MentalRay´de Color Bleeding Sorununu Çözemiyorum - sayfa: 2

Re:Cvp

kalimba

[quote=6262] Yazan: duman1925

Benim bildiğim sadece fg açıkken color bleed olmaması lazım çünkü rengi taşıyan fotonlar.[/quote]

Peki düzelteyim. Hem GI´da hem FG de renk geçişleri oluyor. GI´da ışık kaynağından püskürtülen fotonların yüzeylerden sekmesi, sektiği yüzeyin özelliklerine göre renk ve enerjisinde değişmeler olması prensibine göre geçişler oluşturulur iken; FG´de sahne üzerinde tespit edilen noktaların bulunduğu konuma göre yüzeyin alacağı renk değerine göre geçişler sağlanıyor.

2008-09-10 19:03:27

Cvp

agieda

Öncelikle ilgilenen herkese çok ama çok teşekkürler.Anlayamadığım nokta vryayde bu kadar basitken Mr da bu iş neden bu kadar zor

Ricco´nun çözümü çok mantıklı fakat hala istediğim sonucu alamadım nedense yani tavan da hiç ama hiç color bleeeding olmamalı.Genede bir miktar sıçrama oluyor.
Fakat bu sorunla eğpeydir muzdaripim ve yazdığınız gibi de mr dan neredeyse vazgeçeceğim ama inadım inat.Benim bulduğum bir çözüm var.Mevcut tavana material editordeyken tavan objesine hafif illumination verdiğimde sorun çözülüyor fakat bu seferde eğer tavanda girinti çıkıntı vb gibi detaylar kayboluyor.Multi subobject yapmak lazım ama uzun iş:)

Vr da bunu saturation ile rahatlıkla giderebiliyorum peki mr da böyle bir yöntem ayar vb yokmudur.illaki optimuma deneme yanılma ilemi gideceğm?

2008-09-14 16:05:35

Cvp

kalimba

Vray´de vrayoverridemtl ile bu sorun çözülebiliyor, ancak mentayray de bunu yapabilecek, 3dsmax ile direkt gelen bir materyal yok. Kullanıcılar tarafından üretilmiş birçok shader var. Özellikle softimage xsi ve maya için neredeyse her ihtiyaca uygun üretiliyorlar. Bunların 3dsmax versiyonlarını ya arayıp bulak gerekiyor ya da yapmak.

Saturation değeri "exposure control" bölümünden yapmak mümkün.

2008-09-15 12:08:53

Cvp

sezenanimation

Aşağıdaki linkdeki Sahneyi indirip izlemenizi tavsiye ederim sorun çok iyi bir şekilde çözülmüş kanaatimce :)
Faydalı olacağını umarım.....

Link : http://www.mrcad.com/?p=166

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/K2NZmZ9q6.jpg[/img]


Bu arada tavanın bir kopyasını çıkartı visible to camera deme fikride kullanılabilecek en kolay çözümlerden birisi....

2008-09-15 12:21:18