3d Studio Max Modifier Kategorileri

3d Studio Max Modifier Kategorileri

kalimba

5.0 versiyonunu kullanarak aşağıdaki gibi bir tablo oluşturdum. Bu başlık altanda kategori ismi, modier ismi, açıklama şeklinde notlar alalım.

7,5 versiyonunda eklentiler var. Bunlarıda belirtebiliriz.

[u]Örnek:[/u]
Kategori: Selection Modifiers
Modifier: Poly Select
Açıklama: ..............................................
.....................................................................

Açıklamaları yazarken mümkün olduğunca dil bilgisi kurallarına özen gösterelim.

Her üye açıklamalrını tek bir cevapta toplasın!

Bu konulara benzer başka konularda açalım. Mesela "create" bölümündeki seçenekler. Standart primitives, compound object, partical vb....... gibi. Bunların alt dallarınıda inceleriz. Tabiki bu konu ilerledikten sonra. Eğer bu konu verimli olursa olduğu gibi dersler bölümününe taşırız.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/et6idr66N.gif[/img]


Kolay gelsin.

Senimi kıracaz Orhan :)

2005-07-30 09:32:22

Cvp:3d Studio Max Modifier Kategorileri

kalimba

[G2] Kötü bişeyler demiyorsun dimi [G1] Yok yok dememişindir sen. Demişin işte :) pazar günü saat 12 taksim meydanı. Tek gel.[:F]

İşin şakası bi yana; bu tarz yazılarınızı silin arkadaşlar. Burada sadece konuyla alakalı şeyler olsun. Abartacak bişey yok. Max menülerinin biraz şeklini şemalini düzeltip buraya koydum.

Amaç programa teknik açıdan yaklaşıp; ne, nerde kullanılır, şununla alakası nedir, acaba böyle bişey daha varmı gibi soruları belirli bi mantığa göre sormak ve kolay öğrenilebilir akılda tutulabilir hale getirmek.

Yeni başlayan arkadaşlar render nasıl yaparım, vray nedir, araba nasıl yapılır vb. sorular yerine; ekranda yüzlerce butonla karşımızda duran bu program nedir acaba diye olaya yaklaşsalar belki daha hızlı ilerleyecekler.

Tabi bunlar benim fikirlerim.

2005-07-21 08:57:32

Cvp:3d Studio Max Modifier Kategorileri

kalimba

Kategori: Patch/Spline Editing
Modifier: Surface
Açıklama: Surface %99 spline hakimiyetine dayanan bir sistemdir. Kendine özgü ayarları; çizimle ilgili değil, sadece oluşacak olan yüzeylerdeki 1-2 detay içerir. Surface patch modellemeye çok benzer. Patch modellemede; ana yüzeyi oluşturan noktaların kendilerine ait etki alanları vardır ve bunlar ara yüzeyleri oluştururlar. Surface çizgiler ile örülen ara alanları 3d yüzeylere dönüştürür.

Daha fazla ayrıntı için;
[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=123&id=sozluk[/url]


[u]Katılım bekliyoruz arkadaşlar. Herkes 2 satırlık bişeyler yazsa biter bunlar. Daha sonraki konuları açamayız yoksa.[/u]

Kolay gelsin

2005-07-22 14:00:12

Cvp:3d Studio Max Modifier Kategorileri

Hazaro

Kategori: Patch/Spline Editing
Modifier:Cross Section
Açıklama:İki veya daha fazla line nın arasındaki Vertexleri line ile kapatır..Genellikle Surface Modifieri ile kullanılır.Örneğin;Spline Modelleme yaparken Sadece yatay veya Düşey line ları çizmeniz yeterli olucaktır.(Eşit sayıda Vertex olması tercih edilir ki; 2 vertexsin tek vertex ile birleşmemesi...).Max 5 versiyonundan sonra ki versiyonlara Editable Spline modifierin icersine de ayrıyetten Cross section özelliğini koymuşlardır..

2005-07-25 15:01:22

Cvp:3d Studio Max Modifier Kategorileri

xppb

HSDS modifier ve XForm hakkinda aciklayici bilgi verirseniz sevinirim

2005-07-30 09:32:22