editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

orhan1071

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9253tM3H5.gif[/img]

yardımalrınız için şimdiden teşekkürler.

2005-06-17 10:11:47

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

Onurs

cevap için objeyi nasıl yaptığını yazarmısın?

2005-06-15 16:31:45

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

Onurs

neyse soruyu sormadım ok... [G15] vertex lere göre polygon seçmek istiyorsan objenin üzerine gel mouse un sağ tuşunu tıkla ve tekrar Convert to editable poly/mesh e çevir ve istediğini yap...[G5]

2005-06-15 16:41:43

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

kalimba

Konuya ek.
face; triangle (üçgen) şekline düşünülebilir. Polygonlarda böyle bir sınır yoktur. Bir polgon onlarca noktadan oluşabilir. Örneğin bir çember extrude edilirse üst kapağın kaç noktadan oluştuğunu görebiliriz.

Noktalar oluşmuş ve yüzel üzerinde iseler ve kenarlar gözükmüyor ise; kenarlar Hide edilmiş demektir. Hepsi seçildikten sonra kenar (edge) modundaysen Unhide All seçilirse problem düzelmesi gerekiyor. Test etmedim.

İyi çalışmalar.

2005-06-15 17:00:28

Re:Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

orhan1071

[quote=11371]neyse soruyu sormadım ok... [G15] vertex lere göre polygon seçmek istiyorsan objenin üzerine gel mouse un sağ tuşunu tıkla ve tekrar Convert to editable poly/mesh e çevir ve istediğini yap...[G5][/quote]

onur kardeşim zaten editablemesh,,,he! çevir dedin bi daha çevirdim editablemeshe.. değişen bişe yok...nesnem ilk başta ne ile yapıldı dedin...?

--bunun önemi var mı..eğer var dersen,, spline´a surface modifieri uygulanarak...

2005-06-16 08:33:40

Re:Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

orhan1071

[quote=11372]Konuya ek.
face; triangle (üçgen) şekline düşünülebilir. Polygonlarda böyle bir sınır yoktur. Bir polgon onlarca noktadan oluşabilir. Örneğin bir çember extrude edilirse üst kapağın kaç noktadan oluştuğunu görebiliriz.

Noktalar oluşmuş ve yüzel üzerinde iseler ve kenarlar gözükmüyor ise; kenarlar Hide edilmiş demektir. Hepsi seçildikten sonra kenar (edge) modundaysen Unhide All seçilirse problem düzelmesi gerekiyor. Test etmedim.

İyi çalışmalar.[/quote]


kalimba dostum tamam senin dediğin doğru olmalı..editable mesh... edge alt nesne düzeyinde göremediğim edgler olduğunu ve bunları göremediğim halde seçebildiğimi farkettim...

----şimdi bu hide olayının bir kısayol tuşu varda, ona mı bastım da gizlendi...ki muhtemelen böyle olmalı...
----bu hide olayı ile gizlediğim edgeleri unhide(görünür) yap diyorsun) bunu nasıl yapabilirim...? daha doğrusu şöyle yapalım bir tuşa basayım ekranda hangi alt nesne düzyinde veya nesne düzeyinde olursa olsun,,bütün hide edilmiş herşeyi unhide et gibi bir komut varmı..?


birde kalimba..ilk resimde resmim triangle şeklinde,,,face´lerden oluşuyor...nesnem editablemesh.. neden triangle şeklinde görünüyor..polygonlar şeklinde neden değil....bu problemle daha önce bir çok defa karşılaşmıştım...yapabilidiğim programı silip yeniden kurmak oldu...belki bu konu hakkında da yardım edebilirsin..
çok teşekkür ettim abi sağol...

abi leb demeden leblebiyi anlıyosun valla(iltifat dı sakın yanlış anlaşılmasın) tekrar teşekkür ettim abi.. sağolasın..
onur kardeşim sana da teşekkür ediyorum...


bu arad kalimba şidi display sekmesinin atında unhide´ı buldum eğer onu işaretle dersen işaretli...unhide all işaretli

dediğim gibi vertex´ler görünüyor...???
edgeler görünmüyor ama seçiliyor...???
polygon tüm yüzey....???

