Kamera

Kamera

Son_Of_Liberty

Öncelikle merhaba...
max programına yeni başladım. Acemiyim. İlk birkaç çalışmam var. Yanlız problemim şu. Render ettikten sonra görüntü sanki bir mercekten bakılmış gibi oluyor. Bunu nasıl engelleyebilirm.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/D58Z18e1h.jpg[/img]

2005-07-12 11:12:56

Cvp:Kamera

kalimba

Ben bir sorun göremedim. Eğer sahenene sağ alltaki FOV (Field Of View) ile yaklaşırsan; insan gözünden farklı bir deformasyon yapmış olabilirsin. Perspektif yazısının üzerinde sağ tuşla configure dersen oradan FOV değerine ulaşırsın. Normalde 45 olması gerekir. Bunu değiştirmiş olabilirsin. Bu işlem genelde FOV ile Zoom düğmelerinin karışık kullnılmasından oluşuyor diye düşünüyorum. Eğer sorun varsa tabi:)

Maxdeki bütün perpektif görüntüleri, kamera görüntüleri (default hali), gözümüz, kameralar, fotoğraf makinaları bir mercek kullanır. 3dmax´deki diğer görünüşler ise (top,left,bottom,front vb.) orthographic görünüşe sahiptirler ve her hangi bir mercek (sanal) kullanmazlar.

Son paragraf biraz gereksiz oldu. Bence çalışmanda bir sorun yok.

Kolay gelsin.

2005-07-09 08:36:24

Cvp:Kamera

Son_Of_Liberty

Üstad dediğini uyguladım. Teşekkür ederim.

2005-07-10 08:24:56

Cvp:Kamera

roman

bu renderda bir sorun var gibi geldi ama bana yan?l?yormuyum normal
resim ve perspektif kurallar?na göre kalenin sutun k?s?mlar? o kadar e?imli olmamal? bence veaya bak?? ac?sndan kaynaklanan bir problem va gibi yan?lm?yorum san?yorum dimi.....

2005-07-12 11:12:56