Modellemeye baslamak..

Modellemeye baslamak..

Xelath

Merhabalar, siteye ve 3D Studio Max programina henuz yeniyim.. Su ana kadar 3D modellemeye dair herhangi bir deneyimim yok, AutoCAD bilmiyorum. Bazi tasarimlarim var, ancak kagit ustunde sekillendirmis oldugum bu objeleri Max ile nasil modelleyecegimi, modelleme islemine nereden nasil baslayacagimi bilmiyorum..

http://audience.karmaklan.org/fgfg.jpg adresinde modellemek istedigim objenin bir eskizi var.. Bunu modellemeye nereden, nasil baslayacagimi ve sekillendirme islemini hangi komutlarla yapacagimi bilmedigim icin bu topigi acma geregi duydum; hata yaptiysam affola.. Baslamak icin tavsiye ve bilgi aktarimi babinda yardima ihtiyacim var, yardimci olabilirseniz cok sevinirim.. Saygilar..

2005-07-16 21:14:52

Cvp:Modellemeye baslamak..

PikseLFx

Yeni olduğun için ilk olarak Poly modelleme tekniği ile modellemeye başlamanı tavsiye ederim,daha sonra Poly ye göre biraz daha zor olan Spline tekniğine geçersin. Poly için en iyi başlangıç ise aşağıdaki link...

[url]http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/head1.asp[/url]

Umarım az çok ingilizce biliyosundur. Ama ingilizce seviyen kötü de olsa resimlere bakarak dersi yapabilirsin. Biraz sabır ve gayret ile bu dersi bitirmeni tavsiye ederim. Kolay gelsin...

2005-07-15 19:25:02

Cvp:Modellemeye baslamak..

kalimba

eğer 3dmax programını seçeceksen; programa hakimiyetle işe başlayabilirsin. Bu senin hemen hemen bütün yazını alır. Disiplinli çalışırsan daha hızlı öğrenebileceğin gibi, programnı farklı fonksiyonları hakkındada fikir yürütebilirisin. Başlangıç seviyesi için bir kitap ile başlayabilirsin. İntenet üzerindeki konuyla alakalı bir çok ders var. Sitemizde de dersler mevcut ve sayıları artıyor. Sitede geriye gönük olarak bu forumda ki soru cevaplara göz atman bile sana çok büyük fayda sağlayacaktır. İçinden çıkamadığın veya anlayamadığın bir durumu burada belirtirsen, diğer arkadaşlara yapıldığı gibi sana yardımcı olunacaktır.

Bende olmasada karakalem çizim yapmak çok büyük bir artıdır. Çizdiğin karakteri programa hakim olduktan sonra rahatlıkla modelleyebilirsin.

Kolay gelsin.

2005-07-15 19:25:15

Cvp:Modellemeye baslamak..

j-joey

aramıza hoşgeldin...

öncelikle ihtiyacın olan şey genel anlamda programa hakim olabilmek, araçları iyi tanıyabilmek... bunlar için de sitenin dökümanlar bölümündeki eski dersler bölümündeki dersleri takip edebilirsin... ders sistemimiz yenilendi ve yeni derslerin de gelmesiyle aradığın sorulara cevap bulacaksın...

eskizlerinden ortaya çıkacak model gerçekten hoş olacak, ama o seviyeye gelmek için bolca zamana ve deneyime ihtiyacın olduğunu hatırlatırım...

topiği açarken hata yapmadın, böyle soru sormasını bilen herkesin baş üstünde yeri var... sana ikinci önerim siteyi gezip biraz da sitede neyin nerde olduğuna dair hakimiyet kazanman...

kolay gelsin...

2005-07-15 19:48:00

Cvp:Modellemeye baslamak..

Xelath

Endustriyel Tasarim ogrencisiyim aslen, ancak vakt-i zamaninda Bilgisayar Destekli Tasarim hocamiz istifa ettiginden beri muafim o dersten.. Uluslararasi animasyon projelerim var hayata gecmesi halinde ses getirecek; ancak bunun icin oncelikle bu tip tech/mecha objelerini sekillendirmeyi, sonra da humanoid hareketlerle animate etmeyi ogrenmem lazim.. :)

Bu arada paylasmak istedim belki aranizda bilmeyenleriniz vardir: p2p dosya paylasim programlarindan mumkunse eMule´den "Zoids Fuzors" ve "Macross Zero" isimli animeleri indirip bir goz atin, yapmak istediklerimin benzerlerini tam olarak orda gorebilirsiniz..

Ve son olarak, bir plane´e map/blueprint eklemeyi nasil yapabilirim?

2005-07-15 20:10:58

Cvp:Modellemeye baslamak..

kalimba

Söylediklerin çok güzel şeyler. Bu programla kısa vadede büyük şeyler bekleme. Programa yeni başlamana rağmen çok farklı birşey sormuşsun.

