Anna Celarek ile röportaj

Ania (Anna Celarek) ile 3d ve Türkçe üzerine güzel bir söyleşi yaptık.

ANNA CELAREK İLE RöPORTAJ

TR3D: Merhabalar Anna, röportajımızı kobul ettiğin için teşekkür ederim. Bütün TR3d Camiası adına saygılarımı sunarım.. Ve her zamanki gibi Sorularıma geçmek istiyorum.


TR3D: Seni bir çok forum ve sitede Ania olarak biliyoruz. çalışmalarını tanıyoruz. Peki ya Anna Celarek kimdir, gerçek hayatında neler yapar

Ania: 22 yaşındayım. Polonyalı´yım ama çocukken ailemle Polonya´dan Avusturya´ya geldik.
Şimdi Viyana´da fizik okuyorum. Boş zamanımda grafik işleri yapıyorum.

TR3D: Genç yaşına rağmen Dünya da çok iyi bir Dijital Grafik Artisti (CgArtist) olarak biliniyorsun. Peki Dijital grafik olayına nasıl başladın ?

Ania:Avusturya´ya geldikten sonra, babamın çok ağır bir iş vardı. Polonya´da üniversitede inşaatı okumasına rağmen, Avusturya´da yardımçı işçi olarak çalıştı. Durumu düzeltmek için, AutoCADı öğrenmek başladı. Evimizde çok Acad ile çalıştı, Acad hakkında kitapları da vardı, bu sırada ben de Acad´ı merak ettim. O zaman on beş yaşındaydım. Birkaç aydan sonra UFO, lastik ördek ve ejderha gibi modelleri Acad´te yapabildim, kendimle gurur duydum. Ama, bu program teknik bir şey olduğu için organik olan ejderha gibi modeller için iyi değildi. Bir gün, babam bana 3DsMax4 ´ü getirdi. Lens effekt ve meshsmooth olduğu için Max´ı sevdim, ve yavaş yavaş öğrenmeye başladım.

TR3D: Bu kadar Güzel eserler yapmak için ne tür yazılımlar/donanımlar kullanıyorsun ?

Ania:
Yazılım:
Wings, Max, V-ray, ve kaplamalar için Corel Photopaint kullandım. Son işimi (kedi ve fare animasyon) Wings ve Blender´de yaptım, Max kullanmadım çünkü rig yapmak konusunda problemler oldu. Şimdi biraz Zbrush da kullanmaya başladım ama Zbrush´u hiç sevmiyorum, kötü ve sinsi bir program, beni sinirlendiriyor.

Donanım:
AMD Turion 64, 1.6 GHz, 1 GB RAM

TR3D: Eserlerini yaparken izlediğin aşamaları bizlere kısaca anlatabilirmisin?

Ania:
Wings´te modeli yapıyorum, sonra Max veya Blender´de çabuk şekilde rig ve karakterin pozunu yapıyorum. Sonunda, Wings´te modeli biraz daha düzeltiyorum, biraz daha detay ekliyorum.

UVW için Blenderi kullanıyorum, orada çok çabuk ve iyi mapping mümkün oluyor, sadece kesmek gerekli, peltmapping´in problemleri yok.

Şimdi kaplamaları daha kolay yapmak için normal mapı pişiyorum(bake). Bu mapı Corel´e veriyorum. Normal mapta modelin bütün detaylarını gördüğü için, kaplamayı modele çok iyi uyarlayabiliyorum.
Kaplama için bazı fotoğraflar kullanıyorum. önce diffuse yapıyorum, sonra bump ve specular için diffusun kısımlarını kullanıyorum.

Işık: çoğunlukla bir açık tepe lamba ve birkaç yan lamba var. Lambaların renkleri farklı çünkü bu beyaz ışıktan daha ilginç görünüyor.

Sonunda Corelde renderi biraz düzeltiyorum.

Web sitemde, çalışmalarımın detaylı "making of" ları var. yapım aşamaları. (ama Türkçe yok)

TR3D: Bildiğim Son çalışman Cgsociety´nin "Strange Behavior(Garip Davranış)" konulu yarışmasına yapmış olduğun "Cat and Mouse(Kedi ve Fare)" bu eserin hikayesi nedir?

Ania:
Kedi fareyi yemek isterek ona yakınlaşır. Fare kediyi görüp korkar ama, mert bir fare olduğu için. Cesaretlenir ve birdenbire fırlar, büyük ve tehlikeli bir hayvan gibi. Kedi ürkür ve ağaca kaçar. Orada sarkar. Fare ona zaferle bakar.
Benim ilk animasyonumdu, bu yüzden yapmam çok zor oldu, ama birçok konuyu da öğrendim.

TR3D: 07-10-2006 den beri sitemize üyesin. Seni burada görmek güzel ve şaşırtıcı, ilk geldiğin dönemler Anna Celarek olduğuna inanılmamıştı. Bu açıdan soracak olursam sitemizi nasıl buldun?

Ania:
Evet ilk geldiğimde biraz zordu, yazdığınızdan sadece yüzden yirmi anlayabiliyordum ama, siz çok mesaj yazdınız ve benden şüphelendiniz.
Ama şimdi siteyi seviyorum, güzel galeri ve çok ince kişiler var.
Galeride bazılarında gerçek incileri buldum, bazı resimlerin içinde can var.


TR3D:
Türkçe sevgisi nereden geliyor?

Ania:
Makul sebep yok.
Benim için Türkçe güzel çınlıyor. Başka diller de biliyorum, ama Türkçe onlardan çok farklı. Matematik gibi çatısı var, ünlü uyumu var, ilginç şeyler. Bundan başka, yabancı dil öğrenmek, her dil, insanın ufukunu genişletiyor diye düşünüyorum. çünkü sadece dil değil, biraz kültür de, edebiyat da, başka hayat görüşü görünüyorum. Ve fizikten başka bir şeyi duyuyorum.
Bir buçuk yıldan beri üniversitede Türkçe öğrenmeye başladım, haftada birkaç saat ders var.


