spline ile örerken sonsuza gidiş

spline ile örerken sonsuza gidiş

orhan1071

ya arkadaşlar bu spline ile örme işlemi yaparken max en fazla 4 vertex´i bir yüzey olarak kabul etmekde...şimdi ben bu örme işlemini yaparken örme işlemindeki 5´li veya 6´lı v.b kısımlardaki vertex sayısını 4´e indirmeye çalışıyorum.......

fakat bu işlemi yaparken bir tarafdan vertex sayısı azalmakda diğer tarafdansa artmakda,,,yani yaptığım bu örme işlemi sanki sonsuza kadar devam edecek gibi görünüyor.....eğer spline modelleme ile uğraştıysanız bu problem ile muhakkak karşılaşmış olmalısınız.......****bu örme işleminde dikkat etmem gereken işin püf noktası nedir***..??

resim isterseniz resmi soruya ekleyebilirim....

2005-07-05 15:04:42

Cvp:spline ile örerken sonsuza gidiş

kalimba

Örme işlemi örümcek ağı şeklinde değil kesinlikle. Sadece ana yüzelyler için çizgileri kullanacaksın, noktalarına etki alanı atayacaksın. Bezier ve bezier corner kullanıyorum. Bunlar üzerinde alıştırmalar yap. Eğer çizgilerin ana yüzeyleri kontrol etmiyorsa kullanmana gerek yok demektir. Bu çizgiler kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramadığı gibi şeklinide bozar ve ekstra yüzeylerin oluşmasına sebep olur.

3 vertex´li yüzeylerde oluşturulabiliyor. İdeal olan 4 vertex´tir. 5,6.... vertexli yerlerde yüzey oluşmaz.

Surface yerine polygonlar üzerinde alıştırmalar yapmanı tavsiye ederim. Polygonun ileri aşaması olarak surface´ye geçebilirsin. İlla surface diyorsan; yerine göre bütün spline komutlarına hakim olman gerekebilir.

Aşağıda bir sandalye modeli var. Editablespline+Surface şeklinde yapılmıştır.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DdRZf1cse.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/563Xjg7Cg.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/rm4GGJ5PV.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IYl84062O.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Sy98b7H5F.gif[/img]

2005-07-05 11:44:01

Cvp:spline ile örerken sonsuza gidiş

orhan1071

kalimba hocam dediğin gibi örümcek ağı gibi modeldeki çizgiler çoğalmakda, çoğalan çizgiler modelimdeki görüntüyü bozmakda...ve bu çizgilerin modelime bir ek getirisi yok,,, yani o çizgileri vertex sayısını sırf 4 vertex´e çekebilmek için çiziyorum..

---"""Eğer çizgilerin ana yüzeyleri kontrol etmiyorsa kullanmana gerek yok demektir. Bu çizgiler kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramadığı gibi şeklinide bozar ve ekstra yüzeylerin oluşmasına sebep olur..""" diyosun bu değerli bir bilgi..

....yani gereksiz çizgiler kullanmadan sandalyede görüldüğü gibi bu işi yapmaya uğraşmalıyım....bezier ve bezier corner,, tamam..

---""" Sadece ana yüzelyler için çizgileri kullanacaksın, noktalarına ****ETKİ ALANI*** atayacaksın...


-Bu ETKİ ALANI ne anlalama gelmekde..??
-Nasıl atanır...??
-Noktalara(vertexlere) etki alanı atamam ne işe yarar..??[G19]

[G17]
daha doğrusu "etki alanı" bir deyim mi komutmu[G18]
abi teşekkür ettim. sağolasın.

2005-07-05 12:32:28

Cvp:spline ile örerken sonsuza gidiş

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Ywbol5H7Z.gif[/img]

2005-07-05 13:54:17

Cvp:spline ile örerken sonsuza gidiş

orhan1071

hocam tamamdır.. etki alanıyla neyi kasteddiğini anladım...

teşekkür ettim sağolasın..

2005-07-05 14:48:35

Cvp:spline ile örerken sonsuza gidiş

metkosan

şöyle poly model dersi hazırlansada organik modellemedeki eksikliğimizi gidersek..[:/]

2005-07-05 15:04:42