İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

orhan1071

merhaba.
Örneğin Bir Topun bir zeminin üzerinde bir aşağı bir yukarı hareketini oluşturmak istiyorum.sıfırıncu karede yukarıda,20.karede aşağıda,40.karede yukarıda,60.karede.........

1,20,40 Arasında oluşturulmuş bu animasyonu bundan sonraki kareler için;uygulayacağım bir komut veya başka bir şey ile, bir sürekliliğin içine sokabilirmiyim.yani atmışıncı kare için bir işlem yapmıcam. 40.kareye animasyon geldiğinde,,40´ dan sonraki kareler içinde 1 ile 40 arasındaki durumu uygulayacak.

2005-05-13 16:24:39

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/n5v99YBW1.gif[/img]

2005-05-13 12:11:08

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

orhan1071

kalimba tşk. :) track view´e hep bir korku ile bakmıştım sanıldığı kadar zor değilmiş.
pekala sorumu bir aşama daha ilerletiyim bu top´un süreklilik arzeden hareketini, bir spline üzerinde sağlayabilirmiyim.ki pu spline üzerindeki noktalar x,y düzlemi ile sınırlı değil..... x,y,z uzayında bulunadabilir.

2005-05-13 12:24:21

Re:Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

kalimba

[quote=10292]kalimba tşk. :)
pekala sorumu bir aşama daha ilerletiyim bu top´un süreklilik arzeden hareketini, bir spline üzerinde sağlayabilirmiyim.ki pu spline üzerindeki noktalar x,y düzlemi ile sınırlı değil..... x,y,z uzayında bulunadabilir.[/quote]

Ne farkederki. Bütün eksenlerde ayrı ayrı hesaplanıyor zaten. Teorik olarak olması gerekli. Bi dene bizede bilgi ver...

2005-05-13 12:32:00

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

orhan1071

Topun animasyonunu,spline´a nasıl bağlaaybilirim diye düşünmüştüm.bunu dummy ile yapabilirim sağol.

2005-05-13 12:35:49

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

kalimba

Bi ara hatırlatta seninle yukarı aşağı ne demek bi konuşalım. Soruyu tam olarak sormalısın. Track view´dan korkmaya devam et bence.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/wpsYM8OOz.gif[/img]

2005-05-13 13:01:52

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

orhan1071

kaimba en son göndermiş olduğun şeyi denedim bununla nesne;spline bağlanıyor ve active pivotu line´ın üzerinde olacak şekilde ilerliyor.tamam sağol. :) assign controller´dan path ile, bunu da öğrenmiş oldum.

sorumu bi aşama daha ilerletiyim derken şunu demek istedim.

bir sıradağlar topluluğu düşünelim.haliyle bu sıradağlarda vadilerde olacak.ve bu dağlarda ilerleyen bir tren var;haliyle tren dağlarda ilerlerken vadilere girmekde, daha sonra vadilerden dağlara tırmanmakda,şimdide gökyüzünde bir kuş hayal edelim.tren,bu kuşu takip etmek de,takip ederken de vadilerede, inip çıkmakda , kuş bir nevi gökyüzünde ki bir xy düzlemi üzerinde uçmakda,

işte buradaki tren benim topum olacak,kuşun izlediği yol ise benim spline ´ım olacak.
Ben Şunu yapacam trenini rotasını kuş belirleyecek. fakat trenin, bu kuşu izlerken gideceği yüzey, inişli çıkışlı dağlar olacak.

2005-05-13 14:47:38

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

kalimba

Kuş ile treni ayrı düşün bence.

Tren topun olacak, takip edeceği yoluda spline ile yapacaksın.

2005-05-13 14:55:28

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

orhan1071

pekala şöyle diyim az önce bana göstermiş olduğun track view´de ki loop kısmıyla yaptığım süreklilik arzeden top animasyonunu ki bu top;olduğu yerde aşağı yukarı gitmek de.şimdi bu topu aşağı ve yukarı hareket ettiren iki kuvvet olduğunu farzedilim bu iki kuvvetin değeri değişmiyor.ben şimdi topa üçüncü bir kuvvet uyguluyorum, fakat bu kuvvet´in yönü değişken bazen bir parabol yörüngesi,bazen bir hiperbol yörüngesi..... oluşturabilecek şekilde,işte sorum burada başlıyor.

topumu aşağı yukarı haraket ettiren değişmeyen kuvvetlerin ,haricinde uyguladığım yönü değişken olan, bu üçüncü kuvvet yüzünden topum aşağı yukarı hareketini yaparken aynı zamanda, bu üçüncü kuvvetin etkisi ile bir parabol veya hiperbol v.b .....bir yol üzerinde de ilerlemiş olacak.(bu parabol veya hiperbol v.b.... benim spline´ım olacak)

ben şimdi track view´de ki loop kısmıyla yaptığım olayı, bir spline´a bağlamak istiyorum,fakat bu spline´a topu(ve topa ait animasyonu) bağlamam ;loop kısmıyla yaptığım hareketi de iptal etmeesin istiyorum.


belki de sorumu anlatamamışımdır elimden gelen bu

başka türlü bu soruyu nasıl sorabilirdim bilmiyorum. neyse bugünlük loop ve path constraint´i öğrendim. hatta loop´un bulunduğu kısımdaki diğer şeylerin ne işe yaradığını deneme yanılma ile bulabilirim.bu da yeterli.sağol kalimba

2005-05-13 15:15:23

Re:İki Frame İle Tarifi Yapılan Animasyona,Süreklilik Kazandırmak

kalimba

Şekil alalım. Elin kalem tutuyorsa karama bile olabilir :)

2005-05-13 15:27:42