VIPspawn son galeri mesajları

    Ps kullanmanın amacı çalışmayı

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Ps kullanmanın amacı çalışmayı biraz daha gerçekçi göstermek için`dir.

    Güzel çalışma, zemin çok hoşuma gitti ama biraz daha koyu olabilirdi.

    Kitaplik olmamış sanki, oldu bittiye getirmişsin. Ve o çekmece kulpları
    felaket :)

    Genel anlamda güzel çalışma. Ellerine sağlık

    2012-07-03 13:23:03

    Modelleme güzel olmuş, kullandığın

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Modelleme güzel olmuş, kullandığın zemin kaplaması ve ışık hoşuma gitti. :D Yanlız materyal çok iri gözüküyor objeyi biraz daha ufaltarak bu açığı kapatabilirdin.

    2012-06-21 03:49:47

    Öneriniz için teşekkür ederim.

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Öneriniz için teşekkür ederim. Başka çalışmalarım` da dikkate alacağımdan emin olabilirsiniz.
    Ben yazdığınız yoruma kızmadım eğer böyle bir algı oluşturduysam özür dilerim.
    Bu çalışma benim için ilk, hobi amaçlı 3D model ile uğraşırken, "neden para kazanmayayım` ki" düşüncesi oluştuğu için bu modeli çizdim.
    "Turbosquid" sitesinde satılacak bir çalışma olduğu için. ışık anca bu kadar oldu.

    Zaten ben genel anlamda Vray tercih ederim. Modeli pazarlamak için bu çalışmamda Advanced render kullandım. :)

    2012-06-08 17:44:03

    Bahsettiğim ışıksız Çalışma salon

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Bahsettiğim ışıksız Çalışma salon projenize aittir.
    Bu çalışmanın ana teması Model üzerinedir. Siz model hakkında genel anlamda eleştiri yapmak yerine olmayan raylı kapağı eleştirdiniz.
    İsterdimki modelin geneli ve kaplaması hakkında` da bir eleştiri yapabilseydiniz.

    Madem mobilya imal etmek sizin işiniz, ozaman lütfen çalışmayı bütün olarak değerlendirin` ki. hatamızı tam olarak bilelim.
    Siz eleştiriyi eksik yaparsanız yazılanın yanlış anlaşılması zaten kaçınılmazdır.

    Mobilya imalatı ve ya proje çizimi benim bildiğim birşey değil. Referans` da ne gördüysem onu çizdim. O zaman sıkıntı bu ürünü imal eden o firmada mevcut demek` ki.

    Ayrıca madem kötü ışıklı bir çalışmanın paylaşımı gereksiz bir anlam ifade edebiliyor. Bundan sonra eleştirinizi dikkate alarak çalışmalarımı bu yönde paylaşmaya devam ederim.

    2012-06-08 17:25:16

    Açıklamada belirtmiştim Turbosquid` de

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Açıklamada belirtmiştim Turbosquid` de satış amaçlı yapılmış bir çalışma. Dikkate almamış olabilirsiniz.
    Ayrıca sahne ve ışığın kötü olmuş olması çalışmayı paylaşamayacağım anlamına gelmez. Hele ki siz ışıksız bir sahne paylaşabiliyorken bu eleştiriyi yapmanız abest olmuş.
    Son olarak modelde raylı kapak mevcut değil, amacım bu olsaydı kapakta eklerdim değil mi?
    Sadece referans çalışmasının dışında, metal plakalara görsel amaçlı "Boole" ile şerit ekledim...

    Bu` da referans resme ait ss, eklemiş olduğum "boole" dışında bir bire bir aynı gibi. Bahsettiğiniz raylı kapak ise sadece sizin hayal ettiğiniz bir şey :)
    http://www.dekoreli.com/wp-content/uploads/2012/03/Masko-Ray-Dolap-Sistemleri.jpg

    2012-06-08 16:55:35

    Gardrob

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Referans bir resimden yola çıkarak tamamlamış olduğum bir gardrob çalışması. Sahne ve ışıklandırma göze hoş gelmeyebilir. Açık söylemek gerekirse öylesine hazırlanmış bir sahne yaptım. Turbosquid için yapmış olduğum bir çalışma olduğu için detayına inmedim fazla.

    2012-06-08 03:39:48

    Tavan kısmının bitişik olmadığı

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Tavan kısmının bitişik olmadığı düşüncesi oluştuğu için dedim. Ayrıca pencereden sağ çaprazdan gelen ışığın tavana bu şekilde yansıma yapmaması gerekmiyormuydu :)

    2012-05-28 01:44:35

    Tam "The Sims" mimarisi

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Tam "The Sims" mimarisi olmuş :) Güzel ve farklı bir çalışma...

