boolen işleminden sonraki birleştirme izi

boolen işleminden sonraki birleştirme izi

orhan1071

arkadaşlar 1. resimde görülen nesnemi ki bu nesneye bakıldığında ortadaki kırmızı hattın nesneyi birbirine öre simetrik iki kısma ayırdığı görülebilir.



kırmızı hattın sol tarafında kalan kısmına mirror uyguluyorum.ve kırmızı hattın sağ tarafında ki kısmı oluşturuyorum..

daha sonra boolen operatörü uygulayarak birbirine göre simetrik olan iki nesnemi birleştiriyorum(union)

şimdi ikinci resme bakalım



1-)ikinci resimde boolen işleminden sonra oluşmuş olan bir birleştirme izi dediğim kısım oluşuyor...bunu nasıl yok edebilirim.??

2-)birleştirme izinin bulunduğu kısımda yer yer deformasyonlar oluşuyor bunu nasıl yok edebilirim.??

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/AKpe67OdB.jpg[/img]


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9Cv0GTc1N.jpg[/img]

2005-06-24 18:17:45

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

dark caress

bu bir mesh obje sanırım bence poly model çalış ve veld işlemi ile birleştir boolean pekde kullanışlı gelmiyor bana zaten biliyorsundur.bu arada modele meshsmooth komutunumu verdin?yanlışım varsa düzeltirsen sevinirim.
zaten boolean komutunda çıkartma işlemide sorunlu oluyor abuk subuk yüzeyler atıyor.kolay gelsin

2005-06-24 09:06:27

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

orhan1071

nasıl yani sen şimdi boolen operatörlerini sildin attın...söylediklerin aklıma yatmadı..boolen çok güçlü bir operatördür...
ayrıca modele meshsmooth komutu vermedim..

"zaten boolean komutunda çıkartma işlemide sorunlu oluyor abuk subuk yüzeyler atıyor.kolay gelsin " diyosun o zaman bu adamlar neden bu komutu kullanımdan kaldırmıyorlar...

ayrıca nesnem mesh, doğru..

...bu bir mesh obje sanırım bence poly model çalış ve veld işlemi ile birleştir.. bu ****veld´i**** biraz açarmısın

2005-06-24 09:11:32

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

ömercan

bana da "tessellate" yapmışsın gibi geldi..) düşük poligon da çalışıp sonra yüzey artırımına gidilmeli bence.(kolay weld için herkese önerilir) Boolean bir birinden farklı yüzey yapısına sahip nesneleri düzenlediğinden cemal arkadaşımızın da deiği gibi abuk yüzeyler oluşabiliyor.

2005-06-24 09:16:02

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9hcw7b0BH.jpg[/img]

nesnemin ilk halini merak edenlere..
1-)meshsmooth yok
2-)tesselate yok
3-)sadece editable mesh´e çevirdim..mirrorladım..ve boolen uyguladım....

2005-06-24 09:30:13

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

kalimba

Boolean genel anlamda mantıksal olarak çalışan bir operatördür. Max içerisinde birleşim (aub), kesişim(anb), fark(a/b, b/a) işlemlerini yapıyor. Senin bu örneğinde boolean kullanmak mantıklı değil. Eğer surface işleminin devamını istiyor isen simetriğini oluşturup, karşılıklı vertex´leri kırdıktan sonra (break) birbirlerine weld yapacaksın, arada bi tane fazla çizgi oluşacak onuda kaldıracaksın. Bu sayede cismin bütün olacak.

Boolean işleminde iki objenin bi şekilde kesişmesi (üst üste binmesi) şarttır. Eğer bu yapılmayacaksa yan yana durması daha mantıklıdır.

Yaptığın modelde çok fazla gereksiz yüzey var. O yüzeyleri azaltıp, diğer arkadaşladın dediği gibi; editablepoly yaptıktan sonra karşılıklı vertex´leri weld yapman daha uygun olacakdır. Birbirine bakan yüzeyleri silmen gerekiyor. Aksi taktirde kenardaki vertexleri weld yapamazsın.

Kolay gelsin.

