2 tane bump nasıl verılır??

2 tane bump nasıl verılır??

designer82

merhaba arkadaslar 1 banyo yapyorum yerdekı seramıge azda olsa derz ıcın bump verıcem onu photoshopta hazırladım.bump map ı hazırlamadan once bump slotuna 8 degerınde cellular vermıstım yansımada daha ıyı gostermesı ıcın ama sımdı 1 de derz ıcın bump verıcem.2 sının degerı farklı
1az karısık oldu ama bılmem anlatabıldımmı :))

2005-06-28 19:20:06

Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

emreşan

photoshopta bump map hazırlarken dikkat etmen gereken birkaç unsur:

öncelikle siyah-beyaz 256 renk (8-BIT) olarak işleme tabi tutulan bump map (kabartı haritası veya kabartı deseni diyebiliriz) için hazırlayacağınız resimdeki tam beyaz kısımlar kabartıda verilen değer (misal sen 8 vermişsin) kadar çıkıntı olarak görünecek kısımlardır. 100 verdiğinizde tam beyaz olan yerler 100 birim şiddetinde çıkıntı görünümü, %50 gri verdiğiniz yerler ise 50 birim çıkıntı görünümü alacaktır.

Verdiğin örnekteki çıkıntıların olması gereken şiddetini düşündüğümüzde derzlerdeki derinliğin "0" olması gerektiğini düşünebilirsin. Yani derzlere gelen kısım kabartı deseninde siyah, fayansın kendisini ihtiva eden iç kısımdaki kısım açık gri olmalıdır. Açık gri olan bu kısımın içinde de senin vereceğin belirginlikte beyaz küçük lekeler olmalıdır. Beyaz olan kısımlar fayansının en yüksek olarak temsil edildiği kısımdır. Bu çıkıntıların fayans yüzeyi ile aralarındaki ufak yükseklik farkı nedeni ile açık gri-beyaz tonlarda desen oluşturmalısın. Bu yükseklikte gerçekleşen ufak girinti çıkıntıların yanında kalan derz kısımları ise verdiğin modelin en derin kısımlarını yani "0" kabartılı kısmını oluşturacaktır.

3dsmax malzeme ekranında yapabileceğin birkaç şey var. öncelikle mix material kullanıp sadece derz kısmını mask olarak gradient ramp ile yapıp iç kısma genel ve maskelediğin bu slota da cellular,splat yada noise/smoke gibi prosedürel dokular ile ufak pürüzleri ekleyebilirsin. Şu durumda malzeme editörüne çok hakim değilsen photoshop ve benzeri foto editör yazılımları yardımı ile dokunu hazırlamanı tavsiye ederim.

kullandığın programın özelliklerine bağlı olarak displace etkisi ile sadece derzleri objesel olarak oluşturman daha mantıklı. Her ne kadar bump 3 boyutlu gibi görünse de aslında malzeme ile verilen bir efekt tir ve gerçekte nesnel olarak girinti ve çıkıntı ihtiva etmez. Eğer fayansların seviyesine yakın bir yerden çıkış alacak isen bu derzlerin düz gibi görünmesini engelleyemeyebilirsin.elde etmek isteidğin görüntünün türü ve açısına ve hatta çalışmanın türüne (tek resim yada hareketli video, kamera hareketi v.s.) göre en uygun yöntem baştan belirlenmeli ve çalışma süreci buna göre belirlenmelidir.kolay gelsin.

2005-06-25 00:30:49

Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

designer82

sagol emre dedıgın gıbı mıx mat kullanıp hallettım. [G5]

2005-06-27 11:29:03

Re:Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

kalimba

[quote=11849]sagol emre dedıgın gıbı mıx mat kullanıp hallettım. [G5][/quote]
designer82 mix map ile nasıl yaptın bi şema çizebilirmisin. Bende böyle bişey düşünmüştüm bikaç pürüz olduğundan yazmadım. Sen mix atasan bile bump değeri ikisinede uygulanacağından sonuca nasıl gidiyorsun? Bump slotuna bir bitmap atamak işini görebiliyor muydu? Sadece merakımdan soruyorum.

Kolay gelsin.

2005-06-27 11:33:49

Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

iceman

Aynı işlemi blend ile de yapabiliyoruz. Daha aktif olan bump map´in görünürlük oranını arttırarak çalışman üzerindeki bump etkisini arttırabilirsin. Bunun için illada photoshop kullanmaya gerek yok.

2005-06-28 03:50:21

Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

designer82

cok basıtmıs aslında kalimba
şöyle yaptım :
ılk once degerı 150 yaptım sonra bump slotun a mix atadım sonra cıkan ılk slota bump map atadım 2.slota cellular 3.slotada 8degerını verdım
(degerler sana kalmıs tabı).
yanı ılk verdıgım deger derz yaptı 2.verdigim deger yansımayı guzellestırdi

2005-06-28 18:14:52

Cvp:2 tane bump nasıl verılır??

kalimba

Vay be adamlar max7´ye "normal bump" diye bişey koymuşlar. Hakketen güzel bişeymiş. Öğrenmiş olduk sağolasın. Max 5 kullanıyorum ben hala o yüzden mix olayı biraz tuhafıma gitmişti.[G2]

Kolay gelsin.

2005-06-28 19:20:06