    2012-05-25 15:13:08

    Çok hoş bir çalışma

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Çok hoş bir çalışma olmuş, tebrike derim...

    2012-05-25 15:09:37

    Halı kaplamasında sıkıntı var,

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Halı kaplamasında sıkıntı var, tavan` da kararma olmuş ve ışık kaçırıyor gibi.
    Yatak başın`da ve duvar kısmın`da fazla parlama mevcut.
    Pencereye ya bir resim koysaydın ya` da tamamen beyaz kalsaydı keşke.
    Bir` de tül o kadar saydam olmaz diye düşünüyorum.
    Modellemeler ise güzel olmuş tebrikler...

    2012-05-25 15:04:47

    Son resim`de Render esnasın`da

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Son resim`de Render esnasın`da mı SS aldın. ?

    2012-05-11 22:45:03

    Variations` mu çalışmadaki renklendirme

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Variations` mu çalışmadaki renklendirme ? Turuncuya fazla yüklenmişsin sanki. Bir` de kapı ufak gibi geldi bana. Bunların dışında güzel çalışma, ellerine sağlık...

    2012-05-06 00:26:10

    Koltuk kaplamsından ziyade sağ

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Koltuk kaplamsından ziyade sağ taraftaki boşluğa değinmek istemiştim )

    2012-04-30 14:07:54

    Hoş çalışma olmuş fazla

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Hoş çalışma olmuş fazla dikkat etmeden gözüme takılan 2 detay var;

    Koltuğa baktığında anlayacaksındır. :)
    Ortam ışığı fena sayılmaz iyi gibi duruyor ama, pencerede daylight var iken içeriye arealight koymuşsun sanırım. 2 si arasındaki dengeyi tutturmak lazım :)

    2012-04-29 00:22:21

    Hoş olmuş, eline sağlık...

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Hoş olmuş, eline sağlık...

    2012-04-22 23:52:43

    Acele çizimle havuz sahnesi

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Acele çizimle havuz sahnesi oluşturdum aynı mekanın arka kısmına :)

    2012-04-21 11:13:34

    Arkadaşımla Hayal bile kurduk,

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Teşekkür ederim :)

    Arkadaşımla Hayal bile kurduk, kameranın arkasında havuz var Misali.

    Yüzdükten ve yorulduktan sonra birer meyve suyu alıp sedire uzanıp güzelce uyumak... :)

    2012-04-20 01:35:52

    Terrace Garden / Teras Bahçesi

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Referans bir resimden yola çıkarak oluşturduğum bir balkon sahnesi. Aslında arkaplan ve balkonun alanı farklıydı, ama ben kendimce düzeltmeler yaptım.

    Bu şekilde daha hoş oldu kaanaatindeyim..

    Cinema 4D Vray Render ile vakit olarak 1 günlük bir çalışmadır...

    Ek resim` de ps düzenlemesi mevcut.

    2012-04-19 13:32:58

    Şişede kullanmış olduğum sahnenin

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Şişede kullanmış olduğum sahnenin aynısı, haklısınız bulanıklık fazla olmuş

    2012-04-16 13:24:26

    Çay Bardağı

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    şişe Çalışmasından sonra biraz daha uğraşmak istedim ve çay bardağını modelledim.

    Bir kaç "Circle" ve "Loft NURBS" aracı ile basit ama ortaya bu denli güzel çalışmalar çıkması gerçekten olağan üstü bence :)

    Not: Çay tabağı yok Üşengeçlik damarım tuttu bu çalışmada` da... :D

    2012-04-16 01:00:12

    Teşekkür ederim. Evet kapak`ta

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Teşekkür ederim. Evet kapak`ta basite kaçmışlığım var. :)

    2012-04-15 15:14:56

    Şişe Çalışması

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    -Meyve Suyu ve Viski-

    Öğrenmiş olduğum bi ders`ten yola çıkarak, farklı bir şişe tasarlayıp nasıl göründüğünü anlamaya çalıştım.
    Tabi şişe üzerine materyal giydirmeyi farklı bir yönden denediğim için siyah bir bant hatası ortaya çıktı.
    Bunun dışında Gayet güzel olduğunu söyleyebilirim.
    Bardaklar Hazır model. Çalışma sadece şişe üzerineydi.

    Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim. Varsa hatam bilmek isterim...

    2012-04-14 14:31:28

    Belirtmeyi unutmuşum. Hobi amaçlı

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Belirtmeyi unutmuşum. Hobi amaçlı bir çalışma olduğundan, tam randımanlı bi render için geçen zaman süresi 10 saat şuan` ki hali ile...

    2012-04-01 17:54:09

    Oda ve Bahçe

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Ek` te bulunan resimden takip ederek çizmeye çalıştığım bir çalışma.
    Çok tembel ve ağır bir şekilde ilerlediğini söyleyebilirim.

