Down With Love

Down With Love filmi söyleşisi - çeviri

Untitled Document

Kasabayı Boyamak

Filmlerin arkasındaki gerçek güç...Dijital Matte Paintings (mat,donuk boyama)

Dünyada üzerinde ucuz-kiralık evlerle çevrilmiş sahil evleri bulacağınız ada sayısı çok fazla değildir. Bad Boys 2 (kötü çocuklar2) filminde Sony Pictures Imageworks filminde çeşitli tekniklerle yapılmış böyle bir ortam görebiliyorsunuz.

Üzerine kamera yerleştirilmiş bir helikopter küba üzerinde uçuyor.yakın çekim yapıyor ve çevresinde dönüyor. arka tarafa giderek güvenli evden bakıyor ve küçük evlerin yanından kayıyor. Mekan gerçekçi görünüyor, fakat bu çekimlerin tümü Miami de yapılıyor. küçük evler Puerto Rico' da fotoğraf çekilerek 3D sahnelere yerleştiriliyor.dijital ağaçlar, mekanların fotoğrafları, çevredeki cisimler ve dağlar arkaplanda uzaktaki tabakalar üzerine yerleştiriliyor.

Eğer bunların matte boyama olduğunu bilmeseydiniz, matte boyama diye birşeyin varlığını bile düşünemezdiniz.

"Günümüzde matte boyama işini belirli bir kategoriye koymak çok zor" diyor Craig Barron (Matte World Digital'un kurcusu ve The Invisible Art isimli kitabın yazarı) Tarihteki boyama işlemleri ile günümüzde bilgisayar ile yapılan işlemler çok farklı. bu işte hiçbir kural yok, gerçekçi görüntü için ne gerekiyorsa kullanıyoruz. bazı film yapımcıları bizim yaptığımız işe matte çekimleri diyor. ve biz bundan hoşlanıyoruz çünkü işlerimizi orjinal birer sanat olarak görüyoruz.

Aşağıda Down With Love filminden bir sahne görüyorsunuz, Birleşmiş milletler binasının önünde film çekme imkanı mümkün olmadığı için stüdyodaki yeşil perde ile görüntü birleştirme yapılıyor.

fimin düzenlenmiş hali stüdyodaki görüntü
Resimler "Images © 20th Century Fox"firmasına aittir

Benzer olarak Industrial Light & Magic firmasındaki dijital matte departmanı yöneticisi Jonathan Harb du bölümdeki matte uzmanlarının sabit kareleri işleyebileceklerine dikkat çekiyor, Terminator 3 Filmi için yaptıkları iç mekanlar gibi. Star Wars: Episode-I filmindeki Pod kovalamacası sahnesindeki arkaplan gibi. veya Episode I ve II deki tüm arkaplan şehirleri gibi. Matte boyama çoğu zaman sahnede eksik yerler ve mekanları tamamlamak için iyi bir seçim oluyor. Parçalı bir kaynaktan başlamak bu yöntem için en iyi anahtardır.

Faakt en geniş kapsamlı matte boyama projelerinde bile bazı sınırlar vardır. Özellikle kamera haraketleri oldukça sınırlıdır, mekanlar birkaç çekimden elde edilir ve birdaha kullanılmaz, genellikle boyama işini bir kişi yapar.

"Büyük bir şehri bilgisayar çizimi ile hazırlamanız gerekebilir" diye açıklıyor Herb, işlem sırasındaki insanlara bakarsak; modellemeciler, kaplama boyayıcılar, teknik yönetmenler, animatörler, renderciler, compozitörler ve diğerleri, çekim üzerinde çalışıyor. "veya çekimleri bir matte boyacısına verirsiniz. sahnenin bitmiş haline birkez bakacaksanız, matte boyacısına vermelisiniz. Eğer bunu 300 sahnede kullanacaksanız , veya farklı kamera açılarından kullanmanız gerekecekse bunu ekip çalışması ile oluşturmalı yada bir minyatür yapmalısınız.

Ticaretin Hileleri

Her ne kadar matte boyacıları 3 boyutlu çizimlerden de 2 boyutlulular gibi mekanlar oluşturmakta faydalansalar da oluşturdukları mekanlar resim tabanlıdır. GElişmiş kaplamalar ve ışık hesaplamaları gibi değil. Fotoğraflar ve 3 boyutlu çizimler ile proje oluştururlar. 2 boyutlu yüzeyler ile sahne oluştururlar. Bunlar Render edilen sahnelerde kullanırken bile çok iyi görünür. Genellikle geometriyi basit tutarlar ve son görünümü elde edecek boyamalar yaparlar.

"ilk yaptığım çekimlerden biri Kediler ve Köpekler filmindeki yeraltı sahnesi içindi" diyor Chris Stoski , Matte World Digital firması uzmanlarından biri. "Hiç canlı haraket sahnesi yoktu; tamamen bilgisayar çizimi mekanlardı. 3D render sahneler üzerinde boyama yaptım."

