollar bagımsız)cizginin seklini degistirebilirsin.
ama 3d snap ile ekledigin wertex leri surukleyerek (ust uste olan tum wertex leri )secmen lazım.
iki wertex ust uste ise 4 tane bezier kolu gorunmeli..

2005-07-20 15:10:37

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

pardon aceleden yazarken bundan sonra yazacagıma bunf-dan yazmısım cok özür.. hehe.

ust uste gelen wertexleri beraber secerek hareket ettireceksin.
cizgiler kaybolur cunku yüzey moduna gecmiş oluyorsun. ve saglıklı yuzey (3-4 meselesi) yapmadıgından hiç bir sey gorunmuyor halbuki cizgiler kaybolunca yuzey gorunmeli ama sadece 3 ve 4 olanlar gorunur...ucgen ve dikdorgen yani...

2005-07-20 15:13:59

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

dikkat edersen 1. sekildeki iç cizgilerde en ustte 3 kose alttakilerde 4 kose var ve 2. sekilde sadece onlar yuzey olarak gorundu ve cizgiler yok oldu.
anlasılmayan....

2005-07-20 15:18:44

Cvp:spline modelleme yüzey sorunu

mokambo

sekilde var yaaa.
baska sekil koyamıyorum yerim kalmadı maalesef...birinci seklin alt kısmındaki cizime bak.
sonra ikinci seklin yuzeyine bak. ( sarı olan)
birinci sekle yazdım yazdım 1.2.3 ve 1.2.3.4 diye
yani 3 koseli kapalı cizgi ve 4 köseli kapalı cizigi..sedece onlara yuzey ordu..galba biraz karısıkmı anlattım ne ??

adsl de yavasladı yahu sıcaktan oda bunaldı galiba :))

2005-07-20 15:26:14