    Resimde 2 adet hata mevcut benim gördüğüm sol üst taraf açık ve "size" ayarından dolayı unuttuğum pencere çerçevesi dışında bir hata gözüme çarpmadı. Bir` de zemin aralıkları saçmalamış.

    Varsa` da muhtemel olan güneşin fazla parlak olduğudur. Çalışmam` da iki adet güneş var, çünkü öndeki güneşin ışığı direk salona gelmesin diye çapraz` a aldım. Yan pencereye sırıtmayacak şekilde bi güneş daha ekledim...

    Çalışmanın içerisinde yer alan tüm modellemeler bana aittir.

    2012-04-01 17:52:24

    Konuda belirttiğim gibi Ders`

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Konuda belirttiğim gibi Ders` e bağlı kalarak çizimi tamamlamıştım, oranlar derste anlatıldığı gibidir...

    http://vimeo.com/14271964 C4D` e ait anlatımdır yanlız...

    2012-03-27 20:32:02

    İki adet` de Pencere

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Üç adet` de Pencere modellemesi...

    2012-03-27 12:58:19

    Başka Resim...

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Başka Resim...

    2012-03-27 12:57:45

    Diğer Resim...

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Diğer Resim...

    2012-03-27 12:57:10

    Sultan Ahmet Camii`si

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Öğrendiğim dersle alakalı dört ay önce hobi olarak yapımına başladığım, devamını getirmediğim bir çalışmadan örnekler bunlar.
    Hepsi Tek tek kendi modellemelerimdir.
    Cinema 4D` ye ilk adım attığım zamanlarda modellediğim çalışma olduğun`dan sıkılıp yarıda bırakmıştım.

    2012-03-27 12:56:14

    Teşekkür ederim...

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Teşekkür ederim...

    2012-03-18 23:42:47

    Teşekkür ederim, dokuyu Material

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Teşekkür ederim, dokuyu Materyal ayarlarında yaptım, ama PS ile benzerlik göstermiyor değil :)

    Edit: Çalışmanın genel düzenlemesi zaten doku ayarlarıyla ilgili, o dağ görüntüsünü elde etmek için materyal üzerinde yoğunlaştım.

    2012-03-18 20:21:45

    Karlı Dağ

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Çalışmanın Geneli Material` e dayalı. "Plane" üzerinde ek olarak "Displacer" mevcut Projeyi hazır hale getirmem bi 20Dk kadar sürdü. RGB 32bit olduğu için render sürem 2 saat 10dk` dır... Bu çalışmaya istinaden yakın çekim dağ evi modellemeyi düşünüyorum. Umarım onuda aradan çıkartabilirim :)

    2012-03-18 20:15:59

    Beğenmene sevindim,değerli bilgi ve

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Beğenmene sevindim, değerli bilgi ve yorumların için` de ayrıca teşekkürler. Amacım ışık çalışmamı geliştirmekti zaten. Parke` de ki parlamanın esas nedeni Specular Layer 1 - Brightness değeri 100%100 olmasıdır.
    Değer düşürüldükçe yansımada azalıyor elbet, ama kişisel çalışma olduğu için tercihimi bu yönde kullandım :P Dış mekan resmine hiç uğraşasım gelmemişti. En basit kısıma üşendim. :)

    2012-02-29 13:57:56

    Beğendiğinize sevindim. Abajurlar hazır

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Beğendiğinize sevindim. Abajurlar hazır zaten bahsetmiştim.

    PostWork için şu adımları uyguladım;

    [Exposure]
    Exposure - +0,41
    Gamma Correction - 1,05

    [Curves]
    Alt taraf;
    Output: 48 - Input: 54
    Üst Taraf;
    Output: 198 - Input: 195

    [Brightness/Contrast]
    Contrast - 15

    "Dublicate Layer" yaptıktan sonra;
    Color Balance;
    Midtones:
    Color Levels: +100 / 0 / -100
    Layer modu:
    Softlight - Opacity: %20

    Daha sonra "Flatten Image" uygulayarak katmanları birleştirdim. Ardından;

    [Shadow/Highlight]
    Shadow Amounts: 12

    [Filters / Lens Correction] - Aktif olması için çalışmanın 8bit`e çevrilmesi gerekiyor...

    Custom Sçeneğine gelip;
    Vignette Amount: -40

    Tüm bunlardan sonra Tekrar "Flatten Image" uyguladım.