DreamWorks SKG firmasına aittir
Halka(Ring) filmindeki bir sahne, film çekimleri ve 3D sahne üzerine yerleştirilmiş modellerle yapıldı.

Barron ekliyor: "Bu son dakika çekimi idi, ve global illumination ile ışıklandırma için çok az vaktimiz vardı. Dikkatlice hazırlanmış çizimler iyi bir hile olmasının dışında gerçekten birçok avantajları vardır. Boyayıcılar birçok görsel çözüm ile donanmışlardır, bunlar çok uzun yıllardan beri geliştirilmiş çözümlerdir"

Avantajlar hızlı bir dönüşümden dah fazladır " Sık sık sahnede kesin bir hava yakalamak istersiniz" diyor ILM'den Herb "Fakat 3D araçlarda kesin bir yumuşaklık vardır. Kaplamalar hazırlayabilirsiniz ama, istediğiniz havayı nasıl vereceksiniz ? Bu basit görünebilir, fakat bunun için birçok teknik kullanıyoruz .

ILM deki matte boyacıları ana 3D hattı üzerinde çeşitli bölümlerde çalışırlar, stüdyo içinde stüdyo gibidir, ve farklı araçlar kullanırlar. ILM'nin iş akışı [Softimage] ve [Alias'] Maya sistemlerini ; matte boyama departmanı Mac bilgisayarlar ve PC tabanlı yazılımlar da kullanılmaktadır. [auto.des.sys'nin] form Z yazılımını modelleme için kullanıyoruz, Discreet'in 3ds max ve [SplutterFish'in] Brazil yazılımını Render için kullanıyoruz, ve [Adobe'nin] Photoshop ve After Effect yazılımları.

Matte World Digital'deki uzmanlar çoğunlukla benzer araçlar kullanır. "Çoğunlukla Photoshop, ve Corel'in Painter yazılımı ve [CinePaint'in] Gimp yazılımı" diyor Barron. 3D için, Glen Cotter 3 boyutlu objeleri stüdyo için hazırlar, Maya ve Softimage kullanılmaktadır, fakat sık sık 3Dsmax kullanırız. "Kafamızda mimari yaşam çizgisi için hazırlanmış yazılımlar bizim için daha iyi" diyor.

Örnek olarak, Cotter Arazi kaplaması üzerine tel çerçeve bir fener koyuyor. böylece Halka filmindeki adayı hazırlamaya başlıyoruz. Adanın helikopterden çekilmiş gibi görünmesi gerekiyor. Stoski Washington ve Oregon un helikopter çekimlerini derleyerek sahili oluşturuyor, ve Kaliforniyadan alınan çekimler ile adayı çevreleyen kara hazırlanıyor. daha sonra ada zemini için 10 matte boyama hazırlıyor, Işık kutupları, ağaçlar, ve fener. "Kamera sadece bir taraftan bakıyor, bunun için modeli tek taraflı hazırlamam yeterli oldu" diyor Cotter.

"Matte boyayıcılar yönetmene tam çekimi elde edebilmek için çok fazla kontrol sunarlar" diyor Barron. Mükemmel bir yer bulunmuş olabilir fakat istenilen hava durumu mevcut olmayabilir. Bu durumda yönetmen esk ifilmlerde olduğu gibi yapay malzemeler kullanabilir veya günümüzde olduğu gibi matte boyacıları çok daha gerçekçi bir ortam verebilir. Bu tam olarak Down with Love Filminde yaptığımız şey.

Ellili yıllara dönüş

"[Down With Love] yeni araçlarıla hazırlandı, fakat Ellili yılların havasınını stüdyoda verdik" diyor Barron " Filmde New York'tan bazı sahneler var, fakat çekimler Kaliforniya' da yapıldı. Stüdyoda yeşil perdeler önünde.

"Film 1960'lı yıllarda geçiyor, Matte World Digital filmde kullandığı arkaplanları Universal'ın arşivlerinden alınmış görüntüler üzerinde renklendirme işlemleri ile günümüzde çekilmiş gibi kaliteli görüntüler elde etti. Bunlar düşük poligonlu modeller üzerinde kaplamalar olarak kullandık." diyor Barron. Bazı sahneler için 2-1/2D yüzeyler üzerine kaplamalar yapıldı. Bunlar 10 farklı katman üzerine yerleştirildi kamera kayma haraketi yaptığında bunlar da belirli ölçülerde haraket ediyordu. Diğerleri için düz boyamalar ile haraket eden objeler kullanıldı, arabalar ve bulutlar gibi, sahne gerektirdiğinde ise resimler basit 3D cisimler üzerine yerleştirildi.

   
Bu sahnede Empire State binası arkaplanda görünüyor, etkili efekt için haraket ediyor ve arkaplandaki tüm arabalar bilgisayar çizimi.
Resimler 20th Century Fox. Courtesy Matte World Digital'e aittir.

