explicit map chanel

explicit map chanel

orhan1071

arkadaşlar şekilde görülen box´ım bir editable mesh´e dönüştürülmüş durumda ve bu editable mesh´e dönüştürülmüş olan box´ın 1 rakamı ile işaret edilmiş olan yüzeyindeki bütün polygonlara,polygon düzeyinde material kanalı olarak 1..... 2 ile gösterilen yüzeydeki tüm polygonlara material kanalı olarak 2...3 ile gösterilen pol.............

standart bir malzemenin diffuse kanalına gidiyorum ve bitamp´i seçerek buradan bir jpeg´i malzemeye atıyorum.şekilde görülen ""EXPLİCİT MAP CHANEL" kısmı seçili ve dikkat ederseniz,,,,hemen altında "map chanel" olarak da....1 işaretli iken nesneme atıyorum....




fakat nesnemde 2 ve 3 matirial ID´lerine sahip olan polygonlara da JPEG´im atanıyor, neden?

yani explicit map kısmında material ID olarak sadece 1 numaralı polygonlara bu resmi ata demiş olmuyormuyum....eğer öyle değilse explicit map chanel ne işe yarıyor...

üstelik resimde görüldüğü gibi,,,material hiç bir yüzeye polygon düzeyinde atanmıyor...tüm yüzeylere atanıyo....

şeklin sağ üst kısmında(yeşil renkte) az bir parçada olsa yüzeylerdeki polygon düzenini görebilirsiniz...yani üst yüzey için konuşursak,,, üst yüzeydeki ID´leri 1 olan her bir polygona bu resim ayrı ayrı,,,, tüm üst yüzeyi kaplayacak şekilde değil...... atanmalı değilmiydi


lütfen bu işlemin multi sub object ile çözümünü anlatmayın..çünkü biliyorum :),,,fakat explicit map chanel canımı sıkıyor...

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

2005-06-08 11:27:20

Re:explicit map chanel

kalimba

Material ID ile Map Channel farklı bir şeydir. Multi/Sub-Object kullanacaksın. Madem biliyorsan değişik yolları denemeye gerek yok. En kolay yolu Multi/Sub-Object. Diğerinin ne işe yaradığını daha geniş bi zamanda yazmaya çalışırım.

Kolay gelsin

2005-06-07 16:58:11

Re:explicit map chanel

orhan1071

Üstad kalimba teşekkür ediyorum..

bu zamana kadar

1-)Material Id ile map chanel´ın aynı olduğunu zannediyordum..aynı olmadığını öğrendim....

şimdi senden bir ricam olacak...abi lütfen

---bu "map chanel" ile "Material ID" arasında hiç mi bir ilişki
yok..

---eğer varsa bu nasıl bir bağlantı...

---ve dediğim gibi explicit map chanel ne işe yarar..kısaca bilgi ver ben uğraşırım.

2005-06-08 08:10:18

Re:explicit map chanel

kalimba

Material ID ile Map Channel arasında bire bir ilişki yok (diye düşünüyorum). Map Channel başlığındanda anlayacağın gibi. Kaplamanın koordinatıyla ilgili bir özellik.

2005-06-08 08:36:41

Re:explicit map chanel

orhan1071

1-) Arkadaşlar bu soruyu sormamdaki asıl amaç Multi sub obect´i kullanmadan....... editable mesh´imde material ıd´si 1 olan yüzeye kaplamayı atamak..tabi kaplamayı atarken ID´si bir olan polygona atıcam... ve bu polygon şekildeki extrude ve bevel edilmiş kısmın en üstü...dediğim gibi multi sub object´i kullanmadan....

2-) ikinci olarak bu polygonlara uyguladığım extrude ve bevel işlemini diğer polygonlara yapmak istiyorum.. tek tek seçip mi yapmak zorundayım...eğer tüm polygonları polygon düzeyinde seç ve hepsine extrude ve bevel´ı birlikde uygula dersen,,,bu şekilde olmuyor...olmuyor derken benim istediğim gibi olmuyor...denerseniz görürsünüz...

yani her bir polygona uygulanmış olmuyorda,, sanki bütün polygonlar birlikte seçildiği için;;; bevel işleminde tüm seçimi
n dışından bir bevel uygulanıyor.. bevel işlemi her bir polygona ayrı ayrı uygulandığı şekilde ki gibi olmuyor.


velhasıl material id numarası almış bir polygon´a multi sub object´in haricinde...başka bir yöntem ile..... polygon´un ıd´sine kaplama atayabilirmiyim.....

evet veya hayır diyin yeter..

2005-06-08 10:36:52

Re:explicit map chanel

kalimba

Adamlar Multi/Sub-Object diye bilşey komuşlar niye direndiğini anlamadım. Texporter yada o tür bir yöntemle objeye ait polgonların açılımını elde edebilirsin. Texporter sana bir harita render eder. Bu haritayı 2d işleyen bir programda düzenleyip tekrar objeye uygulayabilirsin. Yada render to texture gibi bişey vardı onunlada buna benzer bir harita elde edebilirsin.

2005-06-08 11:21:00

Re:explicit map chanel

orhan1071

tamam kalimba multi sub object´i kullanacam....okey. o zaman multi sub object´le alakalı bir iki sorum var....zaten bu konuyu multi sub object ile aşamadığım bir problem için sormuştum...extrude ve bevel´a gelince şu an için fazla max´in dışına taşmak istemiyorum en iyisi tek tek seçipde yapmak..abi sağol..teşekkür ettim.

2005-06-08 11:27:20