modelleme sorunu

modelleme sorunu

digifiction

Arkadaşlar yeni katıldım foruma. Mesela bir telefon modellemek istiyorum telefonda keskin köşeler de var, fillet le yumuşatılmış gibi görünen ovalimsi köşeler de var. bir kutu çizip, poly e çevirirdikten sonra bazı köşeleri ovalleştiremedim. Acaba başka bir teknik mi kullanmam gerekiyor? NURMS Subdivision kullandığımda haliyle keskin köşeler de yumuşuyor. Tabiki istemediğim bir durum.

Böyle yüzeyinde hem keskin, hem de oval köşeler olan bir cep telefonu modellemek istediğimizde hangi yötemi kullanmak gerekiyor? Umarım doğru anlatmışımdır...

Teşekkürler arkadaşlar, kolay gelsin herbirinize... Sevgi pötürcüklerim benim... [:P]

2005-06-10 17:09:23

Re:modelleme sorunu

ozzy2

MODELLEMEDE KESKIN KOSE ISTEDIGIN YERLERDE KENARLARI BIRBIRINE YAKLASTIR.

2005-05-29 20:28:17

Re:modelleme sorunu

bsam

aynı sorunun cevabını bende arıyorum. Meshsmooth ile yumuşatılan kenarlarda çok yumuşak olmasını istemiyorum kenarlara chamfer uygulayarak daha keskin köşeler yapabildim. Yinede hem yumuşak kısımların hem de sert geçişlerin yapılmasını beceremedim. Geçişler çok kötü oluyor.

2005-05-29 20:51:39

Re:modelleme sorunu

oozylmz

mesh smooth

2005-05-30 16:10:50

Re:modelleme sorunu

bsam

öncelikle cevap için teşekkürler. Fakat meshsmooth uygulandığında keskin köşe diye birşey kamıyor ve geçişler çok kötü oluyor. Tekrar teşekkürler.

2005-05-30 23:48:54

Re:modelleme sorunu

oozylmz

Çiziminde segment sayısı fazla olmalı hiç bir şey kullanmana gerek kalmaz editable mesh yapıp açılan pencereden yumuşak olmasını istediğin yerleri soft selection ile seç. FFD (box) de deneyebilirsin

2005-05-31 07:34:21

Re:modelleme sorunu

acar12

Öncelikle yapacağım yazım hatalarından dolayı şimdiden özür dilerim.
Modele smooth uyguladığında modeldeki segment sayısı fazla olan kısımlar daha az yumuşatılacaktır.
Ama bütün modelin segment sayısını artırmakta modelinin boyutunu büyütüp bilgisayarını zorlayacak ve çalışmak çekilmez bir hale gelecektir.
Sadece keskin kalmasını istediğin köşe ve kenarlardaki [u]Edge[/u] sayısını artır.Bunu vertex veya edge seçili iken cut ile yapabilirsin.

2005-05-31 10:38:38

Re:modelleme sorunu

stealth_

ARKADASLAR BU SORUNU AYLARCA YASAYN VE BU FORUMLARDA SORAN VE TAM ARADIĞIM CEVABI BULAMAYAN BİR ARKADASINISIM VE SUNU ANLADIM VE SİSEDE İFADE ETMEK İSTERİMKİ COMPUTER DEİĞİMİS APTAL MAKİNE VE 3DS BİSİM NE YAPMAK İSTEDEİĞİMİSİ TAM OLARAK BİLEMES YAKLASIK SONUÇLAR ELDE ETMEMİSİ SAĞLAYAN ARACLAR SUNAR, YANİ BİSİM HANGİ KÖŞEYİ YUMUSAK HANGİ KENARI SERT YAPMAK İSTEDİĞİMİSİ BİLEMES VE MAX TE BÖYLE BİR ARACTA YOK SATEN...

BEN OLAYI TAMAMMEN GEOMETRİ BİLGİSİNE DAHA DOĞRUSU TECRÜBESİNE BAĞLIYORUM MAX İN ARACLARINTAN COK GEOMETRİYE HAKİM BİR İNSAN COK FASLA YARDIMCI TOOL KULLANMADANDA İSTEDİĞİ BİR FORMU ELDE EDEBİLİR ARAÇLAR SAADECE SAMAN KASANDIRIYOR...

BEN SPLİNE LA NESNEYİ İSTEĞİM FORMA YETERİ KADAR YAKLAŞTIRDIĞIMA İNANDIĞIMDA POLY CEVİRİP MODİFİERLARLA İNCE AYRINTILARI DÜSENLİYORUM HATTA BENCE CEP TEL GİBİ NESNELER İYİ KULLANILIRSA YOLNISCA B SPLINE İLEDE TASARLANABİLİR...

2005-06-03 12:39:22

Re:modelleme sorunu

ramc

köseleri bozmadan ara yüzeyler arasında smooth yapabiliyor...

2005-06-04 12:45:53

Re:modelleme sorunu

Pulsar

Patchleri de kullanabilirsiniz. Splinelar ile aynı tipte bir yapı koyuyorlar sonuçta.

2005-06-04 14:13:45