Bu teknik Sony Pictures Imageworks firmasının Bad Boys II filminde kullandığı bir tekniğe çok benziyor. "Matte boyama ile ilgili en çok sevdiğim şey fotoğrafi malzemeler kullanılmasıdır" diyor Carey. "Basit geometrik çekiller üzerine fotoğraf kaplamak herzaman favorim olmuştur, fakat bu tür görüntüleri render ile almak sadece çok ileri seviyelerde kullanmak mümkün Maya ve [NewTek's] LightWave yazılımları da bu işler için uzmanların hizmetindedir.

Imageworks'un kaynakları bu tip işler için uygun değil, Villegas'a bakalım, grafik uzmanlarını küçük stüdyolarda kiraladı: "Yannix Technologies'den Xye 3D ile gerçek kamera hareketini birleştirme olanağı sundu. Digital Backlot firmasından Robert Stromberg ortamı hazırlamakta yardımcı oldu. Helikopterdeki kamera ile LightWave sahnesindeki kamerayı eş zamanlı haraket ettirmeyi başardık." diyor Villegas. "O verdiğim fotoğraflardan faydalanarak 3D sahnenin çoğunu oluşturdu. bizde diğer objelerle [Discreet's] inferno sistemini kullanarak kamera haraketlerini ayarladık. kompozitör Christian Boudman sahneyi oluşturdu.

Detay'ın Katları

"Öncelikle helikopter tabakalarından başladık, okyanustan eve kadar, yönetmen Michael Bay çekimleri düzenledi. " diyor Villegas "Okyanusu tuttuk, kumu ve evi de, fakat bunun dışındaki diğer herşeyi temizledik." Villegas PortoRiko da birçok küçük kasabayı dolaştı. "Tüm gün evlerin resmini çektim" diyor. "Bu evleri Esas evin çevresindeki küçük 3D evleri kaplamakta kullandık. 2-1/2D parçası sonraki katman olarak geliyor. Bunun için nehir kapladık ve diğer elemanları başka kartlar kullandık. Derin arkaplan için Düz resim kullandık.

Esas evin önünde ve yanındaki yeni zemini yapabilmek için Boudman gerçek çekimlerdeki elementleri inferno and Avid'in Matador yazılımını kullanarak temizledi ve yeni elementler ekledi. "Esas ev ağaçlar ve çalılarla çevrilmişti" diyor Villegas. " bu durumda bazı yerlerd eağaçları temizlemenin yanında bunların 3D versiyonlarını yerleştirdik. Ayrıca, sahneye gerçekçilik vermek için büyük bulutlar ekledik, bunlar matte boyama idi. bunlara haraket ve dağılma da eklendi. Binanın pencerelerinde güneş ışığı ve okyanustan gelen yansımalar olmalıydı.

Bad Boys-II filmi Orjinal helikopter çekimi Temizlenmiş ve düzenlenmiş sahne
Resimler © 2003 Columbia Pictures, Indusstries, firmasına aittir

Dış sahnelerin yanında matte boyacıları iç sahneler de oluşturmaktadır. Terminatör 3 filminden alınmış aşağıdaki sahnede bunun bir örneğini görmektesiniz. Buradaki komutan pencereden katil robota bakarken arkaplanda ve çevrede bilim adamları dolaşıyor. Bu sahne 3D ve Matte boyama teknikleri için çok güzel bir örnek oluşturmaktadır.

Aşağıdaki sahneler birleştirilerek son sahne elde edilmiştir.

Images © 2003 IMF Internationale Medien und Film GmbH & Co. 3 Produktions KG. Industrial Light & Magic.

 

Bu tip sahneler yapabilmek için ILM matte boyayıcılar için yeni bir yazılım hazırlamaya başladı. R&D gurubu kamera kaplamasını yeni bir boyuta taşımak için araç lar hazırlamaya başladı. Böylece matte boyayıcılar ve diğer ekipler arasında uyum sağlanacaktı. Dubbed Zenviro adındaki bu yeni yazılım ILM'nin Zeno isimli yazılımı ile tam uyumlu çalışıyor ve grafikçilere geometri düzenleme ve boyama imkanı sunuyordu. Bir cisim üzerinde birçok kaplamaya çeşitli açılardan bakarken doğru transparan miktarları ayarlama imkanları sunmaktaydı." diyor Steve Sullivan, R&D'nin yöneticisi. "Böylece kısa sürede daha iyi görünen etkili işler çıkarabilmek mümkün oldu"

ilk filmler yapıldığında istenen bölgeye gitmek zor olduğu zamanlarda film yapımcılarının ufak bir seçeneği vardı boyanmış arkaplan resimleri kullanmak. Fakat şimdi grafik uzmanları gelişmiş araçlarla inanılacak kadar geçek sahneler hazırlıyor.

"Sanırım film yapıcıları eskiden kullandıkları film yapma fikirlerini yeniden keşfettiler." diyor Barron "bazı filmler için uygun olmayabilir fakat Down With Love filmi için en uygun sistem bu, çünkü New York'u eski hali ile yeniden inşa etmemiz gerekiyordu, eğer öyle bir mekan yoksa artık oraya gitmenize gerek yok"

Çeviren: Necmi Demirkeser (drekon)
Kaynak Computer Graphics World
   

Ekleyen: drekon

DMCA.com