sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

orhan1071

arkadaşlar şekilde görüldüğü gibi bir animasyon yapıyorum.arka plana envoirement kısmından bir kaplama(jpeg resmi) atadım.kamera ile nesneler etrafında dönerken kamera hangi açıya girerse girsin resimde bir değişiklik olmuyor.yaniresim 3 boyutlu değil,,evet biliyorum tabi ki üç boyutlu değil ama uzayımda ki bütün arka planı kaplıyacak şekilde orada öylece durmakda.şimdi ben envoirement kısmından,,,sahnede herhangi bir sphere kullanmadan ki eğer kullansaydım diyecektiniz ki bu sphere´ı resmin ile kapla.

yani ben max´e diyimki o jpeg resmini madem bir düzlem olarak arkaya yerleştiriyon ki bunu arkada ki bir düzleme(plan box v.b) jpeg´i atamadan yapıyon.bu atama işlemini yaparken uzayımı dışarıdan görünmeyen bir küre ile sınırlandırılmış gibi kabulet ve bu jpeg´i o sınırlandırıcı küreye ata diyebilirmiyim.

2005-06-06 09:23:44

Re:sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/q8N02nw60.gif[/img]
Normalde screen işaretlidir. Screen senin kullnmış olduğun monitörün ekranına göre hizalama yapar. Böylece atamış olduğun resimde veya kaplamada deformasyon veya bir değişme olmaz. Diğerlerini dene.

Kolay gelsin.

2005-06-03 11:51:41

Re:sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

orhan1071

kalimba dostum sağol... ben nereden biliyim..envoiremnt´da ki kaplamayı sürükleyip material editörünü içine koydukdan sonra müdahale ediyoruz...abi teşekkür ettim sağol

pekala kalimba görüntüm bozuldu.nedenini tahmin edebiliyorum.. fakat tahmin ettiğim bu nedeni soruya dökemiyorum.....tilling´ini artırsam çok saçma olur..... ne demek istediğimi eminim anlamışsındır... bu problemi nasıl aşabilirim...

yani normal bir gökyüzü için yeterli büyüklükde bir resim değil,, tamam....fakat dünyadaki hiç bir kamera veya hiçbir fotağraf makinesi bu yeterli büyüklükdeki gökyüzünü çekemez...şu halde gökyüzü kaplamamı bu görüntü bozukluğundan kurtaramam...


yani diyeceğim animasyon filmlerde gökyüzü gayet normal görünüyo,,, bu adamlar bunu nasıl başarıyor......

kalimba dostum sağol teşekkür ettim...

arkadaşlar bu konuda yardımlarınızı bekliyorum bence önemli bir konu...

2005-06-03 12:23:08

Re:sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

kalimba

Bunu environment dan yapmak zaten mantıksız. Filmler derken hangi filmleri kasdediyorsun mesela? Matte painting yöntemi gözlemlediğim kadarıyla çok kullnılıyor. Bide ne amaçla kullanacağına bağlı tabiki. Ufuk çizgisi ile ilgili bir soru vardı daha önceleri. Gökyüzünü gerçek hayattaki gibi düşünelim. Dünya kocaman bir küre ve bunun dışında gökyüzü dediğmiz atmosfer tabakası var. Gökyüzünde bulutlar var, güneşin bulutlar üzerindeki etkileri var falan filan. Atmosferde sonuşta dünyayı küresel olarak sarıyor. Dünyanın çapının çok çok büyük olduğunu düşünürsek bu oluşacak olan eğimi hesaba katmayabiliriz. Tek karelik çalışmalarda bu işlem basit bir kaplama ile bile çözülebilir. Ancak animasyonlarda gökyüzünüde 3d olarak oluşturmak gerekebilir. Yukarıdada vurguladığım gibi matte paint yöntemi ile bu dertten kurtuluyor olabilirler.

Yukarıdakiler bir yerden alıntı değildir. Tamamen benim kendi fikirlerimdir. Hatalı bulduğunu yerleri burada belirtirseniz çok sevinirim.

Kolay gelsin.

2005-06-03 19:51:34

Re:sphere kullanmadan, kaplamayı gökyüzüne atamak

orhan1071

kalimba dostum teşekkürler.aradığım matte painting olmalı.. mate paint hakkında detaylı bilgiye nasıl ulaşablilirim........veya beni bilgilendirebilirmisin. abi sağol,teşekkür ettim..

2005-06-06 09:23:44