loft yönü??

loft yönü??

ömercan

Bir 2d şekle uzun bir yol boyunca loft atıyorum fakat istediğim yönün ya tam tersine ya da mirrorlanmış olarak bir şekil ile karşılaşıyorum. Bunun yanında açı farkı da oluşuyor(path ile loft arasında). Yeniden rotate ya da align yapmak gerekiyor. Loftu tek bir seferde yerine tam olarak nasıl oturtabilirim?

2005-06-20 10:32:04

Re:loft yönü??

Çaylak

snapshot koysan iyi olurdu ama shape i seçerken ctrl tuşuna bas o zmaan shapein ters yönünde yola ekleyecektir...

2005-06-17 16:45:57

Re:loft yönü??

Onurs

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/tG42hLgz4.jpg[/img]
Loftu yaptıktan sonra istediğin yöne almak için loft un modify menüsüne girerek istediği eğme bükme burma çevirme [G8]işlemlerini yapabilirsin... [G1] kolay gelsin. (umarım yardımcı olmuşumdur)

2005-06-17 16:58:58

Re:loft yönü??

kalimba

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=editorler>>kalimba[/url] burada bikaç ders var yardımcı olabilir.

Shape zaten path´in local´ine oturacaktır. Ayrıca align etmeye falan kesinlikle gerek yok. Bi ekran görüntüsü falan varsa çok iyi olur. Bence uygulamada bi hata var.
[hr]

[quote=11453]...eğme.. [/quote]

Onurs ;
Loft eğme işlemini deformasyon olarak desteklemez. Eğme işlemi path şekli ile ilgilidir.

Kolay gelsin.

2005-06-17 17:35:03

Re:loft yönü??

iceman

Tam olarak demek istediğinizi anladım.
Bunun nedeninin çizmiş olduğunuz shape´in çizim yönü ile ilgisi var. Bunu değiştirmek için loft ettiğiniz shape´i önce mirror komutu ile ters çevirin ve üzerinden tekrar line ile çizin ve shape´i tamamlayın. Tekrar loft ettiğinizde problem kalmayacaktır.

2005-06-18 02:19:43

Re:loft yönü??

iceman

Ayrıca eğer yüzey normallerinde hata oluşmuşsa loft´un skin parameter bölümünde bulunan flip normals düğmesine tıklayın ve yüzey normallerinin yönünü değiştirin.

2005-06-18 02:21:22

Re:Re:loft yönü??

ömercan

[quote=11468]Tam olarak demek istediğinizi anladım.
Bunun nedeninin çizmiş olduğunuz shape´in çizim yönü ile ilgisi var. Bunu değiştirmek için loft ettiğiniz shape´i önce mirror komutu ile ters çevirin ve üzerinden tekrar line ile çizin ve shape´i tamamlayın. Tekrar loft ettiğinizde problem kalmayacaktır.[/quote]

iceman verdiğin bilgi güzel, bununla birlikte bulmuş olduğun çözümü de gerketirmeyecek bir çözüm arıyorum aslında. Sorunun loft edilecek şeklin vertexlerinin yönü ile ilgili olduğunu tahmin ediyorum. Spline aşamasında loftun hangi yöne uzayacağını kestirebilirsek ayrıca bir işleme gerek de duymayız. Burda pivot noktasının ve vertex yönünün etkili olduğunu düşünüyorum.

Bu arada Kalimba, soruma cevap olmasa da derslerin yararlı oldu.

2005-06-18 08:34:45

Re:Re:Re:loft yönü??

kalimba

[quote=11470]
Spline aşamasında loftun hangi yöne uzayacağını kestirebilirsek ayrıca bir işleme gerek de duymayız. Burda pivot noktasının ve vertex yönünün etkili olduğunu düşünüyorum.
[/quote]

Bu işler tahmini işler değildir. Hangi yüzeye uzatılacağına kendisi karar verirse yandık valla :) Loft oluşurken path olarak tanımlanan çizginin ilk olarak çizilen noktasından başlar. Eğer path üzerine bir shape çağırılır ise bu ilk noktaya dik (local olarak) olarak shape yerleştirilecektir. Bir sınırlama olmadığından shape şeklini path boyunca uzatır.

Bir çok programda çizgiler çizilirken çizme sırası ile akıllarında tutuyorlar. Eğer çizginin yönünü ters çevirmek istiyorsan; Editablespline > sub-obje > spline işaretliyken reverse seçeneğini kullan. Olayı çözmüş olsan bile bi ekran görüntüsü iyi olur. Ben loft´u çok kullanırım. Sorunu ve çözümünü bizde anlıyalım.

[quote=11469]Ayrıca eğer yüzey normallerinde hata oluşmuşsa loft´un skin parameter bölümünde bulunan flip normals düğmesine tıklayın ve yüzey normallerinin yönünü değiştirin.[/quote]

Oluşturulan loft objesinin normallerinde bize göre hatalı loft mantığına göre normal bir durum olabilir. Yüzeylerin bu şekilde hatalı olması shape spline´nın yönü ile ilgilidir.

Kolay gelsin.

2005-06-18 09:01:28

Re:loft yönü??

ömercan

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0bDr8V6gk.jpg[/img]

rotate değerlerini sıfırlayarak loft esnasındaki açı kaymasını kaldırıyorum ve mırrordan ötürü (doğal olarak) ofsetlenmiş olan şekli bir de move aracıyla veya align ile hizalama derdine düşüyorum. Otoban ve arazi modelliyorum. Dolayısıyla çok sayıda viraj var ve bu loft nesnesi de bariyer oluyor.. Bu ilkel çalışma methodundan kurtulmak istiyorum.

2005-06-18 10:48:48

Re:loft yönü??

kalimba

Çok ilginç gerçekten. Kafayı yemiş galiba :)

Ben yine ısrarla uygulama hatası olduğunu düşünüyorum. Shape yada path şekilleri bir şekilde hatalı. Sorun loft´ta değil yani.

Teşekür ederim gönderdiğin için.

2005-06-18 10:58:22