mirror ve üç nokta

mirror ve üç nokta

orhan1071

arkadaşlar. uzaydaki üç nokta bir düzlem oluşturur mantığına istinaden,,max ekranında mirror komutunu kullanırken, mirror düzlemi x,y,z doğrultularında ve ,xy,yz,zx düzlemlerine göre bana mirror imkanı vermekde,,,

"????mirror´lıyacağım düzlemi tıkladığım üç noktaya göre belirtme şansım varmıdır"????...

yani mirror komutu yukarıda bahsi geçen düzlem ve doğrultularda beni kısıtlamakta...

((sorumu 2 çözümlü bir soru şekline çevirebilirim.....nasıl mı?

şöyle ki;eğer kendime yardımcılardan bir grid çizdikden sonra, bu gridi tıkladığım üç noktayı esas alarak bir konuma,veya tıkladığım değilde,,,max´de tıklama yok:),,,,belirlediğim üç noktadan geçen bir düzlemin üzerine oturtabilirsem yine olur..

2005-07-07 16:29:25

Cvp:mirror ve üç nokta

niluferDurna

ben bunu kullanacağım zaman önce x- y ve z den ayarladıkdan sonra 2 li olan xy , yz vb ye geçip ayarlama yapıyorum..

bahsettiğin şeyde ide objeni seçip modifier menüsünden mirror u seç daha sonra burda mirror un içini açıp mirror centeri istediğin 3 noktaya göre merkez alıp buna göre hizalaman lazım bence.. en mantıklı gelen bu..

2005-07-05 16:25:07

Cvp:mirror ve üç nokta

kalimba

Nilüfer anlamış ama olayı ben anlayamadım. Daha açık yazarsanız sorunu ve çözümünü bizde anlamış oluruz.

2005-07-05 17:11:36

Cvp:mirror ve üç nokta

orhan1071

ki benim problemimde bu... yani o (xyz) diye gösterdiğim üç farklı (xyz) koordinatlarından bir spline geçmekde ve ben box´ımı bu spline göre mirrorlamak istiyorum...

vaya şöyle diyim; üç noktası belirlenmiş bir koordinat kümasine mirror düzlemini otutmalıyım....

***nilüferin dediği mirror modifieri ile bu yapılamaz....***
ama mirror´un bir modifieri olabileceği aklıma gelmemişdi..
en azından mirror midifierini öğrendik..
teşekkür ettim sağolasın.....

2005-07-07 09:10:52

Cvp:mirror ve üç nokta

kalimba

Mirror işleminin yaptığı işlem günlük hayattakinin aynısı. Heşeyi komutlardan beklememek lazım, birazda manuel çalışmakta fayda var. Mirror işemi seçtiğin eksene göre objenin simetriğini oluşturuyor. Tek ayar ofset yani aynaya olan uzaklığı. Herhangi bir yardımcı noktaya göre mirrror yapmaz zaten bunun amacına ters. Bu spline´na göre mirrorlamak nedemek onuda anlayamadım. 3d çizmişsin bişey anlaşılmıyor. Basir 2d bi çizim yap görelim yapılacak işlemi.

2005-07-07 09:32:32

Cvp:mirror ve üç nokta

orhan1071

şekilde bir bardak ve simetri düzlemi olan bir ayna görünmekde


[font face=Verdana][u]şimdi kırmızı ile çüzdiğim ve 1,2,3 numaralı koordinatlardan geçen bir spline olduğunu düşünelim[/u][/font]... ben şimdi diyorumki bu bardağı 1,2,3 nolu noktlardan geçen düzleme göre mirrolayım...yani o 1,2,3 noktalarından geçmekde olan bir spline var,,,, bu üç noktadan geçecek şeklde mirror düzlemini oraya oturtmalıyım....


yok yok....hatta biz bardağıda wire şeklinde düşünelim en iyisi,,karışmasın



uf yoruldum valla arkadaşlar....

bu kadar anlatmaya çalıştım artık yardımlarınızı bekliyorum.

