kamera açısı
kamera açısı
arkadaşlar ben küçük alanlarda kameranın geniş açılı bir görüntü almasını istiyorum ama bir türlü bunu başaramıyorum, yapıyorum fakat perpektifte büyük kayıplar oluyor. bunun başka bir yöntemi varmıdır acaba?
şimdiden teşekkürler...
Cvp:kamera açısı
deformasyon normalde gerçek kamerada balık gözü die tabir edilen deformasyona sebep olur. hatta bu işlem 3d programlarında bir efekt olarak extra biz özellik olarak eklenen iyi bir etkidir. kadraja sığabileeck azami görüntü için çift kaçışlı perspektifin kaçış noktalarının birbirine yaklaştırılması sonucu ister istemez objelerin deformasyonu söz konusudur. kamerayı uzağa koyum zoom yaparak (dış mekanlar için) bu sorunu bir nebze engelleyebilir ama bu seferde görüntüdeki perspektif azlığı görüntüyü 2 boyutlu bir düzlem (ortografik görünüm) miş gibi görünmesine sebep olabilir. Sonuç olarak bu geçiş açı sonucu oluşan deformasyon görüntüleme ve mercek ile ilgili bir fizik kuralıdır. ama istenmeyen ve normal olmayan başka türlü deformasyonlardan bahsediyor isen bilemiyorum. belki görünümden bir örnek kare verirsen daha anlaşılır olacaktır.
Cvp:kamera açısı
evet resim konusunda haklısın hemen ekliyorum...
Cvp:kamera açısı
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RlUGftke0.jpg[/img]
Cvp:kamera açısı
belki okadar abartı bişekilde belli olmuyor ama bu mekanın geniş olmasından kaynaklanıyor. sağ tarafta deforasyon açıkça görülüyor. daha küçük mekanlarda daha fazla tabi bu oran
Cvp:kamera açısı
FOV değerini arttırarak daha geniş alanı görebilirsin, buna bağrı olarak lens değeri düşecek ve deformasyon artacaktır. Bana sorarsan seni sınırlayan kamera tarafındaki duvar. O duvarı yık kamerayı geriye çek biraz. Nasıl çözüm ama [:)]
Kolay gelsin.
Cvp:kamera açısı
en önemliside mekanı komple kameraya sığdırmak yerine herhangi bi objenin yakınından render al ki ,3d yi daha fazla hissettirirsin.ve depth of field kullan!
Cvp:kamera açısı
farklı çözümler için sağolun...