TR3D:
Sitemizde bazı geliştirmeler yapsak sence bunlar neler olurdu ? bu konudaki fikirlerin nelerdir ?

Ania:
ön sayfada o dört büyük resimler fazla uzun zaman asılı kalıyorlar. Forumdaki galerinin içinde diğer güzel işler olduğu halde, o dört resim neden asılı duruyorlar bilmiyorum, aylarca aynı şey can sıkıcı. Ama genelikle site güzel, üyenin kişisel galerisi iyi bir şey. Geçen yıl bazı değişiklikler vardı, site daha iyi oldu.

TR3D: Sana Dijital Grafik(Cg) kelimeleri ne anlatıyor. Ve sanatla ilişkisi nedir?

Ania:
Benim için dijital grafik, geleneksel grafik gibi fikirleri, düşünçeleri, hikayeleri, veya ruh halini göstermek için bir alet. Bundan başka CG ürünü de göstermek için bir alet, örneğin evler ve arabalar, ama bence genelikle bu sanat değil, çünkü sık sık grafikçi sadece para aldığı için bu iş yapar. Grafikçi iyiyse render güzel olacak ama, grafikçi için yaptığı ürün önemli değil. Dijital grafik çok teknik bir şey, sanat olduğu için biraz yürek de gerekli.
Eski sanatı da seviyorum, bazen müzeye gidiyorum. özelikle Caravaggio, El Greco ve Monet gibi ressamlardan hoşlanıyorum.



TR3D:
üyelerimizin çoğu 3dsMax kullanıyor , bazıları ise Maya,Xsi,C4d kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla sen 3ds Max yanında Wings3d ve Blender kullanıyorsun. Peki neden ? Avantaj ve dez avantajları nelerdir, Farklı yazılım kullanmayı Tavsiye edermisin.? Hangisi ?
Ania:
Wings box modellemesi için Max´tan daha çabuk, daha kolay, ve daha çok aletleri var.

Blenderi önce yalnız unwrap için kullandım, sonra model UV ile Maxa export ettim. Max ´taki pelt mapping iyi ama, Blenderdeki unwrap süper, daha iyi sonuçları daha az zamanda veriyor.
Geçen yaz, Max´ta animasyon yapmak istedim ama, skin modifieri kusurluydu. Skin modifierdeki simetri ve fırça modelde dağınık yaptı. Maxa kızdığım için Blenderi öğrendim .Orada bu problem yoktu.
Blenderin başka avantajları da var: çok iyi kullanıcı arabirimi var(alışmak gerekli), sculpting ve node-based material editor var, programda post-production ve video editing mümkün, unwrap harika.
Dezavantajları da var: Max gibi iyi renderer olmaması en büyük dezavantaj, GI yok, ve benim sevgili V-ray´ım Blendere gidemiyor. Chamfer yok ama gelecek versiyonda o da olacak. Spline var ama felaket. Help var ama Max gibi iyi değil.
Blender çabuk ilerliyor, her yeni versiyonda yeni şeyler var. Bence Max bir yerde durdu, ilerlemiyor.

Genelikle, software alışkanlık gibi bir şey, herkesin başka alışkanlıkları var. Ama başka softwareyi denemek zarar veremiyor. Ben XSI de denedim ama, onun iyi bir software olduğunu bilmeme rağmen onu hiç sevmedim. En iyi yazılım diye birşey yok diye düşünüyorum, her yazılımın bir yönü daha iyi, bir başkasında başka bir şey daha iyi.

TR3D: Zaman zaman Yarışmalar yapıyoruz, fakat bazı üyelerimiz katılmaktan çekiniyorlar onlara ne önerirsin ?
Ania:
Neden çekiniyorlar? Anlayamıyorum.
Polonya´nın en büyük 3d sitesinde de zaman zaman yarışmalar yapılıyor, onların adı "bitwa" Türkçe´de "meydan savaşı" dir, ve meydan savaşı gibi büyük heyecan var. O zamanlarda galeri ve WIP forumu boş kalır çünkü herkes "bitwa" yapmak ister, ve birbirlerine yarışma konusu hakkında yardım ederler. Acemiler de, profesyoneller de yeteneklerini çok yükseltiyorlar. Yarışmalarda çok şey öğrenebiliyorsunuz. Zafer kazanmak güzel ama en önemli konu o değil. Deneyim kazanmak ve büyük motivasyon ile bir iş yapmak en önemlisi.

TR3D: Son soruma gelecek olursak. TR3D Camiasına Ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsin.? Senin çalışmaların gibi güzel işler yapabilmek için neler yapmalılar ?
Ania:
Ben tavsiye verecek kadar bilge değilim. Benim de daha çok öğrenmem lazım.
Belki şu olabilir, hiç bir zaman ümidini kesme, çünkü düzelme yavaş ilerler, ama her zaman ilerler.

TR3D: Anna Tekrar ve Tekrar bizlerle Röportaj yaptığın için çok teşekkür ediyorum. Sana iyi çalışmalar diliyoruz. Ve yeni çalışmalarını merakla bekliyoruz. Teşekkürler.

Ania:
Yazdıklarımı anlayabilidiğinizi ümit ediyorum.
ilginiz ve tebrikleriniz için çok teşekkür ederim.



Ania web sitesi: www.ania.xibo.at


Teşekkürler Ania


Röportaj hazırlık aşaması: Hazar Değirmenci (En büyük asker bizim asker)
Düzenleme ve iletişim: Necmi Demirkeser

Ekleyen: drekon

DMCA.com