2005-06-16 08:44:40

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

kalimba

Editablemesh ile editablepoly arasındaki en büyük fark birisinin face tabanlı birisnin polgon tabanlı olarak çalışmalarıdır. Editablemesh´de vertex, edge, face, polygon, element seçenekleri var iken Editablepoly de vertex, edge, border, polgon, element gibi alt gruplarından oluşuyor. Ben max5 kullanıyorum. Bu versiyon aradaki üçgen örgüleri gizliyor ve göstermiyor. Max7 yanlış hatırlamıyorsam gösteriyordu.

Göstersin yada göstermesin ne farkederki. Sen polygonu seçeceksen direkt olarak basıp seçebiliyorsun zaten sorun ne. Bütün edge´leri edge modunda seçip surface properties (en altta) visible dersen gösterir (editable mesh). Bu şekilde surface >> poly dönüşümü yapılmış bir obje yerine 10-15 polgon içeren bir objede denemele yapmak daha mantıklı bence.

Yanlış yazdığım bi kaç yer olabilir düzeltilirse çok sevinirim.

Kolay gelsin.

2005-06-16 09:51:38

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

orhan1071

abi çok teşekkür ederim *****VİSİBLE****** tamadır...bu visable´ı kolayına unutacağımı zannetmiyorum..aslında karşıma bu tip problemler çıkması daha iyi...tabi çözümünü söyleyen biri olursa :)



artık edgeler göründüğü için face ve polygonlarda seçim yapabiliyorum..fakat visable da gerçekten kullanışlı bir komutmuş..

??????????????.......son bir soru.........???????????

şu anda polygon düzeyindeyim..fakat face´leri seçebiliyorum...yani face ile polygon aynı şey olmuş...

daha önce belirttiğim

face 3 vertex´in birleşimi?
polygon 4 vertex´in birleşimini kafamdan sileyim mi?

yani face´de 3 vertex..polygon´da 3 vertex...midir.

2005-06-16 10:09:02

Re:Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

kalimba

[quote=11390]

daha önce belirttiğim
face 3 vertex´in birleşimi?
polygon 4 vertex´in birleşimini kafamdan sileyim mi?

yani face´de 3 vertex..polygon´da 3 vertex...midir.[/quote]

Benimde daha önce bende belirttim gibi

"Konuya ek.
face; triangle (üçgen) şekline düşünülebilir. Polygonlarda böyle bir sınır yoktur. Bir polgon onlarca noktadan oluşabilir. Örneğin bir çember extrude edilirse üst kapağın kaç noktadan oluştuğunu görebiliriz."

Polygon adı üstünde, çokgen demektir.

-Çokgen ne demek?
-Bir sürü kenarı var demek.
-Bir sürü kenar var ne demek?
-Bir sürü noktası(vertex) olabilir demek

bir Face´i; triagle+gon şeklinde düşün :)

2005-06-16 10:32:15

Re:editablemesh´de polygonlar,face´ler´de görüntü ve seçim problemleri

orhan1071

bir Face´i; triagle+gon şeklinde düşün :)
doru söylüyorsun.. polygon´un çokgen demek olduğunu bildiğim halde..neden 4 vertex´den oluşuyo diye... beynime işlemişim bilmiyorum....kitapların yanlış yönlendirmelerinden olsa gerek...

facegon=polygon
yüzgenler=çokgenler..
tabi tek bir face´de,, aslında bir çok gen..
ta bi ki...bir çember sonsuz bir çokgendir..
çember´i extrude edip denedim...

tamam anladım.. teşekkürler...sağolasın.....



arkadaşlar soru biraz geometri dersi oldu gibi,,, kusura bakmayın,,, sadece işin mantığını bilmek daha faydalı olur diye düşünmüştüm..

2005-06-16 10:42:41