character setup

character setup

3d-anim

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/x88Ea01jq.jpg[/img]
Arkadaşlar resimden de görüldüğü gibi character studio biped mankeninin omuz bölgesine bone yerleştirdim.ve bonenin root kısmını boyuna link ile bağladım .omuz kısmındaki bone envolope(deriyi etkileyen zarf) omuzun üst kısmının çökmesini engelemeye yarıyor fakat bu boneyi ben kolun açı kısıtlamasına yani orient constrainst e bağladım ve %61 oranında etkilenmesi ni sağladım.Acaba bu bone zinciri bozulmadan sadece kolun dönme hareketinin %60 kadar kısmını başka nasıl verebilirim.

ayrıca biped mankeni hareket kontrolcülerinden direk etkilenmiyor acaba şu ikincil (çizgi filmlerde olan aniden durunca meydane gelen ikincil esneme hareketi) hareket etkisi veren pozisyon kontrolcüsü spring i nasıl biped e bağlarım.


cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..

bolca 3d´ler...

2005-07-15 17:32:18

Cvp:character setup

kedma

[:s] vala çok karışık bişeyler yapmışın anlamadım ama bu cs deki deformasyonları gidermenin daha pratik yolunu ben de arıyorum ama bulamıyorum[8)].
bulursan ben de çok sevinecem. [:D]

2005-07-12 12:12:07

Cvp:character setup

3d-anim

sadece omuzun üst bölgesi için bone ekledim ve dönüş bilgisini koldan al dedim ama kol 100 dönünce bone 60 dönüyor bunun 60 dönmesinde ki amaç deneme yanılma ile çıktı ama fazla deformasyon etkisi göstermesin diye...

2005-07-12 13:18:03

Cvp:character setup

MOUSE

Selamlar,

Omuzdaki bone´un rotation´ını %60 etkilemesi için Reaction controller´da kullanabilirsin. Hem çok daha kolay, hemde tam istediğin deformasyonu elde edecek şekilde ayarlayabilirsin.

İkinci seçenek Wire Paramaters. Rotation´ı başka bir bone´a wire ile bağlayıp expression değerini Y_Rotation/1.5 şeklinde yaparsan eğer Y eksenini istediğin oranda dönecektir.

Spring Controller´ı ise biped´de direkt olarak kullanmak şimdilik mümkün değil. Ancak bone ile biped´e ekleyebilirsin.

2005-07-12 19:06:05

Cvp:character setup

3d-anim

Tughan, Ben su joint eklemlerde ki dönme eksenlerini boneler linkli olunca parent ve child olayından dolayı bir koordinat karmaşıklığı çıkıyor .Bu nun net bir cevabını alabilirmiyim.Wire parametersde bunları tam bilemeyince uygulayamıyorum.

Sizin fare ring işi süper olmuş.

2005-07-12 21:55:37

Cvp:character setup

emrah gRD

Birincisi kemiklerin olduğu yer kolun ortasından çok aşağısında kalmış.. genelde ortalamaya çalışmalısın... Yoksa deri saçmalıyor.

ikincisi bu şekilde bir bone sistemine ihtiyacın yok bence...
Bunun yerine cs ´yi uyguladıktan sonra skin morphu denemelisin.. İstediğin açısal değerlere ve deformasyon ayarlarına oradan çok kolay ulaşabilirsin..

Hem bu şekilde de skin morph uygularsan yine iyi bir sonuç alabilme ihtimalin var bir dene bence..

Kolay gelsin..

2005-07-13 01:17:32

Cvp:character setup

MOUSE

Emrah´ın dediği gibi SkinMorph modifier´ı işinizi fazlasıyla görür. Fakat farklı modellere uygulamak için deformasyonu bone´lar ile halletmek daha uygun.

Wire Paramaters´da parent child karmaşasını önlemek için kontrolleri sıfırlayabilirsin. Alt+ Sağ tuşa basıp "Freeze Rotation" diyerek yeni bir layer oluştur. Böylece objeler Wire Paramaters´da sağ-sola dönmez.

Bu arada benim esnek fare rig´i epeyce uzun süredir yapım sürecinde. Yakında aksiyona geçecek umarım. :)

Kolay gelsin.

2005-07-13 17:20:08

Cvp:character setup

3d-anim

ya şu skin morf da neyi yanlış yapıyorum anlamadım.
kemik sistemi ve skin modifieri oluşturduktan sonra auto key açık ve 10.karade kolu yukarıdaki şekil gibi kaldırıyorum ve 20 de başka bir pozisyon veriyorum .daha sonra mesh modele skinmorf uygulayım pick boneden kolun bir üst kısmı olan omuz bonesini seçip ilk pozisyon için create morf ve diğer keyler için sırayla create morf oluşturuyorum ve o kemiğe ait morflar listede oluşuyor .yanlız morf01(100) diye morf02(100) diye sıralanıyorlar.edit morf ile deformasyonu olması gereken gibi (tabi bana göre) ayarlıyorum fakat birde bakıyorum ki diğer morfların hepsi de hiç ellemediğim halde ilk morfta yaptığım ayarlara höre vertex ler ötelenmiş.discreet sitesinde video ile ilgili eğitim filmi yayınlamış(adresi aklımda değil) onu defalarca seyrettim benden farklı bir şey yapmıyor ama orda morf listesi 01(0) -02(100) gibi gidiyor.Bence hata morf listesindeki ilk morfun 100 denbaşlaması ama max ı yeniden kurmama rağmen çıldırarak böyle bir güzel araçtan mahrum kalıyorum....
Sizce hatam nerede...

2005-07-14 08:07:18

Cvp:character setup

3d-anim

UNUTMADAN EMRE VE TUGHAN CEVAPLARINIZA TESEKKUR EDERİM...

2005-07-14 08:12:07

Cvp:character setup

MOUSE

ilk morph´u bone´un default yani düz ellenmemiş T pozundaki haline eklemelisin. Yani ilk morph1 %100. Daha sonra kemiği -diyelim 45 derece- Z´de döndürdükten sonra tekrar create morph diyorsun. Sonra o morph2 seçiliyken edit´e tıklayıp vertexleri düzenle. Tüm işlem sırası bu. Eğer istersen 90.0 olan Influence Angle değerini değiştirip, morph´un devreye girdiği açıyı genişletebilir veya daraltabilirsin. [I:)]

2005-07-14 11:16:53