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

2005-07-07 11:32:54

Cvp:mirror ve üç nokta

kalimba

Yaw orhan bırak artık beni aklına getirmeyi. Sen öğrenmek istedikten sonra yardım edecek çok kişi çıkar. Benim damgalanmış kişiler haricinde kişilere göre farklı yaklaşmam mümkün değil. Ben bu sitede doğru dürüst hiç soru sormadım diyebilirim sana. Her zaman soruları ve cevapları takip ettim. Gereksiz bile olsa hepsini okudum ve anlamaya çalıştım. Kullanmam gerektiğinde hemen çağrışım yaptı. Bide ezber yapmamak çok önemli ben öğrendiğim komutu yada bir özelliği %100 olmasada büyük oranda aklımda tutabiliyorum. Sorduğun şeyler çok temel şeyler aslında. Kurcalayarak bile bulabilirsin. Ancak bazı kritik noktalarda fikir danışmak çok çok faydalı olabiliyor. Benimde ders vermeye çalıştığım bir arkadaşım var. O yüzden bilmeyen birisinin ne şekilde düşünebildiğini anlayabiliyorum biraz. O yüzdende fazla derine girmeden konuyu özetlemeye açlışıyorum. Olayın tamamını açıklamaya kalksam çok zamana patlar. Resimler, açıklamalar, örnekler bunların hepsi zaman demek. Ne kadarda destan yazarsan yaz siteye özellikle yeni katılan kişiler bunlara ulaşamayabiliyorlar. Konular dönüp dolaşıp gene foruma giriyor. Ders şeklinde yazsan yukarıda belirttiğim gibi zaman işi. Ben modelleme ile ilgili 3 tane ders hazırlamıştım. onları bile sıkışarak yaptım. Kaldıki bunlarında ne kadar anlaşılır olduğunu ve kimin ne kadar kullandığı meçhul.

Ben 3d ortamına yeni atılan kişilerede soru cevapları takip etmelerini öneriyorum. Bi arka sayfada aynı şeyden bahsedilmesine rağmen; sırf konu başlığı farklı diye okunmuyor ve yeni konu açılıyor gibime geliyor.

2005-07-07 14:05:56

Cvp:mirror ve üç nokta

orhan1071

abi bence bunlar bence kurcalanarak bulunacak şeyler değil....

ben şimdi spline modellemede,spline ile başlayıp,spline ile bitirecemi,,squeeze´in spline modellemye uygun bir modifier olmadığını vb. ne dersler kısmında,,,,, nede deneme yanılma ile bulabilirim....ve bunlar bence çok kritik sorular ve cevaplar...yani bana göre bunlar programın temel mantıkları...

abi canını sıkdım herhalde.... kusura bakma.....

2005-07-07 14:14:40

Cvp:mirror ve üç nokta

kalimba

Konu başlığına dönelim. Normal align diye bir olay var. Align ile aynı yerde duruyor. Onunda istediğin objenin istediğin yerine ışık hızıya hizalayabiliyorsun. Bir sürüde ayarı var.

Belirttiğin 3 nokta ya bi üçgen gibi bişey çiz ve extrude et. Hemen hemen bütün objeleri oluştururken üst kısmda autogrid diye bir özellik yer alır. Bu seçenek normalde aktif değildir. Bu seçeneği işaretyenip objeni (line çizerken, kutu yaparken vb...) başka bir şekilde oluşturmaya çalışırsan; o objenin yüzeylerini grid gibi düşünür. Bu benim çok kullndığım bir özelliktir. Normalde objeyi bi görünüşte yaptığın zaman hangi görünüş penceresinde oluşturduysan o eksenlere yapışık olarak yapabiliyorsun. Bu autogrid de öyle değil.

Ayrıca anlatmak istediğin şeyin mirror olayıyla bir ilgisi yok. Yukarıdakiler ne kadar yardımcı olur bilemem. Anlatmak istediğini hala anlamadım. 2d bişey çizde görelim demiştik ama gene max´den bişey almış göndermişin.

2005-07-07 14:22:48

Cvp:mirror ve üç nokta

orhan1071

[u]Belirttiğin 3 nokta ya bi üçgen gibi bişey çiz ve extrude et[/u]

abi bu cevap biraz uzunda olsa soruıma çözüm içermekde,,,,aradığım buydu....

1-)şimdi dediğin gibib köşeleri o üç nokta olan bir üçgen çizerim

2-)bu üçgeni extrude ederim....

3-)auto grid açıkken üzerine bir grid çizerim....

4-)çizdiğim gridi active grid yaparım...

5-)ve ma ma milla....

abi sağolasın;uzunda olsa bir çözüme ulaştım... başını arıttık teşekkür ediyorum...

son bir soru...?????abi align´ın kullanımını biliyorum..fakat normal align nasıl kullanılmakda. uğraştım fakat bir şey anlamadım...????

2005-07-07 15:10:05