render system leri artık kafamı karıştırdı - sayfa: 2

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

cadmax

Graf bencede çok haklı. Bu yazıya rağmen İllaki bir render motoru diyorsanız. Yine Max 6 daki Metal Rayı öğrenmeni tavsiye ederim.

2004-04-02 16:52:58

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

kazmamurat

max 5 teki radiosity ve lighttracer seçenekleri, max 6 da bunlara ek olarak gelen mental ray, son derece güçlü render motorlarıdır.. unutulmaması gereken nokta; iyi render=çok zaman... tabii ki her şeyin küçük hileleri de mevcut.. ancak bunlar zamanla öğrenilen noktalar.. mesela juan siquer diye bi abimiz var, mimari çizimler yapıyo.. adam klasik max ışıklarıyla, yani omnilerle, direct light larla falan da inanılmaz gerçeklikte sahneler alabiliyo.. insan azmedince oluyo yani... graf da gayet iyi açıklamış vaziyeti zaten...

2004-04-02 17:02:17

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

nacho_grande

murat ayrıca www.cgarchitect.com sitesinde de standart aydınlatma ve renderla muhteşem efekt tutorialları var "resource" bölümünden "tutorials" a girerseniz "smoke" adlı şahsın bölümü müthiş. Bak ben şimdi bu linki buraya yazdım ya kesin drekondan azarı işitcez. Neyse hemen gidip linklere de ekliim de yavuz hırsız olup evsahibini bastırayım [:)][:P][x:)]

2004-04-02 17:13:00

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

kazmamurat

tabii be abi, hemen ekle linklere. bende hemen bakıyorum oraya...

2004-04-02 17:20:49

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

kazmamurat

şimdi baktım, dehşete düştüm, herkesler görmelidir..

2004-04-02 17:35:17

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

mengler

render=çok zaman prodoksu çökecek gibi....

http://www.worley.com/fprime.html

lightcilar için çıkan worley labratoarlarının yaptığı render motoruna dikkatinizi çekerim...

Videoları kasnatıp indirin ve default scaline renderda neymiş brütüs diyin...

2004-04-02 23:49:49

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

rebeca

mental ray veya diğer render programlarını max e nasıl ekleyebılırım... tesekkur ederim

2004-04-13 01:55:23

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

Gelroth

Max 6 da mental ray zaten var bildiğim kadarıyla ama bulduğun renderla ilgili dosyaları plugin klasorune atman lazım ama bazen farklı yerlere gitmesi gereken dosyalar oluyor...

2004-04-13 02:31:33

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

misli

Ben aynen graf in söylediği şeyi yaşadım son işimde . Dünya kadar render almam gerekiyordu ve kullanmak için yırtındığım brazillede sonuçları saatlerce bekleyerek ve sonunda da istediğim kareleri yakalayamayarak 3 gün tükettim . default render almam gerektiğine karar verdiğimde elimde iki gün kalmıştı ve ben maxin ışık ayarlarının ufak bir kısmını o tek gün içinde öğrendim . Bir gün boş ekranda uygulamalar yaparak geçirdim , ertesi günse işleri teslim edebilmiştim . orada farkettim şu basamakları atlama olayını . Boşuna zaman kaybettim . şimdi default render üzerine çalışmaya devam ediyorum .. Brazille alınmış renderlar gördüğünüzde cazibesine kapılıyorsunuz ama elde değil ki :) Sevgiyle kalın ..

2004-04-13 09:46:34

Re:render system leri artık kafamı karıştırdı

huseyinoz

evet grafın söylediklerine katılmamak mümkün değil.
render konusu ve ışıklandırma son zamanlarda herkesin sıkça tartıştığı ve onlarca topik açılmasına rağmen herkesin farklı şeyler söylediği bir konu. bilmem şu daha iyi şu daha hızlı falan filan.

acıkçası benim için hangi render motorunun daha hızlı olduğu çokta önemli değil sonuçta eğer standart yerine farklı bir render motoru kullanmayı göze aldıysam zaten aralarındaki hız farkları önemli değil.
zaten böyük bir animasyonda hiçbirisini kullanmak mümkün olmayacaktır. tabi elimizdeki makinalarla.

her zaman söyelediğim gibi ben eğer öğrenilmesi gerekiyorsa ve benzer birçok seçenek varsa en kolay öğrenilebilecek ve dökümanları en çok olanı seçerim.

tabi yeni nesil render programlarını öğrenmeyi bırakalım anlamak bile çok güç. çok vakit alan birşey. herhangi bir sahne için kullandığınız hiç bir ışık ve render parametreleri başka bir sahne için geçerli olmayacaktır. bu da deneme yanılma zamanını arttıracaktır. çünkü GI renderlar da fiziksel şartlar ve büyüklüklerin de dikkate alınmasını gerektirir.

kaldı ki bunların hepsine hakim olunacak kadar bilgi ve deneyime sahip olsak bile parametre değerleri birbirine hiç de benzemeyen birçok farklı şekilde çok benzer etkileri vermek mümkün. örneğin brazil de QMC, regather, photon mapping gibi..

bu kadar kafa karıştırıcı şey varken ve 10larca parametre varken deneme yanılma ile bu render motorlarını öğrenmek mümkün değil öğrenilse bile başka bir sahnede uygulamak mümkün değil. eğer parametrelere kafadan değerler kullanmak yerine en azından verilebilecek değer aralıklarını bilmek öğrenmek gerekli....

birçok ünlü film ve animasyonda bile GI araçları kullanılmıyor.

standart aydınlatma teknikleri ve scanline renderin öncelikle çok iyi bilinmesi gerçekten önemli. (eskiden GI mı vardı he he he:)

eğer sıfırdan öğrenmek için render araçlarının birini tercih etmem gerekseydi ben mental ray i tercih ederdim. max 6 da geldiğine göre descreet bunu ilerdede destekleyecektir. ve yanında birçok döküman ve tutorialleri ile birlikte. tabi bende mantel ray i iyi bilmiyorum napalım ilerde mecbur öğrenecez :)

2004-04-14 03:32:43