Radiosity hakkında bilgi

Radiosity hakkında bilgi

Rival2000

Radiosity interior aydınlatma için oldukça iyi sonuçlar veriyor,
bu konu hakkında tecrübesi ve bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırlarsa sevinirim, Max 7,5 ile gelen Addaptive tesselation ile çok daha kısa zamanda güzel sonuçlar alınabiliyor.

Radiosity seçeneği hakkında bilmemiz gereken önemli noktaları tip - trick´leri yazarsanız sevinirim.

2005-07-18 20:38:10

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

ozzy2

Ayrıca max e adapte olarak mental ray de gelıyor.Bır suru shader ve lume colectıon ıle.Ve super sonuclar verıyor bence onu ogrenıp kullan.su sıyede baya ıse yarar seyler var. http://www.jeffpatton.net/ cam ve metal yuzeyler ve aydınlatma mr ıle super sonuclar verıyor.tavsıye ederım.

2005-07-16 17:54:08

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

Rival2000

Evet ben Maya´da da Max´de de Mental Ray´i kullanıyorum zaten fakat Radiosity çok kısa zaman çok etkileyici sonuçlara veriyor ve Render olarak da çok hızlı Mental´in bake seçeneğini aktif yapsak bile Radiosity kadar çabuk sonuç vermiyor.

Benim öğrenemek istediğim optimizasyon ayarlarıyla bilmemiz gereken önemli noktalar.

2005-07-16 18:09:20

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

Rival2000

Ayrıca link için teşekkür ederim.

2005-07-16 18:10:06

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

Çaylak

esasında koskoca bir render moorunu anatamam ama optimize için sana söyleyebileceğim önemli detaylardan bririsi, adv lighting bölümünde (nesne properties kısmının) orada her mesh nesnesi için ışık hesaplama yani depolama miktarı var bunun ayarı ile doğru orantılı olarak dosya boyutun ve hesaplaman artıyor bu yüzden düşük ayar(az kalite ve sıçramalaı ışık) optimize yapar...şu an bakamıyorum maxe ama şimdilik en önemli ayrıntı bu aklımdaki

2005-07-16 21:02:32

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

chrome_nickel

radiosity ilk bakışta pratik bir çözümmüş gibi görünse de yüksek kaliteli sonuçlar almak için radiosity´yi en verimli olucak şekilde ayarlamak gerekir. bu render süresine etki etmez. ancak render´dan önce durumuna göre render´dan kat kat uzun süren bir radiosity hesap süresi demektir. ki birazcık karışık bir sahnede fotorealistik sonuç elde etmek için yapacağınız ayarlarda radiosity hesaplaması sırasında max´in kullandığı ram 1500 - 2000 mb´yi geçebiliyor. dolayısıyla 512 ve 1024 mb ram kullanan arkadaşlar için inanılmaz bir yavaşlık ve saatler demek. ancak aynı işlemin benzerini gelişmiş render sistemlerindeki global illumination adı verilen aydınlatma modelleriyle çözmek mümkün. üstelik piyasada yer edinmiş gelişmiş renderer´lar bu konuda çok seçenek sunuyor. örneğin brazil´de photon map sistemi ışık hareketlerini gerçek dünya şartlarında ama programlama teknikleriyle hile yoluyla taklit ederek hesaplıyor. bu da radiosity´den daha kısa hesap süresi ve daha kaliteli render sunumu demek. photon map´ler gelişmiş render sistemlerinde bir kez hesaplattırılıp kaydedilebiliyor. böylece sahne üzerinde aynen radiosity gibi ciddi bir değişiklik yapmadığınızda her render için yeniden ayarlamanız gerekmiyor. üstelik bu teknikler skylight ve indirect lighting gibi seçeneklerle birleştiğinde radiosity tekniğinin neredeyse ilkel bırakacak kadar iyi sonuçlar elde etmek mümkün. ama tabi dersiniz ki ben max´le yada başka bi programla birlikte render engine kullanmıyorum.. o zaman radiosity kral :). yemeyelim hakkını. ama max içinde mental ray var. ve mental ray oldukça iyi bir global illumination sistemine sahip.

radiosity için basit bi püf.
radiosity dialog´unda radiosity meshing parameters rollout´u altındaki
global subdivision settings altındaki
enabled işaret kutusunu işaretleyip sahne radiosity tarafından parçalanırken minimum parçalanıcak yüzey boyutunu girmeni sağlar.

radiosity sahneyi verilen değerlere göre yüzlerce poligon´a böler. her parçanın aydınlatma ve yansıtma hesaplarını programlama tekniğiyle oluşturulmuş tahmin yöntemine göre gerçekçi ışık hesaplaması yapar. yani global subdivision settings altından enabled´i işaretledikten sonra yandaki meshing size kutusuna girdiğiniz değer ne kadar küçükse radiosity hesabı o kadar uzun ama bir o kadar da mükemmel sonuç verir. ne kadar büyükse o kadar kısalır ve sonucu da kalitesizleşir.

2005-07-16 22:21:47

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

Rival2000

Bilgiler için teşekkür ederim, anladığım kadarıyla benim yaptığım ayarlamaların dışında bir tip -trick yok, yukarıda yazdığım gibi ben normal interior ve outdoor aydınlatmalarda Mental Ray kullanıyorum fakat bazen öyle ışler oluyor ki çabuk sonuç almak gerekiyor, Mental Ray´in FG-GI map yazdrıma olayı çok güzel fakat area light ve benzeri ışık tipleri kullandığımız zaman Mental RAy antialiasing sitmei samplingler üzerine kurulu olduğu için hesaplama süreleri müthiş uzuyor,

Fakat Max Scanline render ile Area shadowlarda çok daha hızlı sonuçlar alabiliyoruz ve bir kere hesaplama süreis olduğu için Radiosity ayarlarını soprmuştum, benim gördüğüm en güzel özellik Max 7,5 ile gelen Addaptive tesselation seçeneği bu seçenek ile sadece gerekli bölgelere poligon atayarak RAM miktarının kullanımını minimum miktarda tutuyor izlemeyen arkadaşlar için tekrar tavsiye ederim www.discreet.com Max 7,5 özellik sayfasında.

Not: ozzy2 verdiğin link çok iyi çıktı bende Max 6 örnekleri vardı Max 7 örnekleri ilaç gibi geldi tekrar teşekkür ederim.

Tüm arkadaşlara verdikleri bilgiler için teşekkür ederim.

2005-07-17 20:23:37

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

huseyinoz

Radiosity nin çiçeği burnunda iken yazılmış iki ders:

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax%3E%3Erender%3E%3Eradiosity1[/url]

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax%3E%3Erender%3E%3Eradiosity2[/url]

2005-07-18 17:54:39

Cvp:Radiosity hakkında bilgi

Rival2000

Teşekkür ederim bu çok faydalı oldu.

2005-07-18 20:38:10