Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

Zero

Bir animasyon çalışmam var (İlk) Default light ile bir çıktı aldım 1000 kare saniye olmak üzere.Gayet hızlı sonuç aldım.Ancak Sahnemnde Bir Sky light Birde MrAreaOmni kullanıyordum.Bunları aktif hale getirince sahnenin render süresi uzuyor hatta bir yerde ısınma sinyalleri vermeye başlıyor.Işıklar ise her karede yeniden yeniden hesaplanıyor.Mental Ray Kullanıyorum.Bunu engellemenin yolu varmı.Teşekkürler...

2005-07-11 00:11:13

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

orhan1071

abi soruna cevap veremiyecem..çünkü sorunun cevabını bilmiyorum.. :)

fakat izninle ben sana bir soru sormak istiyorum ???

neden 1000 kare/saniye çıktı alıyorsun..bunun normali 25-30 arasında bir değer değilmi.?

1000 kare / saniye alıp dosya boyutunu aşırı derecede büyütmüş olmuyormusun...ve tamam dosya boyutu büyüdü ****1000 kare´nin animasyonuma Kazandırdığı hakkında beni bilgilendirirsen sevinirim....şimdiden teşekkür ediyorum....

2005-06-23 09:54:28

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

Zero

Ben gif animasyonu veya bir kaç saniyelik bir şey yapmıyorum.Bir intro ve 1000 kare toplam demek istedim sen yanlış anladın.(Yada ben yanlış anlattım) Hem 1000 Fps çıkarabilen bir ekran kartı icad oldumu ?! :) :P

2005-06-23 10:35:45

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

orhan1071

abi ilk okuduğumda inan şaşırmışdım.
ben yanlış anlamışımdır.. sağolasın..

2005-06-23 11:03:08

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

mimhakan

eğer mentalray yapıyorsan çözümü sanırım şu şekilde var;
eğer animasyonunda hareket eden bir obje veya yanıp sönen ışıklar yoksa yanlızca mekan da bir dolaşma söz konusuysa şunu yapabilirsin.
Indirect illuminationglobal illuminationRender Map: save kısmına hesplamanı kaydet(Tek kare görüntü için) daha sonra oluşan dosyayı load´a yerleştir.Animasyonda kullanacağın 1000 karede artık photon hesaplanmayacaktır.
Kolay Gelsin...

2005-06-23 19:16:44

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

Rival2000

Bake yapmanızı öneririm, Render seçeneklerinde Render to Texture ile bunu kolay yoldan halledebilirsiniz. Usdt Menuden Rendering/Render to Texture.

2005-06-23 21:17:45

Re:Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

Kastrasyon

[quote=11636]
1000 kare´nin animasyonuma Kazandırdığı hakkında beni bilgilendirirsen sevinirim....[/quote]

Aktif konuyla pek bir ilgisi olmasa da bu soruyu cevaplayayım. Bazı hareketler saniyede 25 ya da 30 karenin algılayamayacağı ölçüde hızlı cereyan eder. Mesela atom çekirdeğinin parçalanması, merminin namludan çıkıp hedefe ulaşması gibi. Eğer bu hareketleri bir izleyicinin kolayca algılamasını istiyorsan saniye başına çok fazla kare kaydedip en küçük değişmeleri bile görüntülemelisin. Bir video dosyasının TR standardında bir saniyede kullandığı kare sayısı 25´tir. Sen 1000 kare kaydedip, bu 1000 kareyi 40 saniyede oynatırsan namludan çıkan merminin hedefe ulaşana dek gerçekleştirdiği hareketi ayrıntılı ve ağır çekimde göstermiş olursun.

2005-06-23 22:50:28

Re:Re:Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

orhan1071

[quote=11672][quote=11636]
1000 kare´nin animasyonuma Kazandırdığı hakkında beni bilgilendirirsen sevinirim....[/quote]

Bir video dosyasının TR standardında bir saniyede kullandığı kare sayısı 25´tir. [u]Sen 1000 kare kaydedip, bu 1000 kareyi 40 saniyede oynatırsan[/u] namludan çıkan merminin hedefe ulaşana dek gerçekleştirdiği hareketi ayrıntılı ve ağır çekimde göstermiş olursun.[/quote]

bu çok değerli bir bilgi teşekkür ediyorum...defterime kaydettim sağolasın...fakat arkadaş saniyede 1000 kareyi ard arda sıralayacak bir bilgisayar ekran kartının,,, icad edilmediğini söyledi.....he sen 1000 değilde 100,,200,,300, diyorsan sanırım bu belki olabilir.

bu arada yazdıklarını dikkatlice bidaha okudum... 40 saniyede 1000 kare *** 1000:40=25*** saniyede 25 kare oluyor zaten,,, yani yine normal standartlarda bir çıktı almış oluyorum... ne demek istediğini tam olarak anlamadım..

2005-06-24 08:19:59

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

ömercan

[G13]

2005-06-24 09:21:58

Cvp:Animasyon´da ışıkların tekrar tekrar hesaplanmasını engelleme

ömercan

arkadaşlar emin değilim ama komik olan şu ki video yapmaya yarayan edit programları fps olarak maximum 30 kare seçeneği sunmuyorlar mı? ne yani manuel olarak belirlenenleri de mi var? 200 fps diye bir şey duymadım. Sonuçta o özel teknikle hazırlanan mermi görüntüsünü bize tv de saniyede 25 kare ile izletmiyorlar mı veya sinema da 24 ile?( bu işin dijital değil analog hızlı sarma metodu ile hazırlandıktan sonra dijitale çevrildiğini tahmin ediyorum)

2005-06-24 09:32:02