iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

orhan1071

örneğin max sahnemde; polisler, yüksek binaların olduğu bir bölgede, arabalı hırsızı kovalamaktalar.

benim birinci kameram ile zemine yakın bir şekilde olayı çekmekteyim.fakat diyelim ki 100. kareya geldiğim de,polis arabalarının hırsızı kovalamasını,artık gökyüzündeki helikopterde bulunan cameram ile çekerek devam ettirmek istiyorum.

render kısmında sadece seçilen kamera veya view için render yapılıyor.ben render kısmında 100.kareye kadar 1. kameranın görüntüsü; yüzüncü kareden sonra 100 ile 150 arasında 2. kameranın görüntüsünü....150 ile 200 arasında 3. kameranın görüntüsünü v.b nasıl oluşturabilirm.

2005-05-19 08:51:15

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

drekon

sitede "video post" diye arat

max dersleri >> özel efek
veya max dersleri >> ayrıntılar

2005-05-16 10:11:00

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

enterasan

1-track view ´den sitede dersi var
2- sahneleri ayrı ayrı render layıp ; 1. cameradan olan görüntüyü renderlar sonra 2. 3. 4. cameradan olanları render larsın sonra bunları alıp bir video düzenleme aracında (ki çoğunlukla ben öle yaparım) kırpar biçer yerleştirrisin , sırasına göre dizersin...

2005-05-16 11:35:53

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

orhan1071

ne yani şimdi 1. kamerayı 2. kamerayı 3.kameryı ......ayrı ayrı renderlayıp.diyelim (.mov) formatında çıktılarını aldıktan sonra mı?

kırpma ve biçme yapacam.....ve bu çıktıları kırpma,düzenleme işlemlerini, video post ile yapacam.

doğrumuyum. :)

2005-05-16 12:49:28

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

feriping

hayır arkadaşım öle değil video post maxın içinde bu işi yapmana yarıcak menü enterasan arkadaşımın dediği şey farklı sen 1,2,3 ve 4. kamerandaki görüntüleri tek tek renderliceksin mpeg halinde daha sonra 1,2,3, ve 4 alıp bir video düzenleme programında mesela adobe premier (umarım yalnış yazmadım)bunlara arka arkaya yapıştırcaksın bu programların mantığı tıpkı windows movie maker gibi yani montajlıcaksın umarım anlatabilmişimdir.

2005-05-16 13:33:48

Re:Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

orhan1071

[quote=10385]hayır arkadaşım öle değil video post maxın içinde bu işi yapmana yarıcak menü enterasan arkadaşımın dediği şey farklı sen 1,2,3 ve 4. kamerandaki görüntüleri tek tek renderliceksin mpeg halinde daha sonra 1,2,3, ve 4 alıp bir video düzenleme programında mesela adobe premier (umarım yalnış yazmadım)bunlara arka arkaya yapıştırcaksın bu programların mantığı tıpkı windows movie maker gibi yani montajlıcaksın umarım anlatabilmişimdir.[/quote]

Tamam anladım.

1-)fakat enterasan ve sen işlemin, max dışındaki video düzenleme programları ile yapılabileceğini söylüyorsunuz.aradığım bu değil.

2-)drekon usta site içerisinde "video post" diye arat dedi fakat ,video post diye aratınca. video post ile alakalı, derin mevzular vardı orada.

3-)track view kısmında video post ile alakalı,dersler kısmında bir şey bulamadım.eğer yerini söylersen bulacaz.

4-)bana kısaca video post da şunları şunları yap diyin, gerisini ben uğraşırım.

tamam mı arkadaşım.

2005-05-16 14:45:13

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

xLess

batch render isimli scripti maxin içinden çalıştır(kurulu olduğu klasörde bi yerlerde tam hatırlamıyorum) sonra yolunu bulacağına eminim...

