Yamulan UVW´lar
Yamulan UVW´lar
Sorunum Turbosmooth ekleyince (Poly model) olmadık yerlere kayan, yamulan UVW´lar.Bu sorunun nedeni ne, nasıl çözebilirim?
Turbosmooth´un üstüne unwrapuvw ekleyip düzeltmeyi denedim, ancak render yapınca uvw´lar eski haline dönüyor, hiçbir işe yaramıyor.Collapse yapıp smooth´lu mesh´i unwrap ile düzeltmek de bir seçenek ama açıkçası bunu yapmak istemiyorum.
Çalışmam aşağıdadır;
[img]http://venus.eng.deu.edu.tr/mertmimar/TMP/TestRender_Texture19.jpg[/img]
Yamulan UVW´ları arka kanatta görebilirsiniz;
[img]http://venus.eng.deu.edu.tr/mertmimar/TMP/TestRender_Texture22.jpg[/img]
Cvp:Yamulan UVW´lar
güzel çalışma çok belli olmuyo zaten :)
Cvp:Yamulan UVW´lar
Teşekkürler ama belli oluyor malesef, daha açık bir örnek vereyim, bunun gibi pek çok yerde var bu tür kaymalar, örneğin irtifa dümeni;
[img]http://venus.eng.deu.edu.tr/mertmimar/TMP/TestRender_Texture23.jpg[/img]
örneğin kontrol panelinin sol tarafındaki göstergeler;
[img]http://venus.eng.deu.edu.tr/mertmimar/TMP/TestRender_Texture24.jpg[/img]
Bunun nedeni, nasıl giderilebileceği konusunda fikri olan?Smooth öncesi süper, ama smooth yapınca sapıtıyor, çok sinir bir durum :(
Cvp:Yamulan UVW´lar
Sorunun nedenini buldum.Fazla detay vermediğim yerlere detayı smooth´la veririm, Max halleder demiştim, halledemiyor.Eğer yeterince detay vermezseniz, smooth sırasında Max´in referans alacağı yeterli kenar olmuyor ve uvw´lar sapıtıyor.Örneğin arka kanada 2 kenar ekledim, sorun %90 düzeldi, var hala ufak tefek sorunlar ama o kadar önemli değil.
Sonuç olarak böyle bi sorunla karşılaşırsanız sorunlu bölgeye kenar eklemeyi deneyin.