buzlu cam yapmak ıstıom

buzlu cam yapmak ıstıom

redbull

beyler sonunda drekon hocam sagolsun cam yapmayı basardım ama nasıl bı buzlu cam yaparım bıraz denedım ama tam sonuc elde edemedım

2004-03-31 12:18:48

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

Graf

Buzlu cam için en basit metod cam objesine bump map uygulamaktır. En basitinden bir "noise" kaplaması çok iyi buzlu cam efekti verebilir. "Map Size" oldukça küçük kullanılmalıdır.

2004-03-29 20:59:27

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

b_q

Max in standart malzemelerinin içinde bir tana buzlu cam örneği var ama bump ayarını bir az dusurerek kullanmanı tavsiye ederim "RayTraced_02.mat---> Glass Frosted"

2004-03-30 11:36:43

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

niluferDurna

[quote=1037]beyler [/quote] :)))

2004-03-30 12:34:05

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

xLess

o yaptığınız buzlu cam yansıma ve kırılma bakımından %100 lük bir değer taşıyacaktır.blurry reflection için maxin standart scane line rendererı kullanılacaksa,opasity kanalı ve diffuse kanalı için flu olan iki tane mapa ihtiyacınız var.ya da bu işin kolay yolu olarak brazilin glass shaderını kullanarak glossy reflection/refraction değerlerini %100 yerine istediğiniz blurluk için uygun değeri girmek tavsiye olunur.(%100 den aşağı ininldikçe blurlaşma artar!)

2004-03-30 23:50:16

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

Gelroth

ah şu brazil ah bi beceremedik :) ok özendim bee...

2004-03-31 00:15:38

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

CoDiE

buzlu cam için bence malzeme olarak raytrace sec bump kanalına bir dent haritası at sizesini soyle 2000 lere falan cıkar strength gini biraz düşür birazda itrationunu arttır siyah renge bir noise ver turbulans olarak beyaz rengede bir dent daha ver bu camın birazda ıslak gibi görünmesini sağlar ışıgıda phognda parlatırsın. şeffaflık biraz yansıma sana buz gibi bir cam olur. ben bardakda denedim güzel olmuştu.kolay gelsin sana.

2004-03-31 01:50:25

Re:buzlu cam yapmak ıstıom

ihtiyarmimar

Hocam eğer herhangi bir plug-in kullanmıyorsan , sana önereceğim ve benim de uyguladığım en kısa yolu anlatayım; cam malzemenin Maps teki Refraction kısmına Thim Wall Refraction ata. Onun içinde Blur değerini deneme yanılma yöntemiyle istediğin şekilde ayarla ve Maps`teki Thin Wall Refraction genel değerini yani Amount dediğimiz değeri de istediğin şekilde verirsen buzlu camı elde etmiş olursun. Eğer VRay kullanıyorsan da cam malzemenin slotuna geç ve yine Maps`ten Refraction bölümüne VrayMap ata ve onun içinde Refraction satırını işaretle. Bu durumda Reflection özellikleri kapanır ve kırılma bölümü açılır. Orada Glossy`i iaşretleyip de Glossiness değerini gözlemleyerek yükseltir/düşürürsen istediğin etkiyi elde edersin. Ama baştan söyleyeyim; Vray`daki bu işlem için bayağı bir beklemen gerekiyor. Ayrıca Slotlarda Vray etkisini görebilmek için üst menüden options a girip yine options u işaretleyip renderer başlığı altından Vrayin etkilerini görebileceğin seçeneği işaretlemelisin.. Yani Default scanline`da kalırsan Vray in etkilerini, slotlarda gözlemleyemezsin..

2004-03-31 12:18:48