görüntü problemi

görüntü problemi

orhan1071

f3 bastığım zaman çizmiş olduğum tüm nesneler face´ler şeklinde polygonal bir görüntüyü nasıl elde edebilirim.programı kurclarken bu hale geldi ama nasıl bu hale getirdiğimi hatırlamıyorum......

2005-05-09 14:48:04

Re:görüntü problemi

kalimba

f3 eğer değişmedi ise wireframe (telçerçeve) modu olması gerekiyor.

Wireframe 3d objelerin polygonlarını çerçeve şeklinde gösteriyor. Bu olay renderde gözükmez. Cisme malzeme atarken sağ üstte wire diye bir seçenek var onu işaretlersen malzemeyi bu halde render edebilirisin. Buradan çizfi kalınlıklaırnı da ayarlamaya yarayan komutlara ulaşabilirsin.

Eğer sahnenin tamamına uygulamak istersen; default render özelliklerinde forcewireframe diye bir seçenek olması gerekli. Onu kullanabilirsin. Bu seçenek aktifken malzemeden wire seçilmesine gerek yoktur.

Eğer bunu bir model olarak istiyor isen cisme "Lattice" uygulamalısın. Bu polygonların kenarlarını polgonlara dönüştür. Birleşme noktaları ve kenarlar için geniş denetimleri vardır.

İyi çalışmalar.

2005-05-09 13:56:24

Re:görüntü problemi

orhan1071

peki kalimba yüzey normalinin tersinden bir yüzey seçilebilirmi ben seçemiyorum

2005-05-09 14:11:13

Re:görüntü problemi

kalimba

Soru Konuyla alakalı değil galiba.

3d studio max programı aksi belirtilmedikçe cismin görülmeyen yüzeylerini render etmez ve göstermez. Plane oluşturulduğunda da bu durum meydane geliyor. Seçilebilen yüzeyin diğer tarafından bakıldığında 2d side olsa bile yüzey veya obje seçilemiyor.

Şu anda yanımda max yok. Display ölümündeki "Backface Cull" seçeneğini bi denemek gerekiyor.

Kolay gelsin.

2005-05-09 14:22:32

Re:görüntü problemi

orhan1071

teşekkürler. evet kalimba dediğin gibi backface cull işaretli iken nesne yüzey normalinin tersinden seçilemiyor.aksi durum da seçilebiliyor.bu komut ile arc rotate´yi daha az kullanacam sağol..:)

2005-05-09 14:48:04