2005-06-24 09:42:00

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

orhan1071

gereksiz yüzeylerin nedeni,, nesnemin kenarlarındaki pürüzlülüğü aşmak.bu pürüzlülüğü aşmak için haliyle nesnemin tüm yüzeylerindeki face,polygon... sayıını artırıyorum bunu aşmanın bir yöntemi varsa söylerseniz sevinirim.

bir de boolen işlemini nerelerde kullanmam daha mantıklıdır...
daha doğrusu sizler boolen işlemlerini hiç mi kullanmıyormusunuz..?

bana göre önemli bir sorum daha olacak?

??????????? yukarıda line ile örmeye çalıştığım nesneye surface modifieri uyguluyorum orada ki **step değerini** kaç tutmam gerekir...o step değerini neye göre belirleyecem??

normali kaç´dır..step değerinin kullanımı hakkında beni bilgilendirirseniz sevinirim...


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Q1Eg0N3Kv.jpg[/img]


mesela yukarıda step değeri 19 iken nesnemi editable poly´e çeviriyorum..yeteri kadar pürüzsüz..kalimba dostum polygon veya face sayısını yüksek tutmam pürüzlü bir görüntüyü aşma çabamdan dolayı..

alttaki resimde ise step değeri 3 iken;;; nesnem darmaduman olmuş durumda....
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/lqTlokYn8.jpg[/img]

2005-06-24 11:06:26

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

spider

Şimdi,yapmak istediğin şeyi pürüzsüz bir şekilde yapmak istiyorsan, boolean kullanmamalısın. En doğru yol, yapmak istediğin modeli "low poligon" olarak hazırlaman ve daha sonra detay arttırmak için "meshsmooth" modifier´ını kullanmaktır. Modelini hazırla (low poly olarak), mirorla, ardından aradaki noktaları weld´le, daha sonra da MeshSmooth uygula, sorunun çözülecektir.

Ayrıca Boolean komudu, belli başlı işlerde iyi sonuçlar verebilir. Bunların başında da, özellikle belirli bir geomtrik şekli olmayan cisimlerin birbirine eklenmesi ve çıkarılmasında kullanılır (örneğin ısırılmış elma yapmak için kullanabiliriz). Düzgün şekli olan nesnelerde ise çoğunlukla sorun yaşarız.

Yok ben illa da yüksek poligonlu nesneleri birbirine ekleyeceğim dersen, o zaman "Connect" kullan, o zaman aynı sorunu yaşamayacaksın. Kolay gelsin...

2005-06-24 11:34:10

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

orhan1071

abi teşekkür ettim sağolasın....


ama sorularım bitmedi

----low polygon diyosun...bilgisizliğimi mazur gör..bu low polygon bir komut falan değil..bununla polygon sayısını düşük tut demek istiyorsun..
*** doğrumuyum..?**

----yani ikinci resim mesela düşük polygonlu bir model´e örnek teşkil edebilirmi step´i 3

ve anladığım kadarı ile burada yüzey sayısının çokluğunu eleştirmek yanlış..doğru olan nesneyi düşük polygon ile modelledikden sonra polygon sayısını messmooth ile yükseltmek...

doğru muyum??

----ayrıca düşük polygonda nesnemi hazırlarken,,,yüksek polygonlu durumda nasıl görüneceğini,,,beynimde nasıl canlandıracam...

2005-06-24 11:46:43

Cvp:boolen işleminden sonraki birleştirme izi

dark caress

editable poly çalışırken nesne yüzeyini mesh smooth komutu ile yükseltirsen makinen çok ağırlaşır subdivision surface den use nurns sub division u kullan böylece yüzey sayın sabit kalır ama köşeleri yumuşatırsın fakat burada dikkat etmem gereken modelleyecegin şeklin topolojisini iyi çözmüş olmanda.yani az segmentle yumuşak hatlar elde edebilirsin özellikle organik modellemede.

´´ayrıca düşük polygonda nesnemi hazırlarken,,,yüksek polygonlu durumda nasıl görüneceğini,,,beynimde nasıl canlandıracam...´´ işte bu noktada sana özellikle nurns sub division u kullan derim..sonra gerekirse mesh smooth yaparsın...iyi çalışmalar

2005-06-24 12:03:34