Kaplamayı öğrendin diyelim sonra ne olacağını tahmin ediyorsun? Bi tane 3d bişey var ve onunla kapladığın resmimi boyayacaksın?

Bi önceki paragraftan alınabilirsin ama yol göstermeye çalışıyorum. Bir önceki yazımı tekrar gözden geçirmeni öneririm.

2005-07-15 20:20:17

Cvp:Modellemeye baslamak..

Xelath

http://www.3dtotal.com/team/tutorials/nissan/nissan_2.asp

Su linkteki otomobil modelleme asamalarini takip ediyorum, objem de bir otomobil gibi simetrik 2 yuze sahip oldugu icin sozkonusu tutorial´i takip ederek sonuca ulasabilecegime inaniyorum.. Bulamayip beceremediklerimi de burdan sorucam ban yiyene kadar hor gormezseniz :)

2005-07-15 20:24:58

Cvp:Modellemeye baslamak..

bluedescada

fikrimce boxmodeling ile başlamak faydalı olur. zira ben diş hekimliğinde okuyorum ve bizim işimiz modellemedir. gördüğümüz birşeyin aynısını yapmamız istenir.. ve okula ilk başladığım gün kutu şeklindeki bir sabundan diş yapmam istenmişti. yani olayın özü aklındakini bir nesneye şekil vererek gerçek dünyaya aktarmak. 3d modellemede de durum pek farklı değil kanımca . çalışmalarında başarılar.

2005-07-15 21:15:51

Cvp:Modellemeye baslamak..

chrome_nickel

bu çalışmanın eskiz´i
[img]http://www.cavusoglumobilya.com/nickelitic/starlight_draft.jpg[/img]

bu çalışmanın poligon modelleme ile yapılmış 3d hali
[img]http://www.tr3d.com/galeri/1399.jpg[/img]

zaten teknik resim biliyor olman gerekir. dolayısıyla max ortamındaki arayüz sana sıcak gelecektir. alttan üstten sağdan soldan önden filan :)...
genel olarak 2 türlü modelleme yöntemi vardır. birincisi poligon modelleme. ikincisi spline modelleme. poligon modelleme modelleyen için kolay olmasına rağmen spline modellemedeki kaliteyi her zaman yakalayamazsın. ancak spline modelleme de ciddi el yeteneği gerektirir. resimden anlaşıldığı üzere kalemle aran iyi. dolayısıyla spline modelleme seni çok zorlamayacaktır.
bu yüzden bir sunum yapacağın zaman biraz daha zahmetli olmasına rağmen çizeceğin şey çok fazla mekanik değilse ( çok fazla keskin köşelere sahip değilse ) kesinlikle spline ile çizmek seni daha olumlu bir sonuca götürecektir. ancak başlangıçta spline modelleme ile başlamak senin 3 yıl 3d modellemeden hiç bişey anlamamana yol açar :). o yüzden öncelikle poligon modellemeyi öğrenmelisin. poligon modelleme 3d´nin en temel yapısıdır. adı üstünde poligonlarla uğraşırsın. poligonlarla uğraşmak çoğu zaman ölçü işini göz kararına bırakmaktır. eğer endüstriyel tasarımla uğraşıcaksan ölçüler senin için önemli olucaktır. bu yüzden sunumlar için yapacağın çizimlerinde spline kullanman nesnelerinin daha net sonuçlarda çıkmasını sağlar. elbette poligon modelleme ile de yaparsın ama spline modelleme tekniği yapısı sayesinde model üzerinde modelleme anında ölçüleri çok esnek bir ortamda düzenleyebilme imkanı sunar. poli modelleme buna göre daha kaba bi ölçü düzenleme imkanına sahip. yine de çok fazla mekanik yapıya sahip ( örneğin duvar gibi yada mutfak mobilyaları gibi ) modelleri çizerken de spline´ların esneklik kabiliyeti tamamen dez avantaja dönüşür. o zaman da poligon modelleme çok uygundur :)... al sana çelişki. önce poligon modelleme öğren. ardından spline modelleme öğren. bir kaç çeşit modelleme türevi daha var ama onlar bunların türevi zaten.. sonra çizeceğin nesneye ve kullanacağın yere göre en uygun olan modelleme tekniğini sen seç... çünkü bi yerden sonra elin ikisine de yeterince hakim olunca hangisinin daha iyi oduğu tamamen senin zevkinle alakalı. sen hangini seversen o :)... kolay gelsin... zevkli bi işe kalkışmışsın.

2005-07-16 00:43:42

Cvp:Modellemeye baslamak..

Xelath

Hala plane´e blueprint/map eklemeyi bulamadim :-/

2005-07-16 14:04:28