render olayı

render olayı

3dmax

arkadaşlar ben bu render olayını merak etim...
kimisi render için 2-3 beklediğini süylüyor(forumu incelerken karşılaştım) nasıl olur.. yani bir program bu kadar çok uzun süre render yapabilirmi..
ya benmi renderin manasını bilmiyorum..ya yanlış anladım
burdaki renderden kasıt ne.. mesela ben bir ev cizdim bunun için saatlerce ve belkide günlerce beklemmemmi gerekiyor...
şu anda tam anlamıyla şoktayım... bu programı kuracaktım şu anda vaz geştim... bu kadr uzun süre hangi pc kullanılacakki..
son olarak yeni başlayan birine hangi programı tafsiye edrsiniz.. 3d max´mı mayamı yada diğperleri..

2005-06-12 08:25:44

Re:render olayı

çağatay köroğlu

bende şoktayım [G14][G14][G14] [G19]

2005-06-10 15:32:55

Re:render olayı

3dmax

Hunturk kardeş sağol yüreyime su serptin :)
mayanın yada 3dmax demo linki varmı acaba:(

ve bir soru maya yada 3dmax progranlarını resim yapma programları olarak tanımlayabilirmiyiz..?

2005-06-10 15:56:12

Re:render olayı

3dmax

Hunturk sağol kardeş ;)

2005-06-10 16:09:07

Re:render olayı

teco

baba haklısın uzaktan dehşet verici görünüyor ama bu forumdakiler ve genel olarak bu program ile çalışanlar
1 aşamada bir meslek olarak icra ederler (yani para kazanırlar ve hep mükemeli yapmaya yakalamaya çalışırlar)
2 hobi olarak kullananlarda vardır herhalde
artı bu program wordte yazıyazmak gibi bişi değildir. sabır, emek, bilgi, birikim, gözlem, matematik, uzay geometri, fizik, (çalışacağı alana göre) anatomi, sanat tarihi, mimarlık vs................... uzayıp gider
tavsiye edeceğim programda öğrenebileceğin herşeyi öğrenmeye çalış

2005-06-10 19:31:16

Re:render olayı

POWERD3D

Ya hocam render olayında makinayı kasan ışıklandırma ve yüzey hesaplamalarıdır. Örneğin ışık gerçek hayatta bir yüzeye 800-1000 kez çarpıyor ve grei dönüyorsa, max ve diğerlerinde bu sayı en fazla 5-10 arası oluyor. Buda zaten makinayı kasmaya yetiyor. Burada makina dedğim aslında işlmeci ağırlıklı. yani hesaplamalar genelde (her zaman) İŞLEMCİ üzerine biniyor. Şu anda hem gerçekçi hemde hızlı render almamnın yolu abi alacan 10 tane server, bağlayacan birbirine. Net renderde sen beklemezsin işte ozaman. Bide max ram canavarı bir program (karmaşık sahnelerde) ramında en az 1 gb olacak. Yani anlaşılması gereken nokta gerçekçilik isteniyorsa sabır şarttır. Biraz uzun oldu. Renderin çalışma mantığını aratırsan dünya kadar kaynak bulursun. İyi çalışmalar.

2005-06-11 19:36:24

Re:render olayı

kalimba

Çalışma anında oluşturmuş olduğumuz ortamdaki modelimizin durumunu, çevre şartlarından etkilenmesini, modellerin birbirleri ile olan ilişkilerini göremiyoruz. Oyunlarda bir çok optimizasyon, program, olduğundan ve donanımları çok iyi kullndığından dolayı oyun grafikleri 3d olduğu halde çokta gerçekçi olmasa bile eşzamanlı reder ediliyor diyebiliriz. Oyunlardaki sistem bizim bu 3d programlarındaki gibi değil tabiki.

Biz çalışırken bütün bilgileri objelere, ışıklara yüklüyoruz. Yansımalar, kırılmalar, ışığa karşı tepkiler vs.vs. bunları daha önceden ayarlıyoruz. Etkilerini ise render yaptıktan sonra görebiliyoruz. Sahnede çok fazla hesaplama gerektiren bir özellik var ise (model, ışık, kaplama, yansıma, çözünürlük vb.) render süresi o oranda artıyor. Kısaca benim tanımıma render bu paragraftır.

Kolay gelsin

2005-06-11 20:39:57

Re:render olayı

wardancer

mükemmel için uğraşmak gerekir..
hem sen hemde makina tabi:P

2005-06-11 23:59:04

Re:Re:render olayı

kalimba

Çok iyi bir çalışma çok uzun süren bir render ile olmaz. İllaki bu çalışmam güzel olsun diye ayarları sonuna kadar dayayıp render almanın pek bi mantığı yok. Ufak detaylar render olayınıa dahil edilmeden sonradan yapılan ufak düzeltmeler çok fayda yağlayabiliyor.

Örnek [url]http://www.tr3d.com/galeri.php?r=1231[/url] reklamları dinlediniz :)

2005-06-12 08:25:44