2005-05-16 14:52:25

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

orhan1071

evet script

bide script´in ne işe yaradığını veya nasıl çalıştırıldığını bilsem.

nası çok şey biliyormuşum dimi. :)

neyse bu günlerde geçecek. :)

2005-05-16 15:20:46

Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

enterasan

emiyosun , süzüyosun , bitiriyosun yani bizi orhan kardeş[G7][G9]

helal sana heyecanlı ve meraklısın[G1]

bak şimdi; 1. si olayın video post la ne alakası var anlamadım, effect le ilgili işler için değilmiydi çok afadresiniz, yanlışım olabilir, varsa düzeltin arkadaşlar..bildiğim track viewden halledeceksin oda yukarıda menüde >graps editor de ders ise sitede vardı en son baktığımda yoksada drekon dan rica et koysun elinde duruyorsa o ders hala.
2. script ... can abi yetiş :)) buluşmada çok ii açıklamıştın, dur bakalım ben kendimce söliyim kısaca daha detayını teknik kısmı iyiler açıklasın; efenim maxta script demek: komutları çizimleri modelleri script dili yardıömıyla max script dosyasından yazaraktan hazır komutlar hazırlaman demek ne kadar açıklıyıcı oldu bilmem :P yani örnek bir script yaptın ki bunun üzerinde ayarlar var,diyoki değeri yükselt seçtiğin nesneyi farklı biçimlerde büzsün kırıştırsın falan filan yani...çalıştırılma üst menüden maxscript>> run script den istediğin script dosyasını seçersin he bide max script dosyaları ".ms" zantılıdır.
3.sü.. 3. sü ne ... bişey kalmamış[:I]

kolay gelsin.

2005-05-17 00:08:32

Re:Re:iki veya daha fazla kameralı sahnede; render yaparken, cameralar arası geçişleri düzenlemek

orhan1071

[quote=10413]emiyosun , süzüyosun , bitiriyosun yani bizi orhan kardeş[G7][G9]

helal sana heyecanlı ve meraklısın[G1]

bak şimdi; 1. si olayın video post la ne alakası var anlamadım, effect le ilgili işler için değilmiydi çok afadresiniz, yanlışım olabilir, varsa düzeltin arkadaşlar..bildiğim track viewden halledeceksin oda yukarıda menüde >graps editor de ders ise sitede vardı en son baktığımda yoksada drekon dan rica et koysun elinde duruyorsa o ders hala.
2. script ... can abi yetiş :)) buluşmada çok ii açıklamıştın, dur bakalım ben kendimce söliyim kısaca daha detayını teknik kısmı iyiler açıklasın; efenim maxta script demek: komutları çizimleri modelleri script dili yardıömıyla max script dosyasından yazaraktan hazır komutlar hazırlaman demek ne kadar açıklıyıcı oldu bilmem :P yani örnek bir script yaptın ki bunun üzerinde ayarlar var,diyoki değeri yükselt seçtiğin nesneyi farklı biçimlerde büzsün kırıştırsın falan filan yani...çalıştırılma üst menüden maxscript>> run script den istediğin script dosyasını seçersin he bide max script dosyaları ".ms" zantılıdır.
3.sü.. 3. sü ne ... bişey kalmamış[:I]

kolay gelsin.[/quote]

abi daha dur bi hele.daha bu gün siteye üye olalı; 30 gün olacak.abi unutmayalım ki"RÜZGAR EKEN FIRTINA BİÇERMİŞ"
Tabi bu sözü söylerken,ileride bende sizin max´le alakalı sıkıntılarınızı gideririm değil.sizin gibi olmam için çoooook çalışmam lazım çok. Abi bu sözü söylerken amacım şu,sen bugün bana birşey öğretirsin;yarın başkasından birçok şey öğrenirsin.bak işte rüzgar ekip fırtına biçmiş oldun :))

c++ qbasic ve pascal dersleri gördüm scrip´den anladığım kadarı ile;mesela extrude komutu bir script yani seçilen yüzeyi, yüzey normali veya tersi doğrultusunda uzatabilen bir script.

hakikatte bütün modifierlerin bir script kodu olmalı. Anladım Sağol Enteresan.ve sen diyorsunki ben kendi script´imi max´de yazabilirim.

örneğin extrude değeri 5´e kadar yüzeyi uzat 5´den Sonra yüzeyi "bevel" etmeye başla.hatta bu scriptin adını "orhan modifieri verebilirim"sağol.

pekala gelelim track view´e,drekon usta bu iş video post´dan oluyo derken,abi sen nası track view diyosun.

kafam karıştı gerçi şu an video postu kurcalıyorum.

2005-05-17 08:17:00