Sualtı

Sualtı

Sideover

Yeni bir dosya açın ya da Max´i resetleyin. Box objesini alın ve bir kutu çizin.
[Lenght: 200 - Width: 200 - Height: 0 - Lenght Segs: 30 - Width Segs: 30 - Height Segs: 1]
Kutunuzu Zemin olarak adlandırın. Top ekranında iken şekildeki gibi bir Target Camera koyun.


Left ekranında iken şekildeki gibi kameranızı zeminden bir ızgara yukarı taşıyın. Perspective ekranına geçin ve klavyenizdeki C harfine basarak kameranızın görüş ekranına geçin. Kameranız seçiliyken Modify paneline geçin ve Environment Ranges bölümünde yer alan Show seçeneğini işaretleyerek Far Range sekmesine 200 değerini girin.


Top ekranında iken şekildeki gibi bir Omni Light koyun. Lambanızı zeminden iki ızgara yukarı taşıyın. Zemin objenizi seçin ve Modify bölümüne giderek Modifier List menüsünde yer alan Noise´yi uygulayın.
[Fracatal: seçili - X Strength: 10 - Y Strength: 10 - Z Strength: 15]
Artık zemine kaplama verebiliriz. Material Editor´da boş bir slot seçin ve zemin olarak adlandırın. Diffuse rengini RGB [244,234,212], Ambient rengini RGB [77,61,26] olarak ayarlayın. Maps sekmesini açın ve Bump Map´ı seçerek CONCWHIT.JPG´yi [Tiling U:6 - V:6] bitmap olarak atayın ve kaplamayı zemine atayın.


Ekranınızı Render ettiğiniz zaman yandaki gibi bir görünüm elde edeceksiniz. Artık sualtı atmosferimizi hazırlayalım. Rendering bölümüne gidin ve Environment butonuna tıklayın. Atmosphere bölümünde yer alan Add butonuna tıklayın ve Fog´u seçin. Environment Color Map bölümünde yer alan None butonuna tıklayın. Açılan pencereden Gradient´e iki kere tıklayın. Şimdi bu butonu Material Editor´u açarak boş bir slota taşıyın ve çıkan soruya Instance deyin. Coordinates bölümünde yer alan Mapping menüsünden Screen´i seçin. Gradient Parameters bölümünde yer alan 3 rengi sırasyla RGB[0,100,130], RGB[0,60,90], RGB[0,40,50] renkleri ile değiştirin. Color 2 Position´ı 0,72 olarak değiştirin. Ayrıca Noise bölümüne Amount: 0,2 Size: 6 ve Type: Fractal değerlerini girin.


Ekranınızı Render ettiğiniz zaman yandaki gibi bir görünüm elde edeceksiniz. Artık su yüzeyini oluşturabiliriz. Zeminin bir kopyasını yapın ve 4 ızgara yukarı taşıyın. Su yüzeyi olarak adlandırın. Noise parametrelerini [X Strength: 100 - Y Strength: 5 - Z Strength: 10 - Animate Noise: off - Frequency: 0.025] olarak ayarlayın. Material Editor´u açın ve boş bir slota geçin. Basic Parameters bölümünü şu şekilde ayarlayın. Diffuse: RGB[50,100,140] Ambient: RGB[15,25,45] Glossiness: 45 Specular Level: 100. Maps bölümüne geçin ve Bump sekmesine -400 değerinde Cellular atayın. Artık Materyali su yüzeyine atayabilirsiniz.


Top ekranına yandaki şekilde olduğu gibi bir Free Spotlight koyun. Spotlight ayarlarındaki Spotlight Parameters bölümünde yer alan Light Cone sekmesini Rectangle olarak değiştirin. Spotunuzu zemini kaplayıncaya kadar yukarı taşıyın. Generals Parameters bölümünde yer alan Exclude butonuna tıklayın. Açılan pencerde yer alan Scene Objects listesinden su yüzeyini seçin ve ">>" tuşu ile sağ bölüme taşıyın. Advanced Effects bölümünde yer alan None butonuna tıklayın ve açılan pencerden Noise´yi seçin. Bu butonu Material Editor´deki boş bir slota taşıyın. Çıkan soruya Instance deyin. Materyali şu şekilde ayarlayın.
Noise type: Turbulence - Size: 6 - Color #1: RGB[180,200,200] -Color #2: RGB[0,0,0]



Kaynak : The3dstudio.com
kalay gelsin

2005-07-13 04:51:52

Cvp:Sualtı

drekon

bu tip dökümanlar için sitede döküman ekleme bölümü mevcut. gerçi bu çeviri ama kendine has bir döküman yaparsan bilgin olsun.

umarım birilerinin işine yarar. gerçi resim olmadan biraz eksik ama neyse.

teşekkürler.

2005-07-10 22:51:54

Cvp:Sualtı

roman

ya cok iyide resimleri nerde bu dersin resimleride eklermisiniz lütfen

2005-07-12 11:30:04

Cvp:Sualtı

j-joey

aslında bu ve bunun gibi bir çok sahne çok eskide kalmış MAX2 için 3D Studio MAX Yaratıcı Teknikler adlı kitapta vardı... kitap Sistem Yayıncılıktan çıkmıştı...

2005-07-13 04:51:52