    Tekrar;
    Dublicate Layer
    [Filter / Distort / Diffuse Glow] - Direkt olarak uyguladım değerleriyle oynamadım.
    Layer Opacity: %30
    Tekrar "Flatten Image"

    [Filter / Sharpen / Smart Sharpen]
    Amount: 60


    Uyguladığım ayar budur tam olarak. Eğerki renk çok parlak ve kırmızıya yakın gelir ise, "Color Balance" yaparken istediğin renk seçimine kendinde getirebilirsin. Bu ayarları tutturmaya uğraşmaya gerek yok diye düşünüyorum :)
















    2012-02-23 13:46:44

    Yorumun için teşekkür ederim,

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Yorumun için teşekkür ederim, nois konusunda çok haklısın, öğrenerek veya deneme yanılma yapılarak aslında düzeltilebilirdi, tembellik etmiş olabilirim. Kamera için verdiğin değerli bilgiler için` de ayrıca teşekkür ederim. Bir dahaki çalışmalarımda tatbik etmeye çalışacağım...

    2012-02-22 23:33:43

    Oda - Mobilya Çizimi ve Işıklandırma

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Abajur Dışındaki Tüm Çizimler bana aittir. İkinci sefer bi oda çalışması yapmaya karar verdim. Bu kez bir yere bağımlı kalmadan aklıma geldiği şekilde projelendirmeye çalıştım.

    Güneş ışığı için kullanmış olduğum VrayLight tag` ı düşük ışık yansıtıyor gibi geldiğinden, iç aydınlatma kullanmak için "Area Light" kullandım. Lakin cam dışında saçma bi kare kutu yansıması oluştuğundan ve benimde pek bilgim olmadığı için iptal edip "Physical Camera" iso ayarlarını değiştirdim. Bu vesileyle Render süresi 1 Saat` den 6 saat` e kadar yükseldi. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse memnun olurum :)

    Cinema 4D ile modellendi,
    Vray Render ile çıktı alındı,
    Adobe Photoshop CS5 ile renklendirildi...

    2012-02-22 17:35:20

    Kalorifer Peteğine dikkat :)

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Kalorifer Peteğine dikkat :) güzel çalışma olmuş tebrikler

    2012-02-04 15:57:59

    yazıyı yazarken photoshop çalışma

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    yazıyı yazarken photoshop çalışma alanı kararmıştı, pc yi çok zorladığımdan olsa gerek, upload ettiğimde farketmiştim :) yorumlar için teşekkür ederim

    2012-01-20 19:38:05

    Uzay Boşluğu ve Gezegen

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Çalışmayı Cinema 4D ile oluşturdum, renklendirme ve detay için ise her zamanki gibi Photoshop CS5 kullandım.

    Render - Cinema 4D
    Sunum - Photoshop CS5
    Render Süresi - 7dk
    çalışmanın tamamı 1 saat sürede bu halini aldı...

    2012-01-20 05:09:42

    Dekorasyon ve Işık Çalışması

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Çizim - Cinema4D
    Render - VrayBridge
    Renklendirme - Photoshop CS5
    Render Süresi - 5dk 14Sn
    Resimde Görünen Modellemelerin hepsi kendi çizimimdir. Yeni olduğum için ışık çalışmasında epey zorlandığımı söyleyebilirim. Yine önceki çalışmamda olduğu gibi "Eğitimden" gördüğüm kadarı ile çalışmayı oluşturmaya gayret gösterdim..

    2012-01-19 00:06:23

    Yorum için teşekkür ederim,

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Yorum için teşekkür ederim, çalışmanın tamamı budur dekorasyon düşünmüyorum. :) Kapı Kaplaması hazır netice`de değişmesi gerekir haklısınız. Yere "Parke" bırakmıştım ama yansıma değerlerini bir türlü ayarlayamadığım için vazgeçtim, ya çok yansıma oluyor ya` da çok mat. İstediğim öneri bunun orta ayarı, şuan ki yansıma biraz abartılı gibi geliyor bana, softbox çizmek ve kullanmak dışında ilk kez yapmış olduğum bir aydınlatma çalışması olduğu için emin olamadım...

    2012-01-13 14:12:18

    Oda Çalışması

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Bi ders anlatımına göre başlayarak yapmış olduğum ve kendi adıma ilk "Mimari Çizim" çalışmasıdır... Yansıtma olayını tam kavrayamadığımı düşünüyorum. Materyal için verebileceğiniz bir öneri varsa memnun olurum.

    Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz 2.80GHz
    6GB Ram
    64 Bit İşteim Sistemi
    ATI Radeon HD 5700 Serisi
    Gelişmiş render

    Çalışma süresi ortalama 45dk ile 1 saat arasıdır. Render Süresi ise 4dk, 15sn` dir

    2012-01-13 00:25:20

    İskele

    VIPspawnÖzgür Erdoğan

    Su, iskele ve Gökyüzü kombinasyonundan oluşan basit bir uğraş olmasıyla beraber ilk defa yapmış olduğum bir manzara çalışması.

    Cinema 4D ile render ve Photoshop ile renklendirmeden ibaret olan bir çalışmadır...

    2011-12-27 14:45:22