Ronnie Olsthoorn ile röportaj

Ronnie Olsthoorn ile röportaj çevirisi

Untitled Document

Interview with Ronnie Olsthoorn

E-Light scriptini yazan 25 yaşındaki Ronnie Olsthoorn ile röportaj yaptık. Bunun yanında uçak resimleri de yapıyor, ve sitesinde öğretici dersler bulunuyor.fontlar ve birçok çalışması...

Selam, Lütfen kendini tanıtırmısın !
Selam !Ben Ronnie Olsthoorn, 25-yaşıda eski uçak meraklısı, 3D uzmanı ve havacılık mühendisi. Halen ingilterede sevgili eşim Tania ile yaşıyorum. Hatırlayabildiğim en eski zamanlardan beri uçak resimleri çiziyorum. Fakat ilk bilgisayarımla 1996 diyebiliriz, kalem Fare'ye yön verir ve biraz da zaman ! :-)

Senin hazırladığın E-Light scripti gerçekten ilginç... Onu yapma fikri nerden geldi , ve bu scripti yazman ne kadar sürdü?

O scripti sevdiğinizi duymak güzel... Fikir... sanırım max için hazırlanan üçüncü sınıf scriptlerin yaptığı yumuşak gölge etkisini çok seviyorum. ve bende bunlardan hiçbiri yoktu. Bu efekti yapmak için kubbe biçiminde birçok ışık kullandım. Fakat bunu her seferinde yapmak biraz sıkıcı oluyordu. Bu işi yapan bedava bazı script'ler buldum ama hiçbiri istediğim etkiyi veremiyordu. kendim MaxScript ile yazmaya karar verene kadar- uğraşlarımdan sonra yakalşık 4 uzun akşamda srcipt'i yazdım.

Şu anda başka bir script üzerinde çalışıyormusun yada ilerde başka planların varmı ?

Şu sıralarda çok meşgulüm.Fakat yakın gelecekte olabilir. Fakat şimdilik yeni bir script planım yok. ( Uzun zaman önce yazdığım E-Light'ı geliştirmek hariç)

Modelleme işlemini anlatabilirmisin, belki birkaç ufak ipucu da verirsin ?

Öncelikle herzaman söylenen bir sözle başlayacağım: kendi seçtiğiniz modelleme tekniğini kullanın. Uçak modellerimi Surface ile yaptım (spline ve patch...) ve sonra bunları collapse ile sabitleyip mesh haline getiriyorum ve bitene kadar düzenliyorum. Spline çizgilerinin kesin olması hoşuma gidiyor. bunun yanında son günlerde Poly Modelleme ve meshsmooth sistemini temel tekniğim olarak kullanmauya başladım. Bu çok daha hızlı ve hala kabul edilebilir bir kesinlikte çalışabiliyorum. Meshsmoot'un temellerini anladıktan sonra, işiniz tamam. Ve evet, öncelikle Normalleri çevrilmiş bir kutu üzerine çizimleri eklemekle başlıyorum. Çizimleri hazırlamak ve doğru yerleştirmek bazan tüm zamanımı alıyor. Çünkü onların kusursuz ve tam yerleşmesini istiyorum. iyi hazırlandıktan sonra başlamanın gerekli olduğuna inanıyorum. sonra baştaki hatalarla uğraşmaktan iyidir.

Hiç şüphe yok ki resimlerin harika görünüyor... Fakat bize söylermisin bir resim için ne kadar zaman harcıyorsun ve tüm sahneyi kendin mi yapıyorsun ?

Ne kadar zaman, bu ince bir nokta. Tamamen modelin ve sahnenin karmaşıklığına bağlı. 30 ve 100 saat arasında herhangi biryerde , Genellikle birkaç aya yayılmış oluyor.
Sıklıkla resimlerim için arkaplan olarak fotoğraf kullanıyorum, ışık doğru yerleştirildikten sonra bu anında gerçekçilik veriyor. Birçok arkaplan fotoğrafını kendim yaparım, Çoğunlukla uçakla seyahat ederken. benim olmayan bir tek model var. Pilot. onu yıllar önce bir arkadaşımdan almıştım ve şu an kesinlikle değiştirmem gerekiyor.

Sitendeki en sevdiğin resim hangisi ve neden ? ve bitirmek için en çok zamanını alan resim hangisiydi ?

Genellikle son yaptığım resim en sevdiğimdir! :-)

Bv 141 modeli en uzun zaman alan modeldi. 75(!) penceresini yapmak gerçek bi kabustu . bu model ve resim serisi için 100 saatten fazla zaman harcadım. Yak-9Ds ise photoshop ile en fazla uğraştığım resimdi . 10 saatten fazla düzenleme yaptım (ve hala memnun değilim...)

3D Total tarafından sana Blohm & Voss Bv 141 B için ödül verildi. Arkada bir destek olarak bu nasıldı ?

Ödül almak elbette ki çok iyidir. Akada destek olarak... Bu aslında biraz can sıkıcı bir durum , biraz eski olmasına rağmen bu farklı resim ödül aldı. ve onlar başka hiçbir yeni resmi kabul etmediler. Benim siteye CG kanalında yer verildiğinde daha çok sevindim, Yak-9 resmini bitireli birbuçuk yıl civarı oldu. Gerçekten bana süpriz oldu ve web sitemi yenilemeye karar verdim. Maalesef bir şekilde giriş sayfasını bozdum ve birkaç ay kapalı kaldı. Murphy kanunu !

Birçok resim içeren çeşitli web sayfaları linki buldum.. Fakat ilk olarak uçak resimlerine nasıl başladın ? Sadece "şimdi uçak çizme zamanı" diye karar mı verdin ?

Web sitemdeki linkler favori listemdekinin dörtte biri bile değil. Luft'46 sitesinde "LuftArt" diye bir bölüm gördüm. Bu site bana çok ilham verdi ve 3D ile uğraşmaya başladım. model çizmek, boyamak ve şekillendirmek için harika bir ortam, bilgisayar almadan önceki hobilerim gibi. Uçuş mühendisliğinde okuyordum ve bir sunum yapmam gerekiyordu. bunun için 3D film hazırlamanın güzel olacağına karar verdim. böylece gerçekten başlamış oldu. Luft'46 daki Dan Johnson'a web sitesi ile beni büyülediği için teşekkür etmek isterim. onun sitesi olmasaydı şu anda çok farklı birşeyler yapıyor olabilirdim. (uçuş mühendisliği eğitimi vermek gibi)

,

 

Şu anda ne ile uğraşıyorsun?
Daha çok uçak ? ;-)
Gerçekten yeni bir pilot yapmalıyım... birgün... web sitemi takip etmeye devam edin. şu anki çalışmalarımı yakında yenileyeceğim. Uzun zamandır web siteme dokunmadım. Biraz tarihi geçmiş sayılır.

Ve son olarak, yaz için ne yapmayı düşünüyorsun? :)
Nihayetinde ailemi ziyaret etmek istiyorum! :-)

Sorular bunlardı, zaman ayırdığın için teşekkürler ! :)
önemli değil, zevkle :)

 

ingilizce metinden çevrilmiştir mümkün olduğunca aslına sadık kalarak çevirmeye çalıştım. hatam varsa affola
Necmi Demirkeser (drekon)
 
Kaynak Site

Ronnie'nin web sitesi: www.skyraider3d.com
Çeviri : Rasmus "StreZZ" Nielsen

Ekleyen: drekon

DMCA.com