basit bir modelleme sorusu

basit bir modelleme sorusu

wardancer

diyelim bir dunya haritasi var elimizde, ve bunu photoshopla alphalı olarak kare kare böldük..
bu dünya haritasını max de kutu gibi karelerden olusan bir harita seklinde nasıl yaratabiliriz. displace ile yapılandan bahsetmiyorum.
calisma bittiğinde elimde o harita seklinde ama kutulardan oluşmuş bir model olması gerekiyor.

bir fikri olan varsa lütfen bekliyorum:)

hepinize iyi çalışmalar

2005-06-26 21:47:22

Re:basit bir modelleme sorusunun cevabı

SoulReaver

Bir Dünya haritasını karelere bölüp kutulara ayrı ayrı yarleştirmek istiyorsan bunu 3dsmax´de material id ile yapabilirsin bütün harita parçalarını material editor´e aktar daha edit mesh´ten teker teker kutulara aktar(Yalnız kutuları birbirine attach etmelisin group değil tamam mı? tek bir nesne olmalı hepsi başta kutuları yaparsın sonra birbirine attach´lersin)
daha sonra texture hatalarını da modify´dan düzelt.En sonuna nesnede olan bütün matarial´ları tek bir slota aktarmak için bütün materialları slottan delete yap sonra nesneden bir slota material´ı aktar...

2005-06-25 09:18:23

Re:Cvp:basit bir soru

kalimba

[quote=11748]konu başlığı içerikle alakalı olmalıdır.
[G26][/quote]

Fikir çok da, hocamızın lafının üstüne laf yazmayalım [G18] Sorun da çok açık değil bence. Dünya düz mü olarak küre mi? Düz olacaksa max´e ne gerek var. [G2]

2005-06-25 09:41:08

Cvp:basit bir modelleme sorusu

wardancer

yani düz büyük ihtimalle
ama mesela marmara bolgesini bu sekilde yapmak istiorum diyelim, kutular marmara bolgesinin deniz bolumunde olmayacak, ve kutular marmara bolgesinin deniz sınırında o sınır şeklini alıcak, yani tam bir kare kutu şeklinde olmayacaklar..
anlatabildimmi?
bunu tek tek yapmadan basit bir yolu vardır diye umuyorum ondan sordum..

2005-06-25 10:03:44

Cvp:basit bir modelleme sorusu

kalimba

yani düz büyük ihtimalle [8(] .

Bir 3dmax atasözü (ben uydurdum [:)] ). "Bir şey mantığa uymuyor ise o bu düğmelerle basarak kullandığımız programdada olmuyor demektir. "

Ne yapacağına bi karar veriver. Bi şeyler yap sonra yorum yapalım. Onun dışında ne söylesek vakit kaybıdır diye düşünüyorum. Konu başlığınıda değiştir bence. Çünkü bu basit bir modelleme değil, hemde hocamız kızıyo [:F]

2005-06-25 12:13:51

Cvp:basit bir modelleme sorusu

wardancer

yani düz olması yamuk olması önemli değil, demek istediğimi anlayabildinizmi onu anlamadım açıkçası:)

yani hocamız kızmasın ama sanırım bu basit bir modelleme, cünkü zamanında biri yapmıştı, ve bana basit demişti, unuttum fakat neler yaptığını..

ayrıca düz olacaksa da yine maxe ihtiyaç war cünkü animasyon yapmak istiyoruz..
kalimba sen anlayabildinmi nedemek isteğimi, cidden anlatamiyorum , tarif etmek çok zor..

2005-06-26 02:09:53

Cvp:basit bir modelleme sorusu

kalimba

"kalimba sen anlayabildinmi nedemek isteğimi, cidden anlatamiyorum , tarif etmek çok zor.. "

Senin anlatabildiğin kadar anladım wardancer. Basit dediyse mutlaka bi püf noktası vardır. Ama ne açıklaman yeterli, ne resimle desteliyorsun vb... Kabaca photoshopta falan bi çiziverde görelim nedir konu.

"cidden anlatamiyorum , tarif etmek çok zor.. " Kızlötesiyle falan anlaşamayacağımıza göre yazarak bişekilde anlatmanın bi yolunu bulacaksın demekki :)

2005-06-26 10:27:52

Cvp:basit bir modelleme sorusu

j-joey

yanlış anlamadıysam haritayı kutu nesneleriyle oluşturmak istiyorsunuz öyle mi? bir düzlemde yani x,y veya z düzleminde??

2005-06-26 21:47:22