Açılım ve Kapanım Animasyonu

Açılım ve Kapanım Animasyonu

orhan1071

arkadaşlar olabildiğ*ince kısa tutmaya çalışacam.

amacım: explode edilmiş bir box´ın yüzeylerini bir animasyon şeklinde açıp kapamak.

-ilk olarak bir box çizip bunu editable meshe çeviriyorum.
-çizmiş olduğum bu box´ı explode ederek her bir yüzeyi birbirinden bağımsız meshlere çeviriyorum.
-daha sonra kutu açılımı ve kapanımı animasyonumu başlatmak için; yüzeylerin active pivotlarını uygun yerlere yerleştiriyorum.
-daha sonra animasyona başlıyorum .
....ilk olarak birinci yüzeyin hareketi başlıyor,birinci yüzeyin hareketi bitene kadar diğer yüzeylerde herhangi bir hareketlilik olmuyor.birinci yüzeyin hareketi bittikden sonra ikinci yüzeyin hareketi başlıyor.ve daha sonra 3.yüzeyin.........taki 5.durum dediğim noktaya kadar bu böyle devam ediyor.
-5.durumda sağolsun "codie" arkadaşımdan öğrenmiş olduğum "linked xform" modifieri ile 2.yüzeyi 6.yüzeye bağlıyorum.ve 6.durum dediğim kısımda animasyonu bitiriyorum buraya kadar hiç bir sorun yok......E madem öyle bu kadar şeyi niye yazıp, boş yere zamanımızı çalıyorsun demeyin ; daha bitirmedim :-)
--şimdide gitmiş olduğum yoldan geriye dönerek animasyonumu tamamlamak istiyorum.yani animasyonum 6.durum,5,4,3,2,1 şekinde devam edecek.
edecek ama animasyonu geriye doğru devam ettirirken daha önce ileri animasyonda 5.durumda kullanmış olduğum linked xform modifieri, bana geri animasyonda yani 5.durumdan 4.duruma geçerken problem çıkarıyor, yani linked xform modifieri kullandığım için 2.yüzeyi katlayamıyorum.eğer linked xform modifierini iptal edersem 1,2,3,4,5,6.durum şeklinde sıraladığım başlangıç animasyonlarında 2. yüzeyin yeri değişiyor.
valla daha fazla uzatmıyım sorunumu anlattığımı zannetiyorum......
lütfen! ben olsaydım bu animasyonu şu şekilde çok daha farklı bir yöntemle yapardım şeklinde cevap vermeyin. burada bu linked xform modifierinin oluşturduğu problemi geriye dönüşte aşabilirmiyim aşamazmıyım.modifieri silmem mi gerekiyor(ki bu olmuyor),, başka bir komutu mu devreya sokmam gerekiyor.. v.b cevaplar bekliyorum .

şimdiden herkese teşekkürler.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/weqqB0581.jpg[/img]

2005-05-13 14:00:17

Re:Açılım ve Kapanım Animasyonu

kalimba

"lütfen! ben olsaydım bu animasyonu şu şekilde çok daha farklı bir yöntemle yapardım şeklinde cevap vermeyin. " Böyle bir şart çok mantıksız.

Böyle basit bir animasyon için bu kadar kasmaya gerek yok. 6 tane kutu yapacaksın ve açılım animasyonlarına göre kutuların pivot noktalarını uygun yerlere getir. Parent-child mantığına göre bunları birbirine bağla.

Kutular birbirinden bağımsız ise "linked xform" bu arkadaş ne işe yarıyor. Akşam basit bişey atarım.

Kolay gelsin.

2005-05-11 17:13:31

Re:Açılım ve Kapanım Animasyonu

kalimba

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/wOvXC8kor.gif[/img]

dummylerrin yerlerini göstermek için kutu koydum. En basit yöntem budur. Sahne geniş ise kontrol hakimiyetide artar.

Dummy koymak zorunluluğuda yok aslında burada. Gönderdiğim dosyayı incelersen yapılış mantığını anlayabileceğini düşünüyorum.

Max dosyasını mail adresine gönderiyorum.


Kolay gelsin.

2005-05-11 21:53:16

Re:Açılım ve Kapanım Animasyonu

orhan1071

kalimba dosyayı aldım sağol :)

2005